Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

1975: Där går mina brorsbarn, om jag inte minns helt fel. De är nöjda.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

1975: Områdena där ute är supermysiga. Brorsan har sin tredje adress därute nu. Först Biskop Brasks väg, sedan Björnstiernas väg och nu en tvärgata till den. Skönt att få större också. Vi har ett rum "över" för tillfället...

• BackinBlack
    Lilla T: Verkar som om din lilla är på G och röra sig? Vincent är bättre. Hostar lite, men det är väldigt sällan. Fick börja gå på dagis igen igår och det behövdes. Min barn är understimulerade. Vi måste börja ta oss ut och iväg eller bjuda hem folk mer, helt klart. Igår sökte Uma uppmärksamhet från fastighetsskötaren som kom och fixade våra fönster. Oj, vad hon åmade sig och skuttade runt. Tur att vi ska ha gäster på lördag.

Kram till er alla från en kvinna som försöker tänka på sin kost, att utesluta socker och kolhydrater samtidigt som mensen har kommit igång. Hur gör man!? Keso, sallad och kyckling är inte detsamma som choklad.
  • BackinBlack

flingan: Då får jag kväljningar. Jag är en sån som skrapar bort all grädde på semlan och även prinsesstårtan... Men tack ändå.

• BackinBlack

flingan: Härligt att man får en komplimang med baktankar. Inte. Stackare.

primavilma: Skönt att ni fick hjälp. Vi var iväg några gånger med Vincent när han var omkring nio månader innan de konstaterade förkylningsastma, så ni fick snabb och bra hjälp. Hoppas hon blir bättre snarast.

Jag är ett mensmonster som har ett liv som inte är kompatibelt med att hitta på dieter, också. Ska bara äta lite bättre. Det har jag insett nu när jag har bläddrat i böcker om GI och hemsidor om LCHF. Gud vad god min frukostmacka med surdeg och philiadelphia var...

• BackinBlack

Vårruset låter roligt, men jag är inte särskilt aktiv och vet inte när jag hinner komma ikapp. Vi gjorde gruppanmälan en gång och då gick jag och en vän medan de andra joggade/sprang. Hehe. Gå/promenera - det kan jag göra i timmar.

• BackinBlack

flingan: Kram till dig. Känner igen det där. Känslan av instängdhet och så blir det bara tomt och konstigt när man får en lucka. Skönt att du fick komma iväg och semla till lunch låter mums!

Jag servar två barn här hemma idag. Uma ser ut som ett spöke och har fortfarande feber. Vincent har ingen feber men har varit så gnällig sedan igår när han kom hem, dreglar något kopiöst och har skrik-vaknat ett antal gånger i natt. Tjoho!

• BackinBlack
    MrsMumrik skrev 2011-02-22 15:06:54 följande:
    Utteröga - jag kommer nog att lunka också Har inte hunnit få upp flåste än...
    Ja, jag skulle nog aldrig komma igång till det var dags. Ska börja med att promenera igen, när isen försvunnit och det närmar sig nollan eller något.
Svar på tråden järfällatråden 9