idamarja skrev 2010-06-15 14:00:55 följande:
n-j börjar också vara en farlig kompis, jag har ojjat mig över att han inte vill krypa, han ligger på mage o gallskriker med benen o rumpan i vädret, när han har gjort så några gånger så skiter han i allt o sitter bara o tittar på leksakerna som han förut försökte krypa till. det farliga i kråksången nu är att han också börjat dra sig upp, och ska gå hela tiden, han försöker ta bort mina händer hela tiden, han vill inte bli fasthållen på nått vis. så nu börjar jag inse att den här killen strunta i att krypa. han kommer bli livsfarlig i sommar, vet inte hur man ska hantera honom på den lilla ytan vi kommer bo på, med gasolspis och vedkamin, massa farliga saker.
vi är ensamma igen, p-n ska vara borta hela veckan, n-j sover trots allt hyfsat bra, han håller på o gnäller lite fram o tillbaks på kvällen men sen när ja kommer o lägger mig brukar han sova bra. han totalvägrar egen säng nu, förut sov han i egen säng, o somnade själv, men den lyxen är över.
pamsa: det låter riktigt jobbgt, stackars dig som har börjat jobba, trist att inte hinna vara så mkt m familjen. vi har bestämt att jag inte ska jobba innan han är 2-3 år, o ja då vet man ju inte om det kanske kommit syskon också. men eftersom n-j har lite speciella behov skulle jag inte våga lämna honom till förskola. och för våran livssituation passar det bättre att jag är hemma.
nu ska ja dricka en kopp kaffe...då kan man ge sig tusan på att bebisen börjar skrika, dom tål inte att mammor dricker kaffe :)
hahaha...kaffe och mat är världens bästa väckarklocka, håller helt med.
Här gick det inte så bra. Åkte och lämnade grodan på dagis. Åkte sen 9 mil för att hälsa på en vän. Hann precis få kaffet upphällt så ringde dagis och sa att grodan hade 39 graders feber... Det var bara att kasta ihop allt och åka hem igen :( Sambon fick åka från jobbet och hämta henne, eftersom jag hade så lång resväg, sen fick han åka tillbaka till jobbet.
sen när jag kom hem hade Miliam också 39 graders feber :(