-
-
Det är lite olika. Plantagen öppnar nio, vissa tio och ytterligare några - däribland själva outletområdet - öppnar elva. Tror jag det är...Timba skrev 2011-06-21 09:28:29 följande:ja men outlet blir ju kanon, vet du när de öppnar ? -
Lilla T: Ha det kul idag med lek och lunch. Våra barn kunde inte nattas förrän nio och vaknade vid sex. Det är full rulle nu när det är ljust ute också...
tip: Ses snart. Jag tar bussens om går 9.48 från Barkarby. -
tip: Tack för igår! Det var supertrevligt!
flingan: Åh, hoppas att du har haft en bättre natt inatt. Man blir ju ett vrak när man inte får sova som folk. Skönt att ni nu har svärmor som avlösare. Ja, att shoppa är kul, men vi fyndade mest lite på reor till oss själva, kikade på leksaker och jag köpte strandbadlakan till Vincent och ett nattlinne till Uma (hon vägrar sluta använda sitt urtvättade, alldeles för lilla Barbapapa-nattlinne jag köpte för lääääänge sen). -
tip: Ja, vi får se till att ses snart igen. Barnen blev glada, badlakanet var enormt och Uma sov i nattlinnet inatt.
Jag sitter i min 50-kronorströja nu.
Ja, det är skitväder. Jag går över gården till tvättstugan, hade tänkt tömma det sista i vår "gamla" bil och sedan promenera mot Veddesta. Undrar hur blöt man blir då? Midsommar står helt Chrilles pappa och fru för och vi ska äta sill och potatis till lunch, se på gemensamt midsommarfirande och sedan blir det grillat. Sedan ska barnens bonusfaster ta med jordgubbar och fruktpaj.
Hoppas nu bara att det inte blir sånt här väder imorgon...
-
Stackare som får gå upp så tidigt. Känner igen mig. Vincent gillade att vara uppe senast fem på morgnarna förut, idag vaknade han kvart över sju!
Apropå inskolningen så var det på ett sätt lättare med Vincent, jag visste vad jag hade att vänta mig och gjorde korta avsked när han var ledsen. Med Uma hade jag väldigt svårt för när hon blev ledsen och ropade efter mig. Med Vincent stålsatte jag mig massor, även om det kändes såklart.
Angående märkning av kläder så föredrar jag att skriva namnen. Då kan jag sitta och pyssla med det varhelst jag vill och göra det successivt om jag inte orkar allt på en gång. Dessutom tyckte jag inte att det var någon bra kvalitet på namnlapparna - de föll av i tid och otid, när jag tvättade eller bara när barnen haft plagget en dag och då valde jag att skriva istället. Det gjorde jag med Umas och det sitter ju kvar.
Nu ska jag hoppa in i duschen och gå och lämna två sommarbarn. Idag ska jag ha lite egentid, sätta mig på kolonilotten och dra upp tistlar. Haha. Ha det fint! -
tip: Hittar gärna på något senare i veckan. Jag låter barnen gå idag och imorgon (tvättstuga hela dagen) - men sedan funderar jag på att låta dem vara lediga. Svårlämnade nu på morgonen...
-
Oj, bor ni nära en strand? Jag har ingen koll alls exakt var ni bor.
jag tänker att vi i Barkarby alltid får åka och gå en bit för att komma till vatten, om man inte har körkort. Vore kul att ta barnen till en strand, även om vi är ganska så stora badkrukor när det gäller utomhusbad. -
Ah, bor du däromkring!? Bonäsbadet har jag varit på många gånger, min bästis i grundskolan flyttade till parhus i närheten som hennes föräldrar byggde då någon gång på 80-talet. Cykelvägen från Kallhälls station är helt ok. Bara jag får Uma med mig... Hmmm... Kanske lite långt att gå för henne. Annars får vi hoppa på en buss. Kallhällsbadet har vi varit till många gånger när hela familjen åkt och badat, kanske att Uma orkar gå dit från pendeln för det är ju inte så långt (jag och avstånd - jag är ganska lost och ganska optimistisk).
-
flingan: Det ser supermysigt ut! Men till helgen samlas hela min närmaste familj för att fira min mamma som fyller 60 år idag. Kanske till hösten eller efter jul t o m.
tip: Det vore jättesnällt att ta med den stora vagnen. Jag försökte läsa mig till vädret på SMHI och jag säger torsdag. Låter det bra?