Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Lilla T: Ja, de var helflummiga när vi skulle ha Umas tårta, svåra att nå och ringde upp oss för att dubbelkolla två gånger efter vår beställning. Trots att jag bokstaverade flera gånger fick vi hem en tårta som det stod Oma på. Plus att den inte var särskilt god då. Vet inte om det var de som skrev fel på min brors bröllopstårta också, han fick heta Offe.

Mumrik: Japp, Björkeby var det. Har ju handlat där till och från under mitt liv, men just nu är jag inte så impad.  

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Åh, vad kul att höra av dig Tip!!!! Vad skönt att Rebecka är en lugn tjej. Vi har just avverkat ett födelsedagskalas med släkten och jag är helt slut. Beror nog på vätske- och sömnbrist. Druckit massor med kaffe senaste tiden och ingenting annat.

Annars börjar vi känna oss hemma och börja komma på plats i vår femrummare, jag jobbar på som konsult fast det är väldigt oklart hur länge jag blir kvar där jag är just nu. Och så hoppas vi på en tredje guldklimp, om min kropp vill. Ungefär så.

Sköt om dig! Nu ska jag hinna på toa innan kvällens avsnitt av julkalendern.

kram

• BackinBlack

tip: Ta hand om dig! Förstår att det är tungt att få en diagnos men skönt om ni kan få rätt stöd nu. Ja, jag vet inte om det går att bli gravid igen för mig, vi får se. Drömmer om fyra barn, men vi får ta en sak i taget...

• BackinBlack

Fick det här på mejlen nyss;

Fick alldeles nyss reda på att du inte kan räkna med något sex mellan jul och nyår, för det är visst "mannens säkra period"

då står staken i fönstret, kulorna hänger i julgranen, skinkan på bordet och pungen är tom....

• BackinBlack

Tack Therese! Fick saffransbullar av chefen och biljettladyn bjöd på råkostsalladen hon köpt på beställning av mig. Nu väntar överraskningar sinsemellan mig och Chrille här hemma.

• BackinBlack
    Timba skrev 2010-12-13 23:46:07 följande:
    Storasyster: Ja man ska göra det som känns bäst, vill du ha en tjänst där på närakuten ?

Verkar som att jag kommer att handla julklappar via nätet i år, har inte tid att gå in i en affär..lite trist tror ni att en två åring uppskattar pippi hus med lite figurer och sånt ?
    Och behöver tips på leksaker åt en treåring..

Vad gott med julbord, kul att ikea har sånt oxå.

Nu såg jag Grattis Utteröga !!!!
    Tack Anne!

Tror verkligen att en tvååring uppskattar Pippi-huset. Min son älskar att leka med dotterns Fifi-hus och vill ha figurer att stoppa i bilar och hus om det går. Annars är det lego som härskar hemma hos oss, Duplo och systemlego. Uma började med systemlego innan hon fyllde tre och nu, två år senare, bygger hon tvåvåningshus med balkonger och olika trappor och sånt.
  • BackinBlack

Vad mysigt med bebisträff! Kan också intyga att en ficklampa är populär present. Och allt som kan benämnas pyssel och målarprylar. Just nu bråkar våra barn om de tre Playmobil-figurer som de har fått.

Glömde svara dig tip ang p-medel. Jag kommer ALDRIG mer stoppa i hormoner i min kropp. Sådetså. Slutade med allt här i början av sommaren. Om 1½ månad har det gått ett år sedan sista p-sprutan så om inte min kropp är igång av egen kraft ska jag få hjälp med det. Fast min kära sambo tror att han redan har gjort mig med barn, på något sätt... haha.

• BackinBlack

Åh, vad ni är duktiga med att gå ned och att träna. Jag ska försöka skärpa mig efter jul. Kanske. Har nära 10 kg kvar om jag ska ned till vikten jag hade innan Uma.

• BackinBlack
    Mumrik: Jag förstår känslan, men försök att njuta. Jag gick som i en bubbla och som på moln första gången jag gick ut och iväg utan barn och barnvagn. Jättekonstigt känsla.

Lilla T: Hur är det med tån?

Själv försöker jag avsluta en massa "smådutt". Fick ett ryck igår och har blivit svarthårig nu igen, hann t o m måla naglarna röda. Tror att jag snart ska smita in på toaletten och sätta lite färg i ansiktet också, om en halvtimme ska vi fotograferas för en programbok. Puh. Rena rama skolfoto-känslan. Vår biljettlady kom just och hon tänker inte komma med...

Nu ska jag leta rätt på en pepparkaka och min necessär.
Svar på tråden järfällatråden 9