Knubbe12 skrev 2010-07-03 13:04:36 följande:
Här var det låg aktivitet...
Har sovit första natten i lägenheten nu. Inte lika gott om utrymme som tidigare, men det ska nog gå bra ändå. rf på riktigt pisshumör och vill just nu flytta ca 100 mil härifrån så att man inte har någon som tränger sig på och lägger sig i hela tiden... I går kom dottern hem från svärföräldrarna och hon var KLIPPT återigen. Vad fan är det för fel?! Det är inte första gången och vi har sagt till flera gånger att vi vill sköta deras hår själva. Hon hade sparat ut luggen i ett halvår för att kunna klippa sig i en viss frisyr, och sedan kommer hon hem och har blivit "snaggad" (luggen3 cnm lång, resten av håret ner till käklinjen...) utan att de ens frågat om lov. Sedan skulle vi ut i dag och träffas på stan, vår familj och en massa andra kompisar och barn då det är festival i stan. Då ska svärföräldrarna också med. Vi får ta mig tusan aldrig vara ifred ens med andra släktingar och vänner. Maken håller truten, som vanligt...
Hoppas ni andra i alla fall har en riktigt bra dag!

Va, är dem på riktigt eller? Vad sa du då? Jag hade fått tokspel. Men jag kan aldrig hålla käften istället. Fick skäll idag av en gammal tant och en halvgammal tant för att jag sa ifrån när de sa åt mig att klä av Loke. Han hade tunna bomullsbyxor och ett vitt linne, inga strumpor eller mössa eller så, och han var tydligen för påklädd pga byxorna. När jag sa ifrån började de med harangen "jag har tre barn och fyrtioelvatusen barnbarn och googolplex barnbarnsbarn..."
Det är jobbigt när folk misstror en också. Kände mig som jordens tönt när jag sa att Loke faktiskt börjat gå lite. Ingen trodde mig för att ettåringen som vi var på kalas hos idag precis börjat. "Neee, han är för liten" Etc. Varför skulle man hitta på det? Snacka om patetiskt att låtsas att ens barn kan något det inte kan. :-S
Jaja, iövrigt kokar vi bort i värmen. Hur sover era små nu? Här har vi köpt en fläkt för att röra om luften lite så att han ska kunna sova lite iaf. Inte så att den blåser på honom dock. Måste väl vara okej?