järfällatråden 9
Machina: Jag lägger in dig! ![]()
Mumrik och Mia: Tack!
Machina: Jag lägger in dig! ![]()
Mumrik och Mia: Tack!
Tack hörrni, vad goa ni är! Och ni har ju rätt, Gustav är ju min underbara lilla pojke oavsett!
LillaT: Det kommer att skickas en remiss till ngt som heter autismcentrum, där kommer vi försrt att få gå en föräldrautbildning och sedan kommer det att läggas upp ett träningsprogram för Gustav.
LillaT: Jag hänger på på bok och bebis!!!
Måste bara få spy ur mig lite gnäll om min syster också! Jag pratade med henne nu på morgonen, och berättade att vi ska söka resurs till Gustav, då frågade hon om det var till förskolan eller hem, tyckte det var jättekonstigt så jag frågade vad hon menade, och då sa hon att hon bara tänkte att vi kanske behövde hjälp hemma, nu när han har autism! Hon känner verkligen inte Gustav, som om han blivit ett ohanterbart utvecklingsstört monster, bara för att han nu har en diagnos! BLÄ!!!! Jag fattar inte att hon kan vara så duktig proffessionellt, (speciallärare) men så inkomptetent privat!!!
Tack Judit! Och vi har gått igenom både förenekelse och sorg.... sorgen kommer nog att ligga kvar länge... men man får hantera den...
mumrik: Sådär var Gustav också, och Agnes med! De har båda sovit jättelänge på nätterna! Det hör till ovanlighterna att Agnes vaknar och vill ha mat, ibland vaknar hon till, men då kan man ge nappen och så är hon nöjd. Hon äter istället ungefär varannan timme på dagen, så hon får i sig det hon behöver iaf!
Jag är så trött idag! Vet inte vad det beror på.... orkar knappt stå up... har iaf tagit mig till fsk och lämnat G, nu ska jag ringa till min studiehandledare och avboka dagens handledning och så ska jag soooooooooova!! Hoppas att jag är piggare när jag vaknar....
Hej på er!
Nu har jag sovit i tre timmar :-O !! Men känner mig helt klart som en ny människa! Tur att Agnes också sov, fast jag tror att jag kunnat sova genom en skrikstorm, jag var sååååå trött, vet inte varför, men antar att det är stress, jag drömmde att jag missade tåget flera gånger, att jag, precis innan tåget skulle gå upptäckte packning som jag missat och fick ta i famnen och springa, och så klassikern, att jag tappade alla tänder....
Borde nog försöka ta det lite lugnt....
D 1980: Vad roligt med en bebis i magen!
Grattis! Vi är ju några här i tråden som är föräldraledig även under våren, så du kommer nog att få sällis!
mumriksfru: tack för receptet! Men vad hittar man fiberhusk?
mumriksfru: Jag antagligen är det så att det är spänningar som släpper.... jag har haft en total vilodag idag, vilat från ALLT, vilket känns jätteskönt.... även om det snurrar i huvudet nu, och jag snart kommer att må lite illa av godiset jag just ätit.... Men det är det värt en dag som denna!
Lilla Agnes ligger i sin säng nu och sover, hon fick alvedonsupp när vi kom hem och nu har hon somnat! Lillskruttan. Hoppas att hon inte blir lika däckad som efter förra sprutan bara för då blir det svårt att gå på bok och bebis i morgon! Jag kan iaf rapportera att hon numera väger 7905gram och är 68.8 cm lång!
mumrik: Nej inte alltid, men det är ganska vanligt. Du bör Alvedonsuppar hemma. Jag gav Agnes på engågn vi kom hem. Hon sov en stund men nu sitter hon i sin matstol här bredvid mig!
Mumrik: Oj vilken morgon! Man blir lätt understimulerad av att vara hemma... men det låter som att du har fullt upp idag iaf!
Hur länge stannar dina föräldrar?
Här har vi haft en natt med mycket vaken tid.... Agnes har varit vaken till och från hela natten, och gnällt och gnällt och gnällt..... och nu har hon feber...
Tur att jag sov såmycket igår....
LillaT: Får hoppa över bok och bebis idag, eftersom Agnes harfeber.... tror inte att hon orkar då
D1980: stackars din rygg! har aldrig haft ishias, men däremot foglossning så jagvet hur ont det kan göra! Ang potträning så togvi fram pottan när G var ca ett och halvt år, men han lekte mest med den. I höstas började vi träna honom ordentligt, då var han nästan 3. hemma fick han vara utan blöja helt enkelt. När det hände olyckor, sa vi bara Ojdå, men du, kissar gör man ju på pottan. och så lyfte vi in honom till badrummet och satte honom på pottan eller toan. sen började vi också sätta fram pottanframför tvn, och så fick han russin om han gick med på att istta på pottan. När det kom i pottan fick han MASSOR av beröm!! Så i våras tyckte förskolepersonalen att han var redo, vi var skeptiska, men tog bort blöjan på dag och natt,och han var torr!
Då var han 3 år och några månadfer.
Mumrik: Härligt med shopping!
syster: Glöm inte bort att andas där ngnstans emellan allt jobb!
LillaT: hoppas ni får det bra idag!