• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • idamarja
    Sephiroth skrev 2010-06-13 01:49:33 följande:
    Du kan kopiera bilder varthelst från internet och lägga upp. =)

Jo det där med att lägga sig i namn känner jag igen. Var riktigt sne på farsans käring emellanåt. Hon hade bestämt att Loke skulle heta Alfons. Om det blev en tjej skulle hon heta Nova eller liknande. Verkligen inte namn i vår smak!

Vi fick absoluut inte döpa Loke till Daemon eller Damien, bara för att ungen i Omen heter så. Då skulle han minsann bli ond. Urgh! Det är ett vanligt engelskt namn!!

Förresten, som ni säkert märker, så är det uppesittarnatt i natt. Hemskt roligt med sådana nätter när man inte sovit på några dagar.
    man får akta sig så man inte själv blir en sån där kärring när man får barnbarn, hehe.
    namn e ju en känslig fråga, man väljer ju det vackraste man vet, så man vill ju inte få kommentarer sen. n-j har nils efter sin pappa o farfar, o john efter min farfar, men dom tyckte att vi borde sätta efter min pappa, dvs, nils-åke (eller nils-kjell men det e ju helknäppt). släktnamn e all ära, men det måste ju kännas rätt också.
  • Bubba80

Hua Förvånad tur att du sade ifrån Balder... Fick gubben sova på soffan?

Ja det här med namn är ju svårt... vi får oxå påtryckningar om dop hela tiden...och jag blir så stressad :-S Men vi är iaf överens om att dop kommer att ske, men vet inte riktigt när än *S*

Sephiroth: Körde oxå nattrace inatt... mellan 02.30-04.15 Obestämd Som tur var så sparkade jag upp smabon imorse så jag fick sova

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    idamarja skrev 2010-06-13 11:51:59 följande:
    man får akta sig så man inte själv blir en sån där kärring när man får barnbarn, hehe.
    namn e ju en känslig fråga, man väljer ju det vackraste man vet, så man vill ju inte få kommentarer sen. n-j har nils efter sin pappa o farfar, o john efter min farfar, men dom tyckte att vi borde sätta efter min pappa, dvs, nils-åke (eller nils-kjell men det e ju helknäppt). släktnamn e all ära, men det måste ju kännas rätt också.
    Vi har släktnamn efter min farfar också- =) Stål hette han.
    Bubba80 skrev 2010-06-13 12:45:27 följande:
    Hua Förvånad tur att du sade ifrån Balder... Fick gubben sova på soffan?

Ja det här med namn är ju svårt... vi får oxå påtryckningar om dop hela tiden...och jag blir så stressad :-S Men vi är iaf överens om att dop kommer att ske, men vet inte riktigt när än *S*

Sephiroth: Körde oxå nattrace inatt... mellan 02.30-04.15 Obestämd Som tur var så sparkade jag upp smabon imorse så jag fick sova
    Vi körde nattrace hela natten vi... Sov en timme, vaknade en timme, sov två timmar, var vaken två timmer, sov en kvart var vaken en timme, etc etc. Suck!
  • Sephiroth

Förresten har Loke börjat sätta sig mjukt nu. Även så har han några gånger böjt sig fram och tagit stöd med ena handen i golvet och på så vis satt sig ner. :-P

• MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-06-13 16:55:20 följande:
    Förresten har Loke börjat sätta sig mjukt nu. Även så har han några gånger böjt sig fram och tagit stöd med ena handen i golvet och på så vis satt sig ner. :-P
    Så roligt! Det har Alex med börjat med precis=)

Nu har vi firat bröllopsdag! Blev mongoliks buffé på en restaurang i stan och sen A-team på bio. mycket bra film trots att ajg inte gillar action. Mina föräldrar hade Alex o svärmor beklagade sig givetvis till maken om varför aldrig de får passa honom... SUCK! Vi måste väl ändå ha ett behov av barnvakt för att de ska ta honom. Och jag vill ju att han träffar sin morfar med ibland. Eftersom min mamma är arbetslös så träffas ju vi endel i veckorna men då är pappa på jobbet.

Imorgon blir det öppna förskolan! Ska bli trevligt, har inte varit där sen innan vi åkte till Spanien.
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • pamsa

Hej flickor!

Nu var det ett tag sen man skrev här. Ska försöka läsa ikapp under veckan:)...

Nu har jag börjat jobba fulltid och tycker att det är svinnjobbigt att lämna lillskruttan hemma:(. Förra veckan var fruktansvärd! Jag började jobba och jag kom hem helt slut och då låg hon och sov... SÅg henne en liten stund på morgonen innan jag skulle åka till jobbet.  Sen var det syrrans student som jag skulle vara med att hjälpa till att fixa och plugga till en tenta som jag skulle ha gjort igår. Jag kände igår att jag skippar tentan och umgås med min lilla familj. Såååå befriande känsla att släppa alla måsten. Oj vilket nego inlägg det blev här :/

Annars måste jag berätta att min tjej har börjat ställa sig upp, man får vara snabb när hon är igång för vips säger det och hon faller pladask. På torsdag är det dags  tuberkulös sprutan, tycker sååå synd om henne för jag vet hur ont den kan göra.  Fick den när jag var 7 år och det brände som bara den när jag fick den.

läste lite snabbt att det var dop snack här på tråden, sambon och jag funderar på att köra samman Sagas kalas och namngivningsceremoni. Håller på att planera lite hur vi kan få ihop det . Vi funderar på om en av mina systrar ska hålla tal och om min minsta syster ska få lira lite musik. Om ni har förslag på musik/låtar som kan vara passande får ni mer än gärna skriva:)

Jag ska försöka att vara mer aktiv här på forumet, men det är ganska mycket nu med jobbet :( 

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-06-13 21:11:53 följande:
    Så roligt! Det har Alex med börjat med precis=)

Nu har vi firat bröllopsdag! Blev mongoliks buffé på en restaurang i stan och sen A-team på bio. mycket bra film trots att ajg inte gillar action. Mina föräldrar hade Alex o svärmor beklagade sig givetvis till maken om varför aldrig de får passa honom... SUCK! Vi måste väl ändå ha ett behov av barnvakt för att de ska ta honom. Och jag vill ju att han träffar sin morfar med ibland. Eftersom min mamma är arbetslös så träffas ju vi endel i veckorna men då är pappa på jobbet.

Imorgon blir det öppna förskolan! Ska bli trevligt, har inte varit där sen innan vi åkte till Spanien.
    Wiie, vad roligt! De är verkligen lika i utvecklingen, och dessutom födda på samma dag. *s* Har Alex börjat stå utan stöd något? Loke kan göra det korta korta stunder, men oftast bara när han glömmer hålla i sig, som när han kliar sig i ögonen eller något.

Mongo-lik lät inte så gott, men vad roligt att ni hade en fin bröllopsdag. =)

I övrigt har Loke skrikit nästan hela dagen idag, och sover bara om man vaggar honom hela tiden, annars vaknar han flera gånger i timmen så att man får vagga om honom. Feber, hosta, rinnande näsa och tandsprickning. Stackars stackars bäbis. =(
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-06-13 22:12:37 följande:
    Wiie, vad roligt! De är verkligen lika i utvecklingen, och dessutom födda på samma dag. *s* Har Alex börjat stå utan stöd något? Loke kan göra det korta korta stunder, men oftast bara när han glömmer hålla i sig, som när han kliar sig i ögonen eller något.

Mongo-lik lät inte så gott, men vad roligt att ni hade en fin bröllopsdag. =)

I övrigt har Loke skrikit nästan hela dagen idag, och sover bara om man vaggar honom hela tiden, annars vaknar han flera gånger i timmen så att man får vagga om honom. Feber, hosta, rinnande näsa och tandsprickning. Stackars stackars bäbis. =(
    ojdå, glömde visst s:et Det skulle ju vara mongolisk... Man tar vad man vill ha till maten o sen wokar kocken det medan man tittar på=)

Ja Alexander kan stå typ 3 sekunder så det börjar nog närma sig.

Hoppas Loke blir fri från febern o allt annat som gör ont!

Pamsa: Förstår att det måste vara jobbigt  att vara borta så mycket! men skönt att ni fick en mysig helg tillsammans!
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12

Maken fick sova i sängen trots allt... Flört Har försökt prata med honom, men han tycker inte alls att det jag säger stämmer, utan hävdar att han alltid står på min sida osv. Konstigt hur olika man kan uppfatta saker...

Pamsa: Det där med att ha kalas och namngivningsceremoni samtidigt var ju en riktigt bra idé. Kanske blir så för oss oxå. Frågan är bara hur det hela ska gå till. Har ingen erfarenhet av namngivningsceremonier.

Fy, vad jobbigt det är när andra hela tiden ska lägga näsan i blöt. Här var det oxå påtryckningar när det gällde namnval, både med Arvid och hans äldre syskon. Freja, som är ett helt jäkla vanligt namn, var tydligen bland det konstigaste många hört... Varför kan folk inte bara hålla käften?! Jag går väl för tusan inte runt till folk och säger exakt vad jag tycker hela tiden. Vissa saker har man helt enkelt inte att göra med.

Igår såg vi "The Road". Usch, vilken dyster film. Bra, men ruggig. Ett riktigt mardrömsscenario... Maken är bortrest igen och jag försöker tillfredsställa en grinig liten kille. Tror att det är fler tänder på g. Han är supergrinig hela tiden, sover oroligt och vaknar stup i kvarten, är småhängig och snorig. Blir nog bara att vara hemma idag. Ska försöka få tag på dotterns tandläkare. I går upptäckte vi att det helt plötsligt växt ut en tand i nederkäken innanför en annan tand (som är lös men ännu inte lossnat).

Vad ska alla andra göra idag?

• Bubba80

Kul att du kikade förbi Pamsa! Tycker du är superduktig som kämpar på så med plugg å allt... Förstår att det blir tungt att inte träffa lillskrutt =(

Sephiroth: MONGO-LIK Mohahahahahahaha... du e så jävla rolig du Visst att jag e skittrött idag, men jag skrattade säkert 10 miuter åt detta...haha

Körde nattrace inatt igen 05.20 gav jag upp och gick upp och bakade solrosfrallor...för det va jag värd

Idag ska jag försöka måla lite hemma om jag hinner med...

Ska ni göra nåt skoj idag?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3