Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Inne en snabbis innan läggningen. Vi hoppas att allt är över nu och att jag kan åka och jobba imorgon. Äntligen. Dåliga i magen igår förmiddag, that's it.

Lilla T: Hoppas I mår bättre nu och att det bara var den där snabba uppstigningen efter välling.

flingan: Hur var det idag då? Och hur mår G nu?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

lillagrodan: Kan inte vara virusprickar då? Vincent har haft i några omgångar.

Lilla T: Vad roligt med shopping.

flingan: Du är duktig du!

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-12-08 16:15:35 följande:
    utteröga: Jag vet inte det jag.......

Jag blir så trött!!! Har lyckats ta bort det gamla handfatet och kollat så att det nya passar. Nu ska jag försöka ansluta blandaren.... men det är olika dimension på de gamla rören och de nya..... suck.... blir så trött......
    Oj. Bauhaus-akuten..?
  • BackinBlack

flingan: Vad kul med träff på lördag. Har kalas då och vet inte när det är slut så jag vill nog hoppa över den här gången...

Steffi: Kul med julbord! Hoppas ni får en toppenfin träff!

Lilla T o Mumrik: Jag är inte ett dugg avis på er träff i Kista. Shoppa lite?

Jag sitter och har pratat bort en timme med chefen på jobbet, vi lyssnar på Vinyls julmusik och pratar om dagis och barn. Nu ska jag se om jag har något att jobba med de få timmar jag är här. Ska iväg till Löwenströmska spec mottagning i eftermiddag och kolla upp om cystan är kvar eller har försvunnit, vuxit eller vad den kan ha hittat på. Ska höra lite om min knäppa kropp också, hormonknäpp är den fortfarande samtidigt som vi jobbar på en större familj.

Och ikväll ska vi fira lillemans tvåårsdag. Gömde tre paket igår, tack för tipset Therese! Nu ska jag bara fundera vart vi ska köpa tårtan till kalaset på lördag.

• BackinBlack

lillgrodan: Hoppas de försvinner nu, med penicillinet.

flingan: Hur ser badrummet ut nu?

Cystan har blivit mindre och oformlig vilket tydligen betyder att den är på tillbakagång. Och ja, vi är aktiva i bebisverkstan. Men det kan ju ta sin tid med alla hormoner som har varit i min kropp...

Grannarna har inte varit och hälsat på oss, de över låter ju bra själva särskilt mitt i nätterna så de kan ju inte säga något. De under oss flyttar snart, in kommer en kvinna i övre medelålder som har fosterbarn hos sig. Mammas väninnas vännina. Typ. Spännande.

Nu ska jag äta frukost, helt ensam här på jobbet än så länge. Ikväll ska vi klä granen.

• BackinBlack

Mumriksfru: Tack! Det kan ju ta tid, min kropp är inte sig själv än...

• BackinBlack

Lilla T: Vad bra att du snart är klar med julklapparna. Vi ska köpa till min brors barn och så något mer till våra barn. Blir inte så mycket. Vincent öppnade ett litet grodspel innan han hittade paketet med bilen som han kan sätta Fifi i. Sedan var han inte intresserad längre, sa "inte öppna mer paket". Så vi har en duplo-sats och ett pysselpaket som nu kan draperas om med julpapper. Perfekt. Ska köpa mer lego till Uma också.

• BackinBlack

Julen är BÄST! Vi försöker boosta oss så mycket det bara kan här på jobbet, mitt i eländet. Lyssnar på Vinyls julslinga, äter gratis-pepparkakor från värden och tänder ljus. Ska försöka tagga ned och sänka mina krav inför kalaset imorgon, städar av det grövsta och toaletterna. Och bara njuuuta. Och jag har ju saker kvar att handla jag med, fastän jag började för länge sedan. Sedan går jag in i en julen-är-över-depression i mellandagarna...

• BackinBlack

Lilla T: Ja, jag avbokade den enda "chokladtårtan" på Björkeby och ringde Spånga istället. De hade fem olika att välja mellan, jag tog en med chokladmousse och så hämtar mina föräldrar den imorgon för de ska ändå dit. Perfekt! De var supertrevliga och inte sådär flummiga som de felstavande personerna på första stället.

Svar på tråden järfällatråden 9