• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Jag har så fruktansvärt ont i revbenen på vänster sida. Har haft det litegrann sen i söndags, men i morse accelererade det. Gick upp och planerade dagen som skulle innehålla tripp till Jakan för att köpa några presenter (dop, kalas), köpa träningskort (där jag provtränade häromdagen), städa etc.

Nu kan jag inte röra mig utan att det gör ont, inte sätta mig på huk, inte böja mig, inte bära, inte stänga bildörren, inte sätta mig längre bak på stolen etc. Men allt det där måste jag ju tyvärr göra ändå så jag går omkring här och skriker "aj" hela tiden... Maken ska försöka jobba hemma i morgon. Tor väger liksom 7 kg och han är i en väldigt kinkig period och vill bara bli buren hela tiden.

Minns att jag fick liknande när Idun var bebis (runt 8 månader, men hon var alltid lättare i vikt än Tor). Antagligen pga allt kånkande i oergonomisk ställning... Det sa dock pang i söndags på familjegympan när vi skulle lägga oss på mage på det stenhårda golvet. Jag misstänker att jag fått en spricka i ett revben.

Så det var inte gymmets "fel" Mumriksfru.

Väntar nu på att närakuten ska ringa upp mig.

• MrsMumrik

oj, det låter inte bra! Det värsta är väl att man inte kan göra något åt brutna revben? Har aldrig haft ett själv, men känner en som haft det. Hon fick en gördel och smärstillande. Hoppas du får bra hjälp!

Vad bra att det inte var gymets fel

Stämmer det att man åker gratis buss och tunnelbana när man har vagnen med sig? Ska ut på vår första tur på lördag.

• Lilla

Nu har jag varit i kontakt med sjukvården och det är bara att ta Alvedon och försöka vila.

Mumriksfru: "bara" på bussar, men inte t-bana, p-tåg etc.

• Mirix
    jossansthlm skrev 2010-09-22 09:46:15 följande:

hej såg precis i ditt bild galleri den fina vagn mobilen du har gjort

du har inte lust att göra en till min son som han kan ha i sin vagn?

Absolut, hur vill du att den ska se ut? Som de på bilderna?

Karro, jag överlever
  • Mirix
    Bolindermamman skrev 2010-09-23 12:54:37 följande:
    Har inte varit här inne på ett tag

flingan-gick du till frissan nåt? blev det bra? lycka till me dopet

Själv är det lite vab denna vecka för mig och mannen. Tilde halkade i sitt rum i lördags och ramla till så illa att hon fick en spricka i lårbenet... .....så hemskt, hon hade superont. Vi åkte in till Astrid Lindgrens Näraukt och fick proffsig hjälp, wow säger jag bara. Röntgen, träffa läkare ja allt direkt.

Nu är det vila som gäller men hon har börjat gått igen på benet efter ett par dagars stillasittande. Igår var vi uppe hos kompisen A och då gick hon långa sträckor själv...me mig hållandes i handen och i tröjan osv...då jag är livrädd att hon ska ramla och göra illa sig igen...

Hemskt det där när de gör sig illa men de läker ju fortare på de små sa doktorn vilket är tur det!

Hade tänkt följa med till ÖF nån dag men på vår vanliga ÖF i Kallhäll får man inte gå om barnen går på förskola, vet ni om det är så i Jakan/Barkarby med?

Nån som har lust att gå till kyrkan i Kallhälls ÖF nåt nästa vecka(där får man gå även fast man har förskoleplats)? Jag är hemma imo em, tisdag och onsdag.
    Nä men aj o vilken himla tur att det bara var en spricka! Jag har brytit hela lårbenshalsen inkl. knäskålen o det  e VEKLLIGEN ingen hit!
  • Mirix

Hörni, det måste ju vara dags för en klädbytardag snart, eller hur? Glöm inte att jag vill veta!!!!

Nej tillbaka till skolan, har massa att göra, vi har utställning på måndag o eftersom jag har praktik sammtidigt som jag ska skapa så e jag efter
    Men roligt med praktik! Jag har haft lektioner hela veckan, mkt skäll blir det... II måndags ljög jag för mina 2or... Dagisbarn kan inte respekt...

• Marina

Hej på er alla massa har ni skrivit som vanligt =)

Utteröga och Flingan ingen fara med mig =) trivs att vara sysselsatt, älskar att jobba och SAKNA dom små hjärtanen på dagarna och mysa massor på kvällar och helger =)...

Ingen fara på tisdag jag kommer och det ska bli sååå trevligt, starkt jobbat med gästerna, riktigt flitigt =)

Angående eksem så är det ju jättevanligt på barn under 5 år och jag har PRÖVAT alla dyra krämer men både jag och min syster som gjort likadant kan konstatera att den bästa billigaste och inte svider på barnet är IDOMIN salva...Smörj ordentligt när barnnet varit i kontakt med vatten....

Imorgon måste jag nog Vabba =( inte kul första gången denna månad =) Isa hade feber ikväll så det får bli en mysdag hemma, bara vi två...

Ha det super!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • jossansthlm
    Mirix skrev 2010-09-23 19:23:28 följande:
    Absolut, hur vill du att den ska se ut? Som de på bilderna?

Karro, jag överlever

ja men jag vill ha i gröna och blå kanske bruna de spelar ingen roll men jag gillar mycke färg  
    men hur mycke tar du betalt?
    dom är verkligen jätte fina dom skulle passa så bra i vagnen :)

• flingansnö

Mirjam: Vad bra att du påminnde! Det satt en lapp på fsk häromdagen, jag tog kor tpå den för att inte glömma, så gjorde jag det iallafall   Men  i Högby förskolas matsal Lördag 2:a oktober kl 10.00-14.00 och så Vattmyra skolans samlingssal Lördag 25:e september kl 9-16 och söndag 26:e sept kl 9-15

LillaT: Fy vad synd jag tycker om dig!!! För mig blev det värre i ungefär två veckor innan det blev bättre, och jag kände av revbenet i flera år efteråt, när det blev kallt och jag var stel och så.... Men då var ju mitt av...

• flingansnö

god morgon! ny dag idag! full fart! säger som djungelhjulen rulla på rulla på rulla på sätt faaaaaaaart

Svar på tråden järfällatråden 9