• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex

Alex sover bara en gång om dan. Nu när det är varmt så blir det oftast inte lika länge som annars blir typ 1,5 timme nu mot 2,5 i vanliga fall. Han är däremot svårare att somna på kvällarna när det är så varmt.

• Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-07-12 17:56:31 följande:
    Alex sover bara en gång om dan. Nu när det är varmt så blir det oftast inte lika länge som annars blir typ 1,5 timme nu mot 2,5 i vanliga fall. Han är däremot svårare att somna på kvällarna när det är så varmt.
    Samma här...min gris sover inte än
    (¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-12 22:16:08 följande:
    Samma här...min gris sover inte än
    Och våran kotte vaknade klockan tre... Tredje dagen utan sömn.
  • Knubbe12
    Emma skrev 2010-07-12 15:45:51 följande:
    Balder77: Det va så lite så! Jodå, det blir bättre och bättre. Nu är gipset bara ivägen känns det som. Men på fredag åker det ätligen bort och då blir det handledsstöd istället. Det kan ja ju iallafall ta av själv. Skönt. Imorgon ska jag på den där arbetsuiintervjun. Ska bli spännande och se. Jag är faktiskt mer spänd än nervös får jag lov att säga. Det känns som att det ger lite plus till mig och att jag verkar avspänd då.

Hur stor chans är det att man kommer in på ett program på universitetet om man är reserv nummer 24?
    Lycka till!

Det där med reservplats vet jag tyvärr inte något om. Vilket universitet handlar det om? Vilket program har du sökt (visst tänkte du läsa på distans)? Beror såklart mycket på trycket på just det programmet och det specifika universitetet.

Sephiroth: Stackars liten... Vad jobbigt att inte få sova (för mamma och pappa också såklart Flört). Beror det på värmen?
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-07-13 09:11:55 följande:
    Lycka till!

Det där med reservplats vet jag tyvärr inte något om. Vilket universitet handlar det om? Vilket program har du sökt (visst tänkte du läsa på distans)? Beror såklart mycket på trycket på just det programmet och det specifika universitetet.

Sephiroth: Stackars liten... Vad jobbigt att inte få sova (för mamma och pappa också såklart Flört). Beror det på värmen?
    Skulle gissa på värmen, men han har en hemsk hosta också.
  • Emma
    Knubbe12 skrev 2010-07-13 09:11:55 följande:
    Lycka till!

Tack! Det är vårdadministratör programmet på Umeå universitet. Yes, det är på distans. Jag är sååå himla kluven kan jag säga. Samtidigt då känns det lite som att om två år så kanske det inte ens finns vårdadministratörer längre. Dom var ju på väg bort ett tag. Vi får se. Jag hoppas ju såklart hellre på ett jobb.

Stackars Loke. Och er också såklart Sephiroth. Inte lätt alls det där. Ngn som har provat att bada barnen svalt så att dom är svala och sköna när dom lägger sig? Har fått för mig att det hjälper på Mattias iallafall.
    Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-07-13 09:34:11 följande:
    Tack! Det är vårdadministratör programmet på Umeå universitet. Yes, det är på distans. Jag är sååå himla kluven kan jag säga. Samtidigt då känns det lite som att om två år så kanske det inte ens finns vårdadministratörer längre. Dom var ju på väg bort ett tag. Vi får se. Jag hoppas ju såklart hellre på ett jobb.

Stackars Loke. Och er också såklart Sephiroth. Inte lätt alls det där. Ngn som har provat att bada barnen svalt så att dom är svala och sköna när dom lägger sig? Har fått för mig att det hjälper på Mattias iallafall.
    Jodå han fick en sval dusch igår, och så hostmedicin. Men han vaknade likväl kl tre trots fläkt och öppet fönster.
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-07-13 10:20:39 följande:
    Jodå han fick en sval dusch igår, och så hostmedicin. Men han vaknade likväl kl tre trots fläkt och öppet fönster.
    Stackars Loke (ja mamma o pappa med förstås)
    Ja värmen är riktigt hemsk just nu för våra små.
    Emil har jättemycket med värmeutslag över kroppen + myggbett. Han ser ut som en prickig korv
    (¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • lupin84

Theo hade svårt att somna igår kväll... väldigt varmt!
    Får nog åka iväg sedan och fixa en fläkt! Ska köpa hem en pool också!
    Sedan sov han oroligt fram till 01 i natt.. både pga värme + åskoväder!
    Men sedan sov han... ända till 7.45 =O

Inte lätt för dem små med värmen!

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-13 10:28:35 följande:
    Stackars Loke (ja mamma o pappa med förstås)
    Ja värmen är riktigt hemsk just nu för våra små.
    Emil har jättemycket med värmeutslag över kroppen + myggbett. Han ser ut som en prickig korv
    Samma här! Nästan så att det ser ut som vattkoppor. Stackars stackars bäbisar. =(
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3