Knubbe12 skrev 2010-06-12 20:23:35 följande:
Middagen hos svärisarna avklarad. Vi äkte hem tidigt. Är så trötta allihopa.
Jag gick ju som bekant motvilligt med på att döpa Arvid. Fick en tid för dop, men avbokade den då vi insåg att det skulle bli för stressigt eftersom vi kom hem från semestern i torsdags (dopet skulle ha varit idag). Nu frågade svärföräldrarna när dopet skulle bli av och vi svarade att vi inte ens vet om han ska döpas eller inte. Svärmor for i taket... "Men de andra barnen är ju döpta" (visst, men det var för att Magnus propsade på det, kanske min tur att välja nu), "Det kan väl aldrig skada att döpas", "Ni behöver ju inte ta det så allvarligt, se det som en tradition bara" osv. Jag försökte förklara att då jag inte är troende känns det fel för mig och att jag vill att Arvid ska få välja själv när han blir äldre och kan fatta ett sådant beslut. Jag förklarade oxå att jag visste tycker att det är en stor grej att ansluta sig till en religion osv. Ingenting tycktes gå in. "Men ni kan ju ha dop först och sedan en namnfest". Öh... då har man ju liksom missat hela poängen... Sedan tyckte hon att vi kan hålla det enkelt, med bara de närmaste anhöriga (vilket i deras ögon är vi och dem + mina föräldrar. Jag sa att om det ens blir tal om något dop vill jag i alla fall ha med åtminstone mina tre eller fyra närmaste vänner med familjer. "Nä, varför det? Det är ju enklare om det bara är vi".
AAAAARGH!

Och så maken då, som sitter där som ett mähä och knappt öppnar käften. Har insett att det förmodligen kommer att vara så här för alltid. De lägger näsan i blöt vad gäller allt och jag är så himla trött på det. Vår förestående flytt har de oxå lagt sig i. Ska det behöva sluta i skilsmässa för att maken inte säger ifrån?! BLÄ.
Sådär, nu har jag fått klaga av mig

Är på så dåligt humör så jag ska lägga mig tidigt ikväll och läsa. Maken får nog sova på soffan...
Men herreminjesus som jag inte tror på. Tycker du gör helt rätt som står upp för Arvids skull. Det är ändå HAN som blir "lidande" eller vad man ska säga. Fråntagen sitt val kanske man säger. Han kan ju faktiskt välja själv att döpa sig när han blir äldre. =)
Tycker verkligen att du ska säga det till din man som du skrev här; dvs det med skilsmässa om han inte står upp för dig någon jädrans gång. Man vill känna stöd av sin partner. Alla vill det. Suck!
Här är allt kaos. Loke har knappt sovit på hela dagen, och nu ikväll så vaknade han efter han sovit en halvtimme och är störtsjuk! Snoret sprutar så att säga, haha. Måste han bli sjuk för varje tand?? Han har fyra tänder på väg nu, två som nästan är framme. Kan man hoppas att alla fyra kommer på den här förkylningen? *skratt*
Hoppas Johnny får honom att somna om nu. Han är inne och vaggar honom. Håll tummarna flickooor!