Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Mumriksfru: Det är väl en jättebra idé, att ha en namngivningsceremoni när hon är 1 år. Både jag och min sambo är döpta men är inte längre med i kyrkan. Vi har då givetvis inte döpt våra barn, det är inget vi tror på och kan precis som du inte tänka oss att vara i kyrkan och inte stå för det som sägs. Att döpa är ju inget man måste göra, vi hade en egen fest för att uppmärksamma vårt första barn när hon var omkring halvåret.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Kikar in och säger hej. Hinner inte mycket mer. Livet går i maxfart. Vi har fixat här hemma, bytt två sovrum som har målats om och dekorerats och hej och hå. Utan barnvakt så vi har haft två barn kring benen, jag har massor på jobbet, bla bla bla. Snökaoset i fredags tog nästan knäcken på mig - jag kom till och från jobbet men det var inte enkelt och knappast snabbt. Stod och frös på T-Centralen i över 1½ timme när jag äntligen kommit dit.

Idag ska jag dra iväg dottern i pulka till ett kalas, sambon ska försöka komma ut ur snödrivan för att storhandla mat och så får vi se om lillkillen är pigg nog att gå på förskolan imorgon. Han snorar vilket leder till hosta och astmaspray. Fast, än så länge ingen feber.

Krya på er alla som åkt på något av vinterns baciller, D1980 - jag hoppas du får besked och att det ordnar upp sig med förskolan. Kram på er

• BackinBlack

Lycka till idag med samtalet D 1980! Det bara måste vara så att hon lyssnar på dig och tar det på allvar. Tycker jag. Kram

• BackinBlack

flingan: Lill-snutten! Bra att han mår bättre. Och vilken vecka och avslutande helg sedan. Ta hand om er!

• BackinBlack

Från det ena till det andra. Är jag helt dimmig om jag frågar om LCHF här? Har någon pratat om det förut? Jag måste hitta på något, jag har ett enormt sockerberoende sedan några månader tillbaka (med massor av ursäktar "varför") och känner mig orkeslös, ständigt trött och som en blobb helt enkelt. Ska sluta med sockret, försöka äta bättre och satt ett halvt kalas igenom igår och pratade om olika dieter. Har aldrig varit för/provat olika matdieter, men nu finns det ju en uppsjö och flera mammor från våra barns dagis har gått ned både 8, 13 och 20 kg. Undrar om jag också kan... Någon som har någon erfarenhet?

Säger hon som åt två kokta ägg till lunch...

• BackinBlack

Åh, vad bra att du svarade. Jag är ju en anings lost, är som vanligt väldigt rastlös och tycker det inte får vara för mycket att läsa in - jag vill bara göra och slippa hamna på hemsidor där jag ska läsa tre sidor text om olika sorters fett med benämningar jag glömmer en minut senare! Ivrig och opåläst känner jag mig ändå mätt på två kokta ägg. Finns det något man kan sitta i sängen och läsa istället för att surfa runt på nätet?

• BackinBlack

Tack alla för tipsen!

Jag tror att LCHF är något jag skulle kunna anamma lättare än andra dieter. Jag har testat Nutrilett och tyckte inte om det även om jag bara har smakat lite. Fixar inte att dricka shakes och liknande för jag fick kväljningar. Sedan fixar jag inte att räkna ut hur mycket jag får äta av saker, då blir det för mycket för mig. Har huvudet fullt ändå.

Så för mig fungerar det bättre med något som säger "uteslut det och det eller ät väldigt lite och koncentrera dig på de och de produkterna". Och jag kommer ju ihåg nu, min mammakompis tillika granne sa det om sin pappa som gått ned 20 kg genom LCHF - det är en livsstil. Nu ska jag kolla länkarna. Och försöka se om jag hittar recept jag gillar... Tror att jag har laxfiléer i frysen.

• BackinBlack
    Min största last sedan jag var i tidiga tonåren stavas CHIPS. Livsfarligt. Blir det återfall, om jag först klarar något bra för min kropp, så är det chips. Klarar mig utan läsk, utan pommes och bubbel eller alkohol överhuvudtaget, bröd är jag bra less på och kanske att jag saknar plock-smågodis ibland. I så fall. Kaffet, det är min största och ändå last förutom chipsen då... Jag funderar på en sak. Vi har haft någon mass-psykos på jobbet vad gäller luncherna. Alla kvinnor och även vår lille VD har ätit grillad kyckling med tillbehör som avocado, tomat och keso alternativt lax med ungefär detsamma. Det måste ju vara ok? Det är en standardlunch på jobbet som sagt. Om jag svamlar för mycket om detta i den här tråden får ni säga till. Brukar aldrig kunna gå in såhär mycket på forumet i vanliga fall så idag är jag hyper-jobbig.
  • BackinBlack

Förstår att det är tradigt, sådär när man väntar på att få en "håltimme". Vincent sover, annars hade jag inte fått sitta här. Har t o m lyckats ta en dusch. Han är så mammig så en dusch är inget självklart, fastän han är drygt två år.

Ah, jag undrade just om grillningen. Jag ska jag göra grekisk kyckling här hemma idag, en variant man gör med moussaka-mix blandad med färska champinjoner, creme fraiche och kyckling. Serveras med ris och grönsallad. Borde ju gå bra om jag hoppar riset. Tror jag?..

Nej nu ska jag surfa vidare bland recepten. Hittade en hallon-smoothie med vispgrädde. Hahaha.

• BackinBlack

tip: Hoppas allt är bra med dig. Jag borrar inte. Skulle aldrig mina fågelarmar klara. Jag handskruvar. Gjorde väl en femton skruvar i helgen, för hand. Hahah. Jag är inte stark, men jag är galet envis. Och hemma hos oss är det jag som är mest handlingskraftig.

Här är det röjjigt värre på jobbet så jag ska pinna iväg och hämta post och passa på att inhandla lite Berocca och annat på apoteket. Har ätit bra idag, men druckit desto sämre så nu har jag huvudvärk. Får börja ställa en kanna vatten bredvid mig på skrivbordet snart...

Svar på tråden järfällatråden 9