Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Ja, det lutar åt alternativ 1 faktiskt.... jag ska bestämma mig ikväll och boka flyget då!

Matglad: Jo, men det kan väl vara kul med en till?

Mee86: Välkommen! Jag bor i jakobsberg, är mammaledig fram till augusti 2011!  Berätta lite om dig själv!

Mumrik: Grattis till Henrik!

Jag har just varit och hämtat ut tentan, och jag har kuggat den preciiiiiiiis. Har bokat idnividuell handledning nu kl 13.20 så att jag kan få hjälp med att gå igenom den och med att lägga upp en plan för fortsättningen! Förhoppningsvis kan jag få handledning en gång i veckan fram till omtentan!

• flingansnö

ok, måste bara lägga in ngt här ang boklubben: Rosenlund och hellström och Ajvide går bort för mig, jag drömmer fortfarande mardrömmar om låt den rätta komma in och en novell han skrivit. Roesnlund klarar jag inte för det är så otäckt, verkligt... jag tappar tron på mänskligheten av det......

• flingansnö

mumriksfru: Ja JAG!!!! Måste få träffa lite folk!!  Fömiddagen passar bäst för mig, vad sägs om att mötas utanför Ikea som förra gången?

• flingansnö

Då säger vi halv tio tycker jag!

• flingansnö

Mirjam: Jag har ingen aning, men jag vet att sår som är sydda kan gå upp. Hur gjorde ni? Åkte ni in? Om ni inte gjorde det så så åk in idag isätllet, på dagen, det är viktigt att det får kollas upp!

• flingansnö

Mirjam: Jag tycker nog att ni ska åka in. Förlossningsdepp är rikgitg pissigt, och om det upptäcks i tid så kan det brytas! Bättre att kolla en sak för mycket än en för lite. Kan du inte bara boka tid hos Gyn i jakan annars?

• flingansnö

syster: Det är katatstrof!!!

Jag är iaf på landet med baren och mamma och pappa.... min mamma altså! Herregud! on kan verkligen det där med att "veta allt" och komma med dryyyyyyyyyyyga kommentarer hela tiden! Igår kväll gav jag Agnes välling för första gången.. ( det är en historia förs sig som kommer sen) och Mamma ville ge, ok, det fick hon väl, jag ville gärna göra det själv eftersom det var första gången för henne, men ok, då har hon MAGE att säga att vällingen r för varm och att det är därför Agnes protesterar!!! SOm om jag skulle ge henne för varm välling??!!! jag hade både testat den på armen och smakat på den och den var lagom! Mamma hade då pappa att gå och kyla ner den!!! Då var t jag arg!!

nu om vällingen.... jag är ju ett pucko! Istället för att ge henne två matskedar typ, så att hon får vänja sig.... så gav jag henne 2 dl...... tror ni hon fick ont i magen???!! Shit vad synd det var om henne, hon gallskrek!  Tillslut var det bara massage och bajshjälp som hjälpte.... stackarn.... men nu mår hon iaf bra!

Pappa och jag har satt in nya fönster på verandan idag! Jag är visst starkare än jag tror, för det var aptungt!! Ett fönster kvar till eftermiddagen.

Gustav har varit ute och kört fyrhjuling och nu tittar han på Bamse!

• flingansnö

Hej hopp!

Äntligen har jag lite datatid för mig själv! Min lilla dator har lagt av igen, så nu är tvungen att använda Magnus dator igen... den är visserligen bättre än min, men står ju i hans rum, och om han använder den så har han förtur

Mirjam: Inte snällt att kalla F för ditt tredje barn.... tänk på att hon nyss fött barn!   Låter toppen iaf med att låta henne vara lite ensam med Esther, är hon orolig att hon inte ska fixa det?

mumrik: Nice med lördagstur! Och vad bra att Selmis ska få babysim i julklapp!

Utteröga: Förstår din längtan efter ett barn till! Vad säger resten av familjen om din längtan?  Och hur går det med förvbannade grannarna????!!

Machina: Välkommen! Roligt med fler mammor!   Jag bor i jakobsberg, har en liten Agnes född 100524 och så en inte så lite Gustav född 061222

Idag ska jag åka och hämta Magnus i sumpan, vi ska äta lunch och sedan ska vi åka till Danderyd och träffa läkaren och psykologen som gjort Gustavs utredning, och få ett utlåtande. Vi kan itne få en diagnos riktigt än, för läkaren har inte träffat Gustav, men vi får iaf ngt att jobba utifrån, det känns bra. Sedan är det bara att föraöka dra igång med att söka resurs till Gustav i förskolan... udnrar hur man gör det....

• flingansnö

Nu har vi varit till psykologen, och nu är det fastslaget, Gustav har Autism..... Nu följer läkarbesök, remiss till autismcentrum för först föräldrautbildning, sedan träning för gustav.  Gustav är ju världens mest fantastiska kille, men just nu känns det tungt....

• flingansnö

Machina: Tack för omtanken! Det värmer!

Hörrni: Vad sägs om fika på Ikea i morgon? Eller promme? Eller annars på torsdag fm?

Svar på tråden järfällatråden 9