Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Tack för idag tjejer! Det var trevligt att gå runt på Ikea! Jag åkte till rusta sen och köpte ett nytt duschdraperi

Nu sitter jag här och dricker kaffe och samlar energi så att jag ska orka städa lite sen.... det går sådär.... läser på lite om LCHF också, Lina hade du böcker attlåna ut?

• flingansnö

utteröga: Jag köpte en dushstång de andra handlade mer, det bästa var att bara kunna gå runt i lugn ch ro utan Gustav som for omnkring som vilde överallt! Attkunna titta, prata, provsitta en soffa och bara ha det lugnt

• flingansnö

Tisdag eftermiddag, typ vid två/tre/halvfyra, lekdate i stora lekparken i kalhäll?!! Ngn som är på?

• flingansnö

Toppen mumrik! Jag ska kolla sidan!

Mirjam: Hur har ni det? Såg på fejjan att det en aning kaotiskt hemma.... men det är väl bara som det ska vara? Har ni en säng till Esther? Ska lägga ut vår lilla spjälis på blocket men tänkte på er, och ifall ni var intresserade kunde ni få första tjing liksom

Här hemma har vi haft en lugn natt iallafall. Båda barnen somnae igår vid sju-tiden, Gustav låg först i sin sängoch sjöng hjulen på bussen, sen blev det tyst...då hade han somnat... lilla sötis!!! Agnes vaknade dock  i morse och varledsen, hon verkar ha blivit förkyld, stackarn.... ska försöka hinna ta mig till ett apotek idag och köpa alvedonsuppar (ifall hon får feber) en ny febertermometer, vår ramlade bakom torktumlaren och har int varitsig lik sedan dess.... och så koksaltdroppar till näsan på henne.... lillsnurpan....

Nu ska jag sparka upp Mange ur sängen och sedan drar denna dag igång, dagislämning, farmor och farfar kommer hit och är me Agnes och sedfan fyra timmar föreläsning om Romantiken och Jonathan Swift!

Kram på er!

• flingansnö

Therese. Stackars stackars dig!!! fy vad jag lider med dig! Kramar!

• flingansnö

LillaT: Vad härligt det låter, med tårta, shopping och teatera! Och vad skönt att natten var lite bättre! Ljumassa kan man köpa på färgaffären som ligger vid järnvgen i centrum, tror det heter yngves... den är JÄTTEBRA!!! har köpt färg och grejjer där förut och deär jätteduktiga!

Vi började dagen med frukost på Ikea, sedan tog Mange med sig G ut på järvafältet och lekte och sprang och gick upp på ngn kullle och hade det jätteroligt! Ja var hemma med Agnes och plockade ihop och organiserade... ganska skönt faktiskt...  Nu har vi precis varit ute och gått med dubbelvagnen, gick ner till centrum och handlade lite och hyrde film, Magnus lägger Gutav nu och sen blir det lördagsmys!

Såg ni föresten att Sassa åkte ur Idol igår? Det tyckre jag var tråkigt! Jag gillade henne....

• flingansnö

Godmorgon! Hoppas att ni har sovit gott i natt. Vi hade Gustav vaken i två timmar i natt, när han låg och vredpå sig  mellan oss.... suck.... sen vaknade Agnes också, så jag fick ta henne och ge henne mat, sen somnade hon om i sin säng, och jag kunde sova gott på soffan i barnens rum.... Stackarss Mange fick det otacksamma jobbet att få G att  somna om.... tillslut gick det iaf, men Mange är trött idag.... han får sovmorgon nu. Själv sitter jag här och dricker kaffe och slösrufar. Gustav äterfrukost och tittar på bolibompatv samtidigt

• flingansnö

Jag läste på noga om det där med vattnet och enligt livsmedelsverket så behöver man inte koka vattnet omman han kommunlkat vatten. å jag tar kallt vatten från kranen ner i flaskan och så i med pulver och så skaka. Sen in i micron 30sek. Gröten värmer jaglite vatten i en skål, och så i med pulver till lagom konsistens. med gröten är det inte så viktigt med måtten, man kan bara blanda tilllagom konsistenss, jag brukar göra den ganska lös. Men med ersättningen är det vikgare. Om man har för lite vatten kan det ge bebis förstoppning. Har ni börjat med flaska till Tor?

• flingansnö

fast jag har vägrat Nan av ideologiska skäl och jag har inte haft problem med deras magar mer än andra.....

• flingansnö

therese: Japp, nestlé är det.

Utteröga: Jag lovar om jag hade pengar skulle du få det! Shit! altså, de är ju helt galna de där grannarna!!! Stackars er!!

Jag har annars trista nyheter.... jag r ett riktgit pucko! Tror min IQ ligger på typ 12...... Jag klarade inte tentan.....

Svar på tråden järfällatråden 9