Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Grattis till VGt. Och jag hoppas du får något andrum, åtminstone när Mange kommer hem med bilen.

Lilla T: Ha en fin julfest nu.

lillgrodan: Ha en mysig kväll ikväll.

Jag har just lämnat teatern och försöker återvända till siffrorna. Idag har vi tittat på första riktiga genomdraget, med kostym och musik, och jag är helt trollbunden. Faktiskt. Det är en hit! Yes!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

flingan: Åh, vad mysigt med kalaset. Att göra bildspel låter jättefint. Och minnesvärt att kunna blicka tillbaka sådär, tillsammans. Ha en fin dag!

• BackinBlack

Steffi: Stackare. Hoppas att det vänder och att ni kan fira jul snart ändå.

GOD JUL TILL ER ALLA!

• BackinBlack

Steffi: Hoppas att ni har blivit bättre och får fira lite jul idag. Kram

• BackinBlack

Välkommen Emma!

Grattis till Tor idag!

Själv försöker jag röja efter att ha varit "borta" två kvällar och struntat i hur det ser ut här. Idag måste jag göra all markservice. Barnen ser på Rorri som Vincent fick i julklapp, sambon är inne och jobbar några timmar. Ikväll ska vi gå över till mina föräldrar (två hus ifrån oss) och fira nyår. Enklast så när vi har två små barn och sambon gärna vill dricka något på nyår.

Planer för nästa år? Löften? Jag kör planer för fullt - bjuda hem folk i massor, övningsköra med pappa, hoppas på att lösa jobbsituationen någon gång längre fram och förhoppningsvis bli sams med min kropp. Ungefär så.

Ha en fin nyårsafton allesammans!

• BackinBlack

God fortsättning på er allesammans!

Hoppas att ni hade en fin afton igår. Jag är så nöjd med gårdagskvällen, barnen var vakna och såg fyrverkerierna för första gången och vi hade en trevlig kväll hos mina föräldrar också.

Apropå löften så avger jag inga heller. Däremot har jag en himla massa planer och önskningar för det här året. Men sån är jag alltid. Nyår eller inte. Det är i alla fall klart att jag ska börja övningsköra, vilket är toppen eftersom jag äger en bil som bara står här utanför (jaja, sambon har körkort men vi använder den max ett par gånger i veckan).

Nu ska jag gå till mina små, de vaknade halv nio. Kommer nog slockna mitt på dagen, båda två.

• BackinBlack

flingan: Vad mysigt med en långpromenad! Hoppas du fick sova gott.

Steffi: Stackars liten. Har inget bra tips alls mot värkande tandsprickning, tyvärr.

Jag försöker ha positiv syn på allt nu och inte älta för mycket, vilket går bra hittills. Känner att det är dags för en tjejmiddag, snart, om några vill. Vi bor större nu men jag har svårt att placera om familjen så om vi är hemma hos mig blir det med "man" och två barn. Kanske inte det optimala... Vad säger ni?

• BackinBlack

Vad duktiga ni är som tränar. Hoppas er nattsömn blir bättre, barnen blir bra och så vidare. Hinner bara skumma igenom, fullt ös både hemma och på jobbet.

Jag vill gärna ha/gå på tjejmiddag. Vet inte om någon känner sig hugad att ställa iordning hemma. Vi har platsen, vet bara inte vart jag ska göra av resten av familjen under tiden och det blir inte samma sak med dem springandes runt benen (Vincent är galet mammig, jag får inte vara ifred många minuter). Vad säger ni? Någon som känner att de har plats/ork/lust/möjlighet. Ser framför mig något i stil med den knytis vi hade hos flingan, där alla bidrar. Jag försöker mig gärna på att laga ihop något varmt och tar med tillbehör, dricka, vadsomhelst. Och mina "turkosa glasögon".

Kram på er. Nu ska jag leta mer choklad i skafferiet.

• BackinBlack

Vad roligt att jobba Therese!

Jag hinner inte gå in särskilt mycket nu. Jobbar i hundra knyck, minst, på jobbet och orkar knappt sätta igång datorn hemma. Igår la jag mig att läsa istället. Uppdaterar mig lite längre fram, kanske i helgen eller så.

Ha en fin helg!

• BackinBlack

tip: Kram till dig. Hoppas E blir bättre snart. Och att hon äter. Känner igen oron.

Hoppas ni får en fin fikadejt och vad härligt med Vårruset. Jag råkade stanna framför vår helkroppsspegel igår och borde inte ha blivit chockad så mycket som jag har ätit, men ja... Tar det sen.

Här hemma är det sjukstuga. Eller, inte så mycket just nu men igår spydde Uma med högst 30 minuters mellanrum. Började äta först igår kväll, lite tacochips och klyftpotatis. Nu äter barnen grönt äpple. Vågar inte hoppas att det är över, det brukar gå laget runt här hemma.

I helgen kommer min syster med hela familjen och vi missar dem, igen. De är rädda att bli smittade och det var samma sak när de var här i november. Vi fick kräksjuka den gången också. Suck.

Nu ska jag gå och tvätta, i vår maskin som är helt paj och står och slår. Rädd att den ska smälla helt. Typiskt. Gnäll från mig. Sorry. Tittar in en annan vecka. Ha det bäst! Kram

Svar på tråden järfällatråden 9