MammaAlex skrev 2010-06-07 22:13:59 följande:
Alex sover två gånger om dagen. Har precis börjat exprimentera lite med att han inte ska sova så långa pass för att se om han sover längre på nätterna då... Så idag har han bara sovit 1 timme och en kvart åt gången... Får väl se vad det ger imorgon.
Nadia BK Hoppas det löser sig med svärföräldrarna tråkigt att det blir maktkamp om saker och ting. Ibland undrar man om de inte BARA kan glädjas åt att de fått barnbarn... Haren kompis vars svärmor också var sådan. Hon testade henne genom att säga en sak ena gången de träffades och tvärtom andra gången, svärmodern sa emot henne båda gångerna=) Vad säger Tidus pappa om allt?
Jag var inte alls poppis hos svärmor när jag och maken träffades. Var så ouppfostrad så jag satt med fötterna i soffan *hihi* och då hade hon inte kunnat sitta där eftersom det inte fanns plats... Klantig som hon var pratade hon med makens faster om detta som är frisör och min bästa kompis klipper sig också där så jag fick ju veta allt hon sa om mig =) Men det har blivit bättre med åren. Hon har väl fattat att jag inte försvinner bara för att hon inte gillade mig.
Emma: Man kan väl hoppas lite på att det händer igen med mössan så att du kan säga ifrån då. Hade det varit jag hade jag struntat i att ta med mössa även nästa gång eller haft den längst ner i skötväskan och sedan själv gått ut med honom för att provcera lite=) Sån är jag...
Åsa: Hoppas flytten går bra! Jag är inget större fan av att flytta....
ja vi har ju en bra ...harkl hade en bra relation innan......bara att det skär sig mellan oss när det gäller Tidus....hon måste lära sig slappna av och inte slänga ur sig idiot saker som att hon inte litar på "folk"......att det är därför hon dubbelcheckar....
det är MITT barn inte hennes...
Jo min kille tröttna redan i tonåren på henne,,,,,,men jag som tyckt han vart taskig och försökt få han se henne på ett annat sätt.......
men nu börjar jag förstå vad han menar...
han vill säga till men han vill prata om "problemet med henne.." medans jag tycker han istället kan säga ifrån när saker väl händer....vilket han börjat göra nu.....men han är yngst och hon behandlar honom som han vore ett barn och det stör han sig på....så hans komentarer till henne blir ibland utav ren frustation alltså inte alltid om vad problemet är utan mer spydighet....
men just nu känner jag inte för att ens sätta min fot på landet där dom spenderar sin tid.....
ALLA i hans släkt har helt plötsligt kunskap och nått att säga till om MITT barn......jag är inte ett dugg intressant.......säger jag nått till hans mamma vet ALLA om det så ska inte säga ett knyst längre.....
tack för att du svarar behöver få andras syn på sådana här problem