Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Godmorgon! Här sitter jag som skulle ha sovmorgon idag..... Gustav är hos farmor och farfar, och magnus och Agnes sover sött..... Agnes har sovit sedan 7 igår kväll!! men jag tror atthon vaknar nu snart, och då lr hon vara hungrig.

Så vad ska jaggöra med en lördagmorgon då? Kaffe kanske?

• flingansnö

Mirix: Wow! Det låter som fantastisk konst! Men sorgligt....

LillaT: ja mycketlyxigt med sovande bebis!

Här har det varit upp och ner kan jag lova! Vi var hos ngra vänner i Viksjö på middag med alla barnen. Agnes hade somnat i sin paraplyvagn som stod i hallen. Så råkade en av de stora tjejerna 4 år, springa på den så at den välte rakta bakåt, vilket innebar att Agnes föll med bakhuvudet rakt ner i klinkergolvet!!!! Gahhhh!!! Hon verkar vara ok, men jagkommer definitivt att väcka henne under natten så att jag veta tt hon är ok.

sen kom min bror och hanns tjej förbi, jag har inte träffat honom på typ två år..... och han ville komma förbi med present til AGnes eftersom han inte kunde komma i morgon. och så beättade de att de ska få barn! Hans tjej är i vecka 19! Samtidigt som jag ju blir såååååååå glad så blir jag rädd och orolig.... han är lite speciell min bror.... men han blir nog en bra pappa! Hans tjej verkade jättetrevlig iaf!

Nu sa jag ta med mig G och gå och lägga mig, i morgon blir en hektisk dag!

Kram på er!

• flingansnö

Idag är det dags...... Puh.... håll tummarna nu för att allt funkar!

Agnes verkar må bra iaf, hon har sovit i sängen bredvid mig i natt så att jag kunde hålla koll på henne. Jag var inställd på attväcka henne ibland, men det behövdes inte förvarje gång jag vara vakenoch kollade henne var hon vaken och låg och drog i sina fötter! Coola tjejen! Vaken och helnöjd i mörkret!

• flingansnö

Hej! Nu har jag äntligen lite tid att sitta ner och andas! Vilken dag! Dopet blev så lyckat! sången gick bra, men jag hade valt en lite för kort klänning tror jag..... fick flera kommentarer oma tt jag inte sklle böja mig frammåt....     Jag kände mig dock fin och det är väl det viktigaste? Agnes sktte sig superbra, och Gustav också, han hade kostym och var jätefin!!!

Vi fick dock massor av kakor och bulla över.... ngn som vill ha?

nu har vi ätit pizza och Gustav har somnat, jag ska städa upp här hemma och planera för veckan, i morgon ska jagmed G till psykologen och då får Agnes vara med farmor och farfar.... Men de ska vara här så då måste det ju se lite ok ut iaf...

• flingansnö

Mia: Oj vad kläder! Jag brukar bara ha en overall till G. Den får han på fsk....  men å andra sidan så brukar viinte gå ut och leka så ofta... vi åker mest på stadsutflykter och då funkar jeans med långkallingar oh jacka tillG.

Mirjam: Agnes gillar sin mobil!! Nästan mer n jag tror jag!

LillaT: Gudfar heter Mikael, han jobbar på försäkringskassan i sollentuna. Vi lärde känna varandra när vi pluggade tillsammans i Sundsvall. Han är en god vän till oss!

mumrik: Tycker det är helt ok att vänta så länge med dop. Vi måste ha våra dop tidigt eftersom vi har stora barn och dopklänningen inte är så stor.... de måste liksom "gå i den"

Syster: Ha ha ha, ja det är nog åldern

Kan berätta att Agnes verkar ha kllarat sig bra efter fallet, inga men verkar det som! Tack och lov!!

• flingansnö

Therese: Stackare!!! Inte kul att vakan mitt i natten. Jag blev väckt av G vid halv femtiden då han kröp ner PÅ mig i sängen.... så fort han somnat ålade jag mig upp och la mig på soffan i hans rum.... Efter en halvtimme vaknade han och km och la sig PÅ mig där istället.....

Nu sitter jag och äter härlig GI frukost! Vi började stenhårt igår, och idag känner jag mig peppad!

• flingansnö

Mumrik: Men det är ju diskriminering! Du har ju rätt till att vara med! Kan du inte maila chefen och fråga lite fint sådär när du ska ha lönesamtal?

Annelie: Fy vad läskigt!

Mirix: Tänk nu på att det är jätteovanlingt det som Annelie berättade! Det kommer INTE att hända er!!!!

Jag hade en kaotisk morgon här,som sltuade med att jag kom en halvtimme försent till förläsningen och Agnes var vaken.... men det gick iallfall ganska bra, hon somnade tillslut och sov sista timmen iaf. Det var sista föeläsningen innan tentan..... så nu är det bara att reptetera, repetera repetera repetera och så repterar ännu mer så att jag klarar det på måndag...

Utteröga: GI är ju en bra metod för man vänjer sig av med de snabba kolhydraterana.... däremot så vill inte min kropp vara med nu.... jag står och stampar på samma vikt hela tiden..... suck.... det ger sig väl efter ett tag, kroppen håller hårt i sina reserver efter alla år av jojobantning som jag ägnat mig åt.....  ja ja, det är väl bara att inte ge sig. Med GI behöver man iaf inte vara hungrig, det är bra!

• flingansnö

Idag ska jag åka med Gustav till sophiahemmet för operation.... det är en liiiiten operation men han ska sövas och sist han gjorde det blev han så rädd och arg..... jag är rädd att han får utbrott.... men jag har pratat med narkosläkaren och han kommer att få näspray med morfin i det första som händer när vi kommer in, så då blir han ju förhoppningsvis lugn.... lillpojken....

Mirjam: Hur mår ni? bebis på G? Jag drömde om F i natt, att hon var ute och prommenedare men att bebis bestämt sig för att komma 101010

• flingansnö

Puh! nu är vi hemma från sjukhuset! Gustav har två rör i öronen och ett avklippt tungband! Nu sover han, men han var verkligen så duktig idag!  Jag ska åka iväg och köpa glass i stora lass åt honom nu strax!

Therese: Vi anvnder bumbo,  har lånat bolindermammans bumbo, har använt den sedan hon var tre månader. Du kan absolut använda bumbo till Tor nu! om du vill prova innan du köper eller så, så kan du komma föbi här och låta honom provsitta om du vill.

.

Svar på tråden järfällatråden 9