• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-06-08 20:07:36 följande:
    Jag hade gärna velat ta ett kort men han tokvägrar att låta mig ta kort i munnen... Denna gången hann jag inte alls med, funderade förvisso lite på varför han dreglade som en tok men tittade bara efter tänderna i mitten av munnen.

Åh så tok det blev med sömnen idag. Vi var hos en kompis och jag hade inte alls koll på klockan, skulle kolla blöjan eftersom han var så gnällig och då såg jag att den var 10 över 4 och han hade inte sovit eftermiddag... vi skulle dessutom inom affären innan vi skulle hem. Så han somna kvart i 5 sen väckte jag honom halv 6 o nu vill han inte alls sova.... Tråkigt...
    Samma här... Väckte Lokeman halv sex på kvällen för att han itne skulle vara vaken halva natten, men det är han ändå. Har fortfarande inte lyckats komma till ro och somna trots att han är pisstrött. Hela den grejen med att ha "egentid" och vila sig på kvällen försvinner ju iom detta. Blä! Hoppas det kommer fram tänder snabbt!

Om du får honom att skratta jättemycket så brukar övertänderna synas annars? =) Det var så jag såg att Lokes fyra översta håller på och växer.
  • Saga09

Åh så jobbigt när barnen inte vill sova på kvällarna...
    Får väl tycka vi haft tur där rätt länge då Saga aldrig knorrar nåt vidare eller vaknar efter det att hon somnat heller för den delen..

Igår ville hon inte sova förmiddag ( tror det är slut med det nu... ) och somnade först efter lunch kring 12. Sedan vaknade hon inte förrän typ 14.45 fick jag veta ( var och shoppade med min syster :) ) men somnade som "vanligt" kring 18.30.

Idag ser det inte ut att hända nåt särskilt - vi ska väl försöka ta oss ut på en promenad lite senare.. packa lite kläder och så.

Vad händer hos er andra idag?

• Emma

Vi ska till kompisar och uppvakta ikväll. Dom fick en liten Kevin för 9 dagar sedan. På dagen ska vi bara mysa1

Mattias kan förresten säga mamma, pappa, hej och titta!

• idamarja
    Sephiroth & Bubba80 - vilka duktiga killar ni har :)
    Saga är fortfarande i sitt rulla runt på golvet stadie och hon försöker väl dra sig lite upp mot vardagsrumsbordet men hon har absolut inte rest på sig ännu. Hon blir tok glad när vi ställer henne på golvet och håller i så det är ju bra iallafall. Här "pratas" det med men än så länge är det bara en massa baba och gaga som hon säger - alltså inga ord ännu...
    låter som nils-john, han vill så gärna framåt men tar sig ingenstans, men när man håller hans händer o går med honom så blir han nöjd och glad. tror nog han kommer hoppa över kryp-grejjen. samma med pratet, eller ljudandet snarare då, det är lite olika läten, tror "awww" betyder lampa, det säger han iaf varje gång vi frågar vars lampan är. mamama säger han också, det verkar alla ungar göra fast man inte kallar sig för just ordet mamma.

nu börjar n-j vara frisk från sin förkylning, hostan är dock kvar o det är ju den som håller honom vaken, just när han har somnat så kommer den, jättejobbigt för honom :/

funderade på att sätta upp en bild på lilltrollet, om ja lyckas :P
  • Saga09

Idag har det varit en jätteintressant dag kan man lugnt säga - Saga har vägrat allt vad sömn heter förutom kanske 15 minuter i vagnen på väg hem från affären..
    Jag får tacka gudarna att hon är ett sånt glatt barn som nästan aldrig skriker eller gnäller över något... då hade eftermiddagen kunnat bli riktigt riktigt jobbig..
    Men såklart somnade hon då ovaggat ( haha ) redan klockan 18.15 och jag har bara hört av henne en gång sedan dess.. hon måste vara bra trött. Skruttan.

Nej nu ska jag ta tag i mina kartonger igen.. weeee :)

• Bubba80

Hallå tjejer! Snart ska jag ut i det vackra vädret jag med... för jag antar att det är där ni är?

Har ni oxå äckligt mycket pollen? Det känns som mjöl under fötterna vart man än förflyttar sig...vidrigt Kräks Hoppas den försvinner snart...

Hoppas alla med tandont och förkylda mår bättre snart Hjärta

Ha en bra dag på er

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Japp, här är vi ute i det vackra vädret! Till viss del iallafall Har dörren öppen och städar för fullt. Och så sitter jag mkt och söker jobb om dagarna.

Ja, pollen är det väldigt mycket av här. När man tittar i poolen så är det ett fett lager uppe på ytan...

• nadia bk

en fråga ni som har hus.....vi har hittat ett fristående rad hus för 1.050 000 kr.
    sambon har bra inkomst men jag står som arbetslös pga jag fick sparken när jag var gravid under volvo krisen.

vi försöker få lånelöfte men verkar omöjligt....vill ju veta hur mycket vi får låna....
    kommer aldrig ifrån hyresrätt verkar det som och jag måste ju vara mammaledig....

tips???

• MammaAlex
    nadia bk skrev 2010-06-10 14:43:51 följande:
    en fråga ni som har hus.....vi har hittat ett fristående rad hus för 1.050 000 kr.
    sambon har bra inkomst men jag står som arbetslös pga jag fick sparken när jag var gravid under volvo krisen.

vi försöker få lånelöfte men verkar omöjligt....vill ju veta hur mycket vi får låna....
    kommer aldrig ifrån hyresrätt verkar det som och jag måste ju vara mammaledig....

tips???
    Kollat olika banker? Någon som kan gå i borgen för topplån? Banker väljer ju själv hur de vill göra. Vi har bara möjlighet att låna på "vår" bank eftersom vi måste låna till kontantinsatsen också... Då måste vi ha borgenärer med men det var inga problem för oss att få lån även om jag skulle bli arbetslös, har inte något lönelöftet men en uträkning på vad ett hus skulle kosta oss så att vi vet vilka summor vi kan leta efter=)

Fråga om gåvagnen. Köte en sån till Alex igår och han har redan fått bra kläm på den. Men vilket läge ska man ha handtaget i? Det finns ett rakt upp och ett lite snett lutande bakåt...

GHär var det hyfsat väder i förmiddags så då åkte jag ner och handlade regnbyxor till Alexander så vi har rensat rabatter sen=) Vi har så långt gräs så det blir ju aldrig torrt i det... Provar idag med att han bara ska sova en gång. Han vaknade kvart i 6 i morse sen fick jag honom att sova en halvtimme vid 8. Så nu sover han sen kl. 2... Får se hur det går.

Nu ska jag lägga mig på soffan med Föräldrar & Barn=)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-06-10 15:27:46 följande:
    Kollat olika banker? Någon som kan gå i borgen för topplån? Banker väljer ju själv hur de vill göra. Vi har bara möjlighet att låna på "vår" bank eftersom vi måste låna till kontantinsatsen också... Då måste vi ha borgenärer med men det var inga problem för oss att få lån även om jag skulle bli arbetslös, har inte något lönelöftet men en uträkning på vad ett hus skulle kosta oss så att vi vet vilka summor vi kan leta efter=)

Fråga om gåvagnen. Köte en sån till Alex igår och han har redan fått bra kläm på den. Men vilket läge ska man ha handtaget i? Det finns ett rakt upp och ett lite snett lutande bakåt...

GHär var det hyfsat väder i förmiddags så då åkte jag ner och handlade regnbyxor till Alexander så vi har rensat rabatter sen=) Vi har så långt gräs så det blir ju aldrig torrt i det... Provar idag med att han bara ska sova en gång. Han vaknade kvart i 6 i morse sen fick jag honom att sova en halvtimme vid 8. Så nu sover han sen kl. 2... Får se hur det går.

Nu ska jag lägga mig på soffan med Föräldrar & Barn=)
    Jag har inte den blekaste om vilket läge man ska ha, eftersom våran bara har ett läge. Rakt upp. =)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3