• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Snowflake - tråkigt med deppigheten... känner lite lika just nu. Har börjat begränsa mina kalorier lite och suget är ENORMT! Jag kör med en liten bit mörk choklad när det blir för mycket. Det ger bra godiseffekt på en liten bit

Vill du lägga till mig listan? Känner att jag hänger här rätt regelbundet nu
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

Åh, just det - selen! Jag har ju lite besök här närmaste tiden så jag kommer inte hänga med på någon dejt eller ÖF, men jag kan svänga förbi med den till dig någon gång under nästa vecka. Funkar det?

• flingansnö

jossan: Hon är fyra månader (i morgon)

mumrik: Absolut, lägger till dig. Och visst kan du svänga förbi en sväng nästa vecka. Jag är hemma och tentapluggar mest hela tiden. På torsdagen ska Gustav opereras så då är jag med honom på sjukhuset, men annars är jag hemma.

• flingansnö

jossan: En liten plutt. Hur går det för dig/er då? Hur mår du?

• jossansthlm

jo de går bara bra här lite stressit meed hans syrra på förskolan med tiderna man måste passa osv
    men annars går de bra lust att ses någon dag?

• flingansnö

Visst vore det kul att ses! Denna vecka och nästa är dock svåra, denna vecka stressig med dopplanering mm, och nästa stressig med tentaplugg och operation av sonen, men sedan kan vi planera in en fika date. Vi är ju ngra fler lediga i tråden så vi kanske akn ordna ngt   

Hur gammal är storasyster? Vilken fsk går hon på?

• Bolindermamman

Har inte varit här inne på ett tag

flingan-gick du till frissan nåt? blev det bra? lycka till me dopet

Själv är det lite vab denna vecka för mig och mannen. Tilde halkade i sitt rum i lördags och ramla till så illa att hon fick en spricka i lårbenet... .....så hemskt, hon hade superont. Vi åkte in till Astrid Lindgrens Näraukt och fick proffsig hjälp, wow säger jag bara. Röntgen, träffa läkare ja allt direkt.

Nu är det vila som gäller men hon har börjat gått igen på benet efter ett par dagars stillasittande. Igår var vi uppe hos kompisen A och då gick hon långa sträckor själv...me mig hållandes i handen och i tröjan osv...då jag är livrädd att hon ska ramla och göra illa sig igen...

Hemskt det där när de gör sig illa men de läker ju fortare på de små sa doktorn vilket är tur det!

Hade tänkt följa med till ÖF nån dag men på vår vanliga ÖF i Kallhäll får man inte gå om barnen går på förskola, vet ni om det är så i Jakan/Barkarby med?

Nån som har lust att gå till kyrkan i Kallhälls ÖF nåt nästa vecka(där får man gå även fast man har förskoleplats)? Jag är hemma imo em, tisdag och onsdag.

• flingansnö

BM: Men lilla Tilde!!! Stackarn!!!!  Förstår att det känns jobbigt för dig! 

På ÖF i maria kyrka får syskon vara med. Jag har dock aldirg varit där.

Träffas nästa vekca vore kul, men jag hinner inte

När är det ni ska flytta?

• Stora syster

Fy, jobbigt med allergiska barn! Nilo har massor av fula eksem, framförallt i knäveck och runt armbågar, de kom direkt tillbaka efter sommaren när det blev dags att sätta på sig kläder igen. vi kör mjukgörande krämer och kortisonkräm till naatten just nu. Men hans verkar inte klia, har inte sett honom klia iaf. Men han kom faktiskt hem från dagis igår med konstiga prickar, utslag på ena kinden. Skumt. Men oftast e det ju inte så mkt att göra åt, bara att smörja och undvika vatten.

Flingan, vet hur det känns, körde ju GI några veckor, gick super ända tills allt plötslig föll... Men som sagt, mörk choklad e ju smaskens! Och nötter! Det tar nån vecka innan man slutar känna så mkt sug! Håll ut!!!

Utteröga, ja visst e livet hektiskt ibland, men det e nog så. Bara att kämpa på, och planera in lite skojsiga grejer som ma kan se fram emot! Själv försöker jag tänka att jag ska göra nåt kul varje vecka. Går sådär, men målet finns där iaf! Det e svårt det där!!

Nu har jag redan glömt hälften av vad jag skulle skriva...

Har iaf varit duktig idag och inhandlat div vitaminer så man kanske kan hålla sig liet piggare i vinter.

Nu ska jag försöka noppa ögonbrynen, och ikväll blir det hårfärgning, så kanske man ser lite fräschare ut imorgon när man ska ut för en gångs skull! synd bara att man har pms-mage, så man lär nog se ut som en liten bulle if! Hahah!!

Svar på tråden järfällatråden 9