• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Sephiroth: Nu har jag oxå lyckats se Duktig-fis-som-tusan-Loke

(¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • MammaAlex

Så duktig Loke är på att gå! Har ju gått snabbt för honom att lära sig î?

Här har jag en påg som varit helt märklig nu två dagar. Sov till 9 i tisdags o sov sen bara 30 mins på dan. Sen vakna han kl 5 i går morse. Jag var uppe till kvart över 6 när maken gick upp o gick då o la mig o vilade en stund. När han skulle köra kom han in o la Alex hos mig som då somnade o vi sov till kvart över 9. Sen sov han bara 45 mins på dan igår. Ville inte somna förrän 9 igår kväll ova sen vaken mellan halv 3 och halv 4 inatt. Så imorse väckte jag honom kl 8 o lyckades få honom att sova 1,5 timme på dan. Håll tummarna för att natten bli bra! î?

I morgon ska vi fira min faster som fyller 70. Alla pappas syskon kommer dit och förhoppningsvis många kusiner så det ska bli kul.

Tråkigt att BVC säger så om Saga. Men som de andra sagt det ändrar sig säkert nu när hon börjar röra sig mer. Här går det inte att mata tills han blir nöjd. Han blir alltid förkrossad när maten är slut î?? har testat att öka mängden markant men det gör ingen skillnad. Bland annat får han numera dubbelt så mycket kvällsmat som han fick innan.

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-07-08 19:10:44 följande:
    Så duktig Loke är på att gå! Har ju gått snabbt för honom att lära sig 

Här har jag en påg som varit helt märklig nu två dagar. Sov till 9 i tisdags o sov sen bara 30 mins på dan. Sen vakna han kl 5 i går morse. Jag var uppe till kvart över 6 när maken gick upp o gick då o la mig o vilade en stund. När han skulle köra kom han in o la Alex hos mig som då somnade o vi sov till kvart över 9. Sen sov han bara 45 mins på dan igår. Ville inte somna förrän 9 igår kväll ova sen vaken mellan halv 3 och halv 4 inatt. Så imorse väckte jag honom kl 8 o lyckades få honom att sova 1,5 timme på dan. Håll tummarna för att natten bli bra! 

I morgon ska vi fira min faster som fyller 70. Alla pappas syskon kommer dit och förhoppningsvis många kusiner så det ska bli kul.

Tråkigt att BVC säger så om Saga. Men som de andra sagt det ändrar sig säkert nu när hon börjar röra sig mer. Här går det inte att mata tills han blir nöjd. Han blir alltid förkrossad när maten är slut î„… har testat att öka mängden markant men det gör ingen skillnad. Bland annat får han numera dubbelt så mycket kvällsmat som han fick innan.
    Oj, hoppas han sover bra nu då! Har ni testat med öppet fönster och fläkt? Loke började sova bra igen när vi fixade fläkt till honom. *peppar peppar*  Han sover även på dagen nu vilket han vägrade ett tag.

Jag tycker att det har gått skitfort för Loke att börja gå ordentligt! Nu går han nästan hela tiden, fast fortfarande helst mellan saker. Det är superläskigt eftersom han fortfarande ramlar ofta. Ramla in i bordet sist var inte så skönt!

Måste bara säga igen att jag tycker att Åsa ska skita i BVC. De är inga gudar! Det är vanliga dödliga och ibland jäkligt klantiga människor som har alldeles för många personliga åsikter. Hon kommer absolut att stanna i vikten nu när hon kryper och tänk sen när hon börjar springa.

Sjätte tanden har tittat fram märkte jag idag. Hoppas det pausar nu, som jag sagt länge. Suck! Man klarar sig väl bra i livet med bara sex tänder?
  • Bubba80

Oj!!! Håller tråden på att dö ut???? HALLÅ!!!! *EKO EKO*

Idag blev Emil 10 månader...Usch nu tycker jag tiden går för fort  
    Sitter o surfar lite maträtter...är sugen på nåt riktigt gott idag...

Hoppas alla har en härlig lördag i den tropiska värmen....

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-10 12:17:33 följande:
    Oj!!! Håller tråden på att dö ut???? HALLÅ!!!! *EKO EKO*

Idag blev Emil 10 månader...Usch nu tycker jag tiden går för fort  
    Sitter o surfar lite maträtter...är sugen på nåt riktigt gott idag...

Hoppas alla har en härlig lördag i den tropiska värmen....
    Det  är jag som är tråddödaren. *s* Så fort jag skriver stannar tråden av. Hahaha.

Redan tio månader. Det känns för stort! Loke blir tio månader nästa söndag. Snart blir det födelsedag!

Vad har ni tänkt köpa till era små i ettårspresent och vad ska de få för gott att äta?
  • Bubba80

Vi kommer att köpa en egen Bobby Car till Emil. Trots att storebror redan har en. Tycker han ska ha en egen Han gillar den som tusan... Ska lägga in en bild senare när han är ute o åker

Men inte är du en tråddödare Sephiroth Det är ju du som håller igång tråden mest...

Nej nu ska jag slänga mig i solstolen en stund

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-10 13:14:07 följande:
    Vi kommer att köpa en egen Bobby Car till Emil. Trots att storebror redan har en. Tycker han ska ha en egen Han gillar den som tusan... Ska lägga in en bild senare när han är ute o åker

Men inte är du en tråddödare Sephiroth Det är ju du som håller igång tråden mest...

Nej nu ska jag slänga mig i solstolen en stund
    Aha, det kanske är därför den dör jämt när jag har skrivit, det är bara jag som skriver! *asg*

Vi ska ut och grilla hos far min snart vi. Mys, =)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-07-10 13:18:25 följande:
    Aha, det kanske är därför den dör jämt när jag har skrivit, det är bara jag som skriver! *asg*

Vi ska ut och grilla hos far min snart vi. Mys, =)
    Å hoppas ni får en riktig myskväll Vi ska oxå grilla senare...fast hemma...kanske man kan få sig 1 glas vin (eller 2 )
    (¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Emma

Hej på er!

Jag känner också som att jag aldrig skriver. Menman är ju ute i princip hela tiden nu så det blir ju inte så mkt. Gör man ngt så kollar man fejjan snabbt bara.

Idag har vi varit hos svärisarna... Jag harvisst börjat låta otrevlig igen tydligen... Så jag få väl skärpa mig. Är detngn av er som kännerså att ni hela tiden kollar hur era små har det? Sambon säger att jag nästan aldrig skrattar numer och det känner jag själv är sant. Jag kollar hela tiden efter M och att han har det bra. Vart tog jag själv vägen lixom?

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Knubbe12

Nej, inte tusan ska den här tråden dö ut! Jag vågar inte skriva för mycket/ofta, då kan det ju verkar som att man inte har något liv...Flört

I går hade jag en härlig dag tilsammans med en kompis som är här på besök. Vi shoppade, käkade lunch, tog en öl och senare på kvällen träffade jag min mamma på en uteservering för ännu en öl Tungan ute Mysigt var det och skönt att komma hemifrån under en dag.

Oj. Ettårspresent har jag/vi inte hunnit fundera över ännu. Kalaset kommer nog att innebära fika med den närmaste släkten/vännerna och deras barn. Vi har så mycket leksaker och grejer sedan tidigare, så det här blir lite klurigt...

Just nu håller vi på att planera äldsta sonens 9-årsdag. Han ska ha kalas nästa helg. Vi är ju fortfarande mitt uppe i flyttstöket, så det skulle vara skönt att göra något som innebär att vi inte behöver vara här. Om det blir fint väder knallar vi nog tvärs över gatan till skolgården och spelar bränboll och sedan bjuder vi på middag. Risken är ju såklart att det blir dåligt väder och då behövs en plan B. Vi har funderat på bowlingkalas eller bad. Någon som har något annat förslag? Som vanligt är vi ute i sista minuten. Presenten är heller inte inhandlad, utan det ska jag fixa till veckan.

Emma: ja, det känner jag igen. Det blir ju så att fr.o.m första barnets födelse så uppgår du helt i någon annan person och du själv hamnar liksom i skymundan. Barnen blir ju det viktigaste i ens liv. Jag tror att det är viktigt att man lyckas få lite egentid om man känner att man behöver det, så att man inte släpper alla gamla intressen osv. Avsaknad av glädje och skratt låter dock inte så bra. Har du och sambon lyckats komma fram tlll en lösning på det som du upplevde som jobbigt tidigare, eller kan det vara något sådant som ligger och gnager?

Fint väder här i dag! Nu ska vi gå ut i värmen och gunga lite!

Vad ska ni andra göra? Hoppas ni får en härlig söndag! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3