• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-09-22 20:43:43 följande:
    Mumriksfru: det blir både dag- och kvällskort för mig. Glad
    Gick det bra idag? Skötte sig bebbarna?
  • flingansnö

God morgon tjejer!

Sitter här och äter frukost och väntar på att kaffet ska bli klart! Vi planerar dopet för fulla muggar och det är många bollar i luften, ska bli skönt när det är över, fast det är ju roligt att planera och tänka och så. Prästen var här i tisdags kväll och vi gickigenom allt, då blev det så verkligt liksom! Igår tvättade jag dopklänningen "överdel" och idag ska jag till sömmerskan och hämta underklänningen och banden som ska vara till. Fick goda nyheter igår också, min tenta är uppsjuten från den 1 oktober tll den 4:e okt istället, det ger mig en hel helg till attt plugga!

Marina: Låter jobbigt, Glöm inte att andas nu!! Jag vet hur skönt du tycker det är att vara utanför hemmet, men glöm inte bort att stanna upp och bara vara ibland ok?

LillaT: Jag undrrar också hur det gick med träningen? Jag har gett upp tanken på att börja träna nu, det finns heltenkelt inte tid till det, jag får helt enkelt vara otränad ett tag till...

• Stora syster

Ja,, nu får vi nog gilla läget,  ingen blev väl 100% nöjd ändå!

Verkar bli en fin dag idag! jga e ledig, ska börja med att följa Alex till tandläkaren, sen lite bank och affärsärenden i centrum. Sen har jag en massa bussinessamtal att ringa också. Och massor av smågrejer att fixa hemma, så jag lär va sysselsatt!

nilo har btw kommit in i världens säga-nej-till-allt-period! det tar en evinnerlig tid att komma från dagis på eftermiddagarna! Han är ju så tung, och när han korvar sig blir han väl det dubbla! Man börjar ju verkligen se envisheten komma fram!

Nä, nu e ju klockan mkt, får önska alla en bra dag, lycka till med dopplanering, jobb, fikor och allt annat!! Kram!

• BackinBlack

God morgon!

Jag mediabantar. På något sätt. Jag har bara den här tråden kvar på FL. Blir mycket att hålla rätt på ändå och jag sover som en kratta.

Stora syster: Det är fullt ös på dig som vanligt. Ha en superbra dag idag.

flingan: Skönt att tentan blev framflyttad. Och lycka till nu inför dopet. Visa gärna bilder sedan om du vill, här eller om vi ses framöver.

Lilla T: Du är så duktig! Jag bara konstaterar att jag känner mig som en blobb och så sitter jag och äter chips en onsdagskväll. Men jag får ta mig i kragen till nästa termin.

Marina: Ta hand om dig. Visst är det skönt att jobba, jag får liksom mer "egentid" här, när jag får göra saker utan att bli avbruten, men jag saknar mina små och vi ses inte mycket på vardagarna. Och så allt man ska hinna med. Hoppas du orkar på tisdag. Vi har blivit ytterligare två till, tror jag.

Och så en fråga. Är det någon här som har barn med förkylningsastma och/eller är känsliga/allergiska? Jag hämtade barnen igår och Vincent hade då som stora utslag, liknande myggbett överallt i ansiktet. Gick till Vårdcentralen och det var knappast höstblåsor. Han sa att det var en slags nässelutslag och att Vincent har ärvt mina allergier och astma, att man är överkänslig mot myggbett och att man kan få utslag för allt möjligt som är svårt att härleda. Han har skrivit ut recept på Tavegyl som jag ska hämta ut idag, Vincent har legat och kliat sig hela natten. Men de här är annorlunda mot de små röda prickar han har haft förut (nu senast enbart på vänster underarm i 1½ månad). Någon?

Min käre sambo (fästman, jaja) frågade om vi hade något inbokat i helgen. Det beror på hur man ser det, tyckte jag. Vi har massor att göra hemma, behöver åka och köpa blommor (vi har två stackars överlevare från flytten och totalt åtta tomma fönster) och även gardiner (finns bara vid två fönster), Uma har en kompis som vill leka på lördag, min mamma vill träffas och min bror vill ha hjälp av min kille med en TV-flytt. Och så är det dans på söndag, åka och hämta kläder hos en kompis, storhandla, sätta upp saker och tvätta och skura toa. Ja, ni vet. Det finns ju saker att göra... Och så de två små som nog gärna vill ut i parken och/eller träffa kompisar. Sedan att jag själv ser ut som en avdankad Robert Wells i håret och både behöver klippa och tona, inte hittar min sysax så att jag kan korta av luggen själv (fem flyttlådor "pyssel", vart kan den vara?) och jag vet inte när jag har tid och råd att gå till frisören. Var det det här som kallades livspusslet? 

Oj, nu blev det en sådan där uppsats igen. Dags att jobba.

Ha en fin dag allesammans! 

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

MiaEd: Såg att du inte har fått svar på frågan om madrassen. Hur gick det? Jag vet inte om det hjälper med typ sådan där möbeltvätt (skum?) på sådant eftersom det har gått ned i madrassen. Någon annan?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

MiaEd - hyr en mattvätt med möbelmunstycke. Finns på verktygsvaruhuset eller vad det heter i Rotebro. Det finns ett här i Järfälla också, men de hade inte mattvätten.

Utteröga - superskönt uttryck - "mediabanta" Jag ska försöka göra detsamma med TVn.

Idag sov Selma och jag till 10:30! Helt galet! Bara å kliva upp och äta lunch nästan. Idag är det städning som gäller. En kompis från norrland kommer idag och stannar över helgen och sen när hon åker kommer min mamma och stannar en vecka. Det är jätteroligt med besök, men det känns som att det bor någon här nästan varje helg...

• flingansnö

Ush ingen bra dag idag.... den som började så bra..... sitter här och är allmänt deppig och borde göra en massa saker men är bara sjukt godissugen...... blä........Slutade äta godis och snabba kolhydrater i måndags i samband med att jag slutade amma och nu är det riktigt jobbigt!!! längtar efter att få äta en baguette, eller en påse godis..... suck.... ja ja det går väl över....

• flingansnö

mumrik: Skönt med sovmorgon! Lycka till med städningen!

Nu känner jag mig lite bättre.... tog en apeslin och lite mer kaffe, och så på med lite musik.... nu ska jag plocka iordning med tvätten och Agnes kläder.... hon håller på att växa ur stl 68 nu..... liten blir stor!

• MiaEd

Jag tror att jag lyckades fixa det mesta igår, den håller fortfarande på att torka dock..

Svar på tråden järfällatråden 9