• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Strimma

Hej hej tjejer. Har inte haft så mkt tid över för familjeliv, men tänkte sätta mig 5 minuter nu innan jag ska titta på fotboll. (den har redan börjat så nu blir det snabba minuter :P )

skönt att höra att andra också har griniga ungar... vi har haft studiedag här i dag så båda barnen har varit hemma och på rent jävelhumör, båda två...  gnäll gnäll gnäll och trots blandat i den... hade lust att säga upp mig och dra ett tag ;)Gråter

var en sväng på bilprovningen och då kände vi att miliam hade bajsat på vägen. kunde inte mkt göra utan fick ta det när vi kom fram. tror ni inte på sjutton att han hade bajsat ner byxor och strumpor, tröja och allt... och jag som bara hade en body med i reserv... Ibland blir man så trött på sig själv och allt ... Skrikandes

M är inte så duktig på att stå än, men han är en jävel på att klättra. in i diskmaskinen, uppför trappan...you name it ....överallt :) här gäller det att vara ett steg före hela tiden :)

Hoppas ni allihopa mår bra!!!

Nu blir det FOOOOTBOOOOOLLL!!! 

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-06-14 09:27:19 följande:

Kul att du kikade förbi Pamsa! Tycker du är superduktig som kämpar på så med plugg å allt... Förstår att det blir tungt att inte träffa lillskrutt =(

Sephiroth: MONGO-LIK Mohahahahahahaha... du e så jävla rolig du Visst att jag e skittrött idag, men jag skrattade säkert 10 miuter åt detta...haha

Körde nattrace inatt igen 05.20 gav jag upp och gick upp och bakade solrosfrallor...för det va jag värd

Idag ska jag försöka måla lite hemma om jag hinner med...

Ska ni göra nåt skoj idag?

Du måste vart otroligt trött. ;) Hahahha, men det var nog jag också.

Igår natt sov jag bara en timme mellan ett och två, så att vi alla sov tills fyra i morse idag känns som rena semestern. :P
  • Emma

Hej brudar!

Igår va vi på husvisning. Men Emma har som vanligt redan flyttat in i huset i huvudet innan jag ens har hört hur sambon tycker Han blev iallafall inte lika stormförtjust som jag... Jävla skit

Idag ska vi på skolavslutning. Typiskt skolavslutningsväder med halvmulet och 10 grader... BURR

Mattias har faktiskt varit väldigt glad på dagarna nu ett tag. Igår kväll var han jätteledsen bara. Tror han var rätt trött för bara grina sådär rakt upp och ner brukar han inte göra.

Våran hemtelefon funkar inte heller.... BLÄ... Vet inte om det är själva telefonen elller omd et är telias fel. Man drar sig ju för att ringa till telia iallafall.

Nu har vi ändrat om M:s rutiner så vi lägger honom ca 20, då vaknar han mellan 7.30-8 och då behöver han bara sova två gånger på dagen sen!! Känns jättebra måste jag säga.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Knubbe12
    Emma: Kul med husvisning, fast trist att sambon inte tyckte som du. Jag brukar också ha en tendens till att ta ut händelserna i förskott. Oftast har jag redan möblerat hela huset i tanken...Flört 

Vad är det med våra lillskruttar egentligen?! Gnäll, gnäll, gnäll Tungan ute Arvid har sovit jättebra inatt; somnade 21.00 och vaknade 07.00 (bara ett endaste uppvak under natten och då gav jag honom bara nappen). Han är fortfarande på taskigt humör dock. Trist väder här i dag. Småregnigt och kallt. Ska med dottern till tandläkaren och sedan blir det nog till att försöka börja packa lite flyttkartonger.

Hoppas nattsömnen blir bättre för er andra. Sephiroth: Var ni till läkaren med Loke? Vad sa han/hon?
  • Bubba80

Emma: Vad synd att inte J var av samma åsikt som du när det gäller huset...typisktObestämd

Här är det peppar peppar sol än så länge men det är inte mer än 15 grader. Hoppas på lite mer värme nu...

Vad ska ni hitta på för skoj idag då?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Saga09

Godmorgon tjejer,

tittar in en snabbis, det börjar likna småkaos här hemma just nu.. 2 dagar kvar på torsdag flyttas det.. verkar iallafall som det ska bli en solig dag men det hinner ju ändras .. haha.

Ser att ni pratar om kinkiga barn - jag måste säga att jag är såååååå glad att Saga inte visar några sådana tecken.. hon är mest glad hela tiden. Hon har nu lärt sig att åla framåt och inte bara rulla runt när hon ska ta sig nånstans.. våran stackars katt ligger helt ovetandes på golvet och så kommer lilltjejen farande som ett jehu för katten är ju så  rolig.... stackaren har råkat ut för rätt många svansryckningar som jag inte hunnit med...

Däremot är det svårt med sömnen.. inte under natten men mer på dagarna har jag märkt. Har jag tur kan jag få henne att sova en stund på förmiddagarna men eftermiddagarn har vi nästan slopat helt..

Nej nu måste jag sätta mig och skriva lite adresskort innan bordet försvinner.. haha.

Hoppas ni alla får en skön dag i solskenet :)

• Bubba80
    Saga09 skrev 2010-06-15 09:01:40 följande:
    Godmorgon tjejer,

tittar in en snabbis, det börjar likna småkaos här hemma just nu.. 2 dagar kvar på torsdag flyttas det.. verkar iallafall som det ska bli en solig dag men det hinner ju ändras .. haha.

Ser att ni pratar om kinkiga barn - jag måste säga att jag är såååååå glad att Saga inte visar några sådana tecken.. hon är mest glad hela tiden. Hon har nu lärt sig att åla framåt och inte bara rulla runt när hon ska ta sig nånstans.. våran stackars katt ligger helt ovetandes på golvet och så kommer lilltjejen farande som ett jehu för katten är ju så  rolig.... stackaren har råkat ut för rätt många svansryckningar som jag inte hunnit med...

Däremot är det svårt med sömnen.. inte under natten men mer på dagarna har jag märkt. Har jag tur kan jag få henne att sova en stund på förmiddagarna men eftermiddagarn har vi nästan slopat helt..

Nej nu måste jag sätta mig och skriva lite adresskort innan bordet försvinner.. haha.

Hoppas ni alla får en skön dag i solskenet :)
    haha... vet hur det är med katten... Emil diggar oxå kissen...det var förresten ett av hans första ord han lärde sig

Lycka till med det sista på flytten!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • idamarja

n-j börjar också vara en farlig kompis, jag har ojjat mig över att han inte vill krypa, han ligger på mage o gallskriker med benen o rumpan i vädret, när han har gjort så några gånger så skiter han i allt o sitter bara o tittar på leksakerna som han förut försökte krypa till. det farliga i kråksången nu är att han också börjat dra sig upp, och ska gå hela tiden, han försöker ta bort mina händer hela tiden, han vill inte bli fasthållen på nått vis. så nu börjar jag inse att den här killen strunta i att krypa. han kommer bli livsfarlig i sommar, vet inte hur man ska hantera honom på den lilla ytan vi kommer bo på, med gasolspis och vedkamin, massa farliga saker.

vi är ensamma igen, p-n ska vara borta hela veckan, n-j sover trots allt hyfsat bra, han håller på o gnäller lite fram o tillbaks på kvällen men sen när ja kommer o lägger mig brukar han sova bra. han totalvägrar egen säng nu, förut sov han i egen säng, o somnade själv, men den lyxen är över.

pamsa: det låter riktigt jobbgt, stackars dig som har börjat jobba, trist att inte hinna vara så mkt m familjen. vi har bestämt att jag inte ska jobba innan han är 2-3 år, o ja då vet man ju inte om det kanske kommit syskon också. men eftersom n-j har lite speciella behov skulle jag inte våga lämna honom till förskola. och för våran livssituation passar det bättre att jag är hemma.

nu ska ja dricka en kopp kaffe...då kan man ge sig tusan på att bebisen börjar skrika, dom tål inte att mammor dricker kaffe :)

• Strimma
    idamarja skrev 2010-06-15 14:00:55 följande:

n-j börjar också vara en farlig kompis, jag har ojjat mig över att han inte vill krypa, han ligger på mage o gallskriker med benen o rumpan i vädret, när han har gjort så några gånger så skiter han i allt o sitter bara o tittar på leksakerna som han förut försökte krypa till. det farliga i kråksången nu är att han också börjat dra sig upp, och ska gå hela tiden, han försöker ta bort mina händer hela tiden, han vill inte bli fasthållen på nått vis. så nu börjar jag inse att den här killen strunta i att krypa. han kommer bli livsfarlig i sommar, vet inte hur man ska hantera honom på den lilla ytan vi kommer bo på, med gasolspis och vedkamin, massa farliga saker.

vi är ensamma igen, p-n ska vara borta hela veckan, n-j sover trots allt hyfsat bra, han håller på o gnäller lite fram o tillbaks på kvällen men sen när ja kommer o lägger mig brukar han sova bra. han totalvägrar egen säng nu, förut sov han i egen säng, o somnade själv, men den lyxen är över.

pamsa: det låter riktigt jobbgt, stackars dig som har börjat jobba, trist att inte hinna vara så mkt m familjen. vi har bestämt att jag inte ska jobba innan han är 2-3 år, o ja då vet man ju inte om det kanske kommit syskon också. men eftersom n-j har lite speciella behov skulle jag inte våga lämna honom till förskola. och för våran livssituation passar det bättre att jag är hemma.

nu ska ja dricka en kopp kaffe...då kan man ge sig tusan på att bebisen börjar skrika, dom tål inte att mammor dricker kaffe :)

hahaha...kaffe och mat är världens bästa väckarklocka, håller helt med.

Här gick det inte så bra. Åkte och lämnade grodan på dagis. Åkte sen 9 mil för att hälsa på en vän. Hann precis få kaffet upphällt så ringde dagis och sa att grodan hade 39 graders feber... Det var bara att kasta ihop allt och åka hem igen :( Sambon fick åka från jobbet och hämta henne, eftersom jag hade så lång resväg, sen fick han åka tillbaka till jobbet.

sen när jag kom hem hade Miliam också 39 graders feber :(
  • MammaAlex
    Emma: skoj med husvisning dock tråkigt när mannen inte är lika entusiastisk. När vi bestämde oss för att börja leta hus tänkte jag mig att vi skulle hitta ett o flytta typ inom en månad Skrattande

Åsa: Lycka till med flytten! Härligt att det närmar sig.

Ida-Marja: Så mysigt att vara hemma så länge. Hade jag med velat. Hade till och med kunnat vara hemmafru fast inte där jag bor nu, gärna i typ los AngelesCool

Strimma. Hoppas barnen kryar på sig snabbt! Inge skoj med feber. Tråkigt att du bara hann dit och vända med ju!

Idag har vi inte gjort många knop, Har fortsatt med projekt sova en gång om dan. Så vi började med vår morgonpromenad, som för övrigt äntligen börjar visa resultat på kroppen, sen rensade vi lite i trädgårdslandet. Alex tycker det är superkul att pilla i jorden. kl 11 fick han lunch och höll på att somna under tiden han åt så vid kvart i 12 somnade han i sängen och sov till 20 över 2=) Nu däckade han kvart i 8... Får se hur länge han sover i morgon, hade varit fint med halv 8-8. kl 10 ska vi till BVC o titta på hans hals. Svampen kommer tillbaka hela tiden när vi slutar med salva. Sen blir det kanske lite avslutning med öppna förskolan om vädret är fint och lilleman pigg=)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3