Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Det där med sömn är ju så himla olika. Det står att ett barn i viss ålder behöver si och så mycket sömn eller sover i regel si och så mycket, men det är ju väldigt individuellt. Min svägerska frågade alltid om det där med vilan på dagen och så eftersom jag har en morgonpigg son som tills för inte så länge sedan vaknade fem på morgonen (ibland halv fem) och inte somnade tidigare för det eller sov särskilt länge på dagen. Dottern var uppe sent på kvällarna och sov inte superlänge för det. Så - jag har barn som aldrig sovit de där timmarna som de sägs göra... eller behöva eller vad det står.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Ah, läser om körskolan. Har hört flera prata gott om den. Ska också övningsköra nu, måste ha körkort nu när bilen bara står och jag vill ha fler barn. Det går ju att åka kommunalt, men det är lite meckigt och då kan jag bli väldigt bekväm beroende på vad det gäller.

• BackinBlack

Elin: Härligt med förskoleplatsen! Och kram till dig för ditt stöd och din hjälp med syrrans barn. Lycka till med nappbytet.

För är det riktigt inte kul, är inte min bästa tid nu. Skitdag, skitvecka, skitvinter. Det är mitt läge idag. Det betyder att det bara kan bli bättre va?

• BackinBlack
    RedTopaz skrev 2011-03-29 14:39:15 följande:
    Ska vi skaka Tass Utteröga? VIll bara att det ska bli bättre nu!
    Skakar tass. I massor. Mycket sjukdomar och vab, inget jobb och blä-trött är jag.
  • BackinBlack

Mumriksfru: Håller tummarna att mötet var ett bra sådant!

Elin: Inte riktigt vad jag är ute efter. Jag blev bara låg efter en vintersäsong full av sjukdomar och sömnlösa nätter, galen arbetssituation och nu blev det liksom platt fall när allt inte blev riktigt som jag tänkt mig och vi fick rodda om - igen - hur vardagen ska flyta någorlunda.

På fredag är jag alltså arbetslös, om två timmar sitter jag i en intervju. Vi får se vart det leder, om det leder någon vart. Nu ska jag dricka vatten och hoppas att det släpper i bihålorna...

• BackinBlack

BT: Hoppas du får må bättre nu och kan vila.

Mumriksfru: Vad härligt att mötet gällde ett bättre jobb istället. Spännande. Låter som något bra med både mer i lön och roligare uppgifter.

Lilla T: Ha så kul på ÖF. Hälsa Rosa från mig.

Tack för alla lyckönskningar. Intervjun kändes bra, men man vet ju aldrig. Det har jag lärt mig. Gick på mer än 20 intervjuer förra gången jag var arbetslös. Läget är lite bättre nu, både att det finns mer jobb och jag har arbetat precis istället för att ha varit mammaledig och inte jobbat på ett tag. Jag får kanske besked redan idag.
    Idag är i alla fall sista dagen på det här stället. Blandade känslor. Har dessutom de förbaskade bihålorna som gör mitt liv lite tråkigt. Ständig huvudvärk som ingen Ipren biter på och jag ska absolut inte böja mig framåt för då sprängs huvudet. Nåja.

Och Uma är hemma idag, klagade på ont i örat igår och på närakuten konstaterades öroninflammation. Hon fick penicillin och örondroppar. Tjoho! Nåja, hon fick ju gå på förskolan hela tre dagar. Wow liksom! Men nu får det vara slut på det här med baciller och virus och sånt, tycker jag.

• BackinBlack

Hej hopp!

Jag funderar på om jag ska hänga med på lunchdate. Faktiskt. Komma hemifrån lite för här blir jag lätt galen. Hojta när det blir bestämt hur och var. Kram

Flingan + Agnes
    BT + ev. barn?
    Mumriksfru + Selma
    Utteröga

• BackinBlack

Hej hopp!

Jag blir hemma idag. Ska försöka få ordning på hemmet och även bara vara en stund. Vi får besök på em och jag ska hämta barnen tidigare hade jag tänkt. Ha en fin lunch!

Kram

• BackinBlack

tip: Vincent började strax efter sin ettårsdag och det var varken bättre eller sämre än när jag väntade (Uma var 17 månader när hon började). Han var ledsen till en början, men det gick över och han var på sätt och vis lättare för Uma var med medveten och hade vant sig ännu mer att vara hemma med mig. Vårt "problem" var att han inte hade börjat gå än, men det gick bra ändå och han var inte ensam om att inte kunna gå när han började.

• BackinBlack
    tip: Ja, han gick nästan full tid. Jag var arbetslös till en början så han gick sex timmar per dag först. Men det gick bra och han älskar sitt dagis sedan lååååångt tillbaka. Fastän han var väldigt sen att börja gå, senare än Uma.

Med mig är det bra. Försöker mediabanta eller åtminstone sitta mindre vid datorn. Den tar alldeles för mycket av min tid när jag vill och måste göra annat. Just nu är jag arbetslös och springer på ett par intervjuer i veckan, ska iväg på en i Sundbyberg imorgon. Ska snart börja övningsköra med min pappa, drömmer om en tredje mini-me och ja... äter alldeles för mycket godis igen. Fröken tvärtemot vad alla säger att man ska göra. Min närmaste tanke på träning är kanske kvällspromenader med en granne och funderingar på en pilates-boll. Det är väl jag, just för tillfället. Hur är det själv?
Svar på tråden järfällatråden 9