Knubbe12 skrev 2010-07-05 19:09:36 följande:
Oj, nu skrev jag fel igen...

11 370 gr vägde han på förra kontrollen, när han var 7,5 mån. I dag stod vågen på 12 370 gram!
Bubba80: Vad härligt det låter med en vistelse i skärgården! Har ni egen båt? Låter ungefär som mina svärisar. De anser att när barnen är hos dem så är det deras regler soom gäller... Hela den här jäkla grejen gjorde att jag vägrade ta emot mer hjälp, så vi har haft barnen hemma under flytten. Hade ju varit enklare om de sovit där en natt, men jag tappade liksom lusten att lämna bort dem...
Ja du svärisar... Mina tycker liksom att dom verkar ha fritt fram att göra som dom vill när man inte är med.
Ett emempel på dumhet...
När storebror var liten hände mycket uppmärksammade olyckor med hoppgungor, så då blev jag starkt emot det. Han har dessutom alltid varit lite o späd trots att han äter som en häst

Men i vilket fall som helst så hade dom lånat en hoppgunga från nån granne, men jag gjorde starkt klart för dem att han kommer aldrig få sitta i den så dom kunde lika gärna lämna tillbaks den direkt, vilket jag trodde gjordes oxå

Sen vid nåt tillfälle när han var omkring 6 månader och de var barnvakt, så använde dom den såklart iaf... utan att berätta o vi föräldrar var inte ens med =(
Samma år på julafton... nån månad senare har svärmor framkallat kort hon tagit, som jag då sitter o bläddrar i. Och då till min stora skräck hittar jag bilder på min son i hoppgunga. Jäklar vad förbannad jag blev, men var liksom endå tvungen att bita mig i tungan, det var ju Julafton å allt.
Det där är väl bland det värsta dom gjort, men det är småsaker som irriterar en hela tiden. Tycker dom visar upp en sida av nonchalans gentemot oss föräldrar emellanåt, därav vill jag helst inte ha deras hjälp mer än nödvändigt. Vi har aldrig haft barnvakt om vi inte verkligen behövt det. Svärmor får hämta storebror nån gång ibland på dagis, men det är bara några timmar tills pappan slutar jobbet. Dessutom bor dom nära dagis o jag har 1,5 mil att åka så visst är jag tacksam för det. Men helst vill jag inte ha deras hjälp...
Oj vilket klagobrev det blev