• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma
    idamarja skrev 2010-07-04 21:49:58 följande:
    jo jag tror nog det, hoppas verkligen det. idag har han sovit 4 gånger! men efter sista tuppluren var han pigg o det blev svårt att somna på kvällen. blir nog bra när vi kommer upp, där är det svalare, o mindre mygg! man vänjer sig aldrig vid dom där myggen, nu går det ju ut på att skydda n-j så bra som möjligt.

nå nu får ni ha det så gott resten av månaden! i morgon pyser jag o n-j till fjälls äntligen =)
    Ha det så mysigt!!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-07-04 21:28:32 följande:
    Fyfarao för människor som lägger sig i. Hade blivit totalt helgalen och skällt ut efter noter. Nu har jag totaltröttnat på mina Svärisar så nu säger jag ifrån. Senast häromdgen så skulle jag få M att somna i vagnen när vi var där. Höll på i 1 timme och 5 minuter och han var på väg att somna flera gågner men vaknade av olika ljud. Gav upp och satte upp ryggstödet på vagnen ett tag, då sa svärfar: Oj va du var trött... Jag: Ja det är ju det han är. Han är ju alldeles röd vid ögonen. Jävla Fittdag, nu kommer ju han inte kunna sova inatt bara för att han inte sover nu.
    Svärfar fortsatte prata med M och efter en minut så lutade sig M mot ryggstödet och då var han helt plötsligt trött enligt svärfar.  Fick iaf honom att somna efter ytterligare en kvart.
    Sen går svärmor och tar påå honom en tröja eftersom det drog så mycket enligt henne. Och som om inte det räckte så måste hon tydligen sätta över en filt på benen också... JAG BLIR GALEN PÅ DETTA JÄVLA SÄTT ATT GÅ OCH KLÄ PÅ M HELA TIDEN!!!!! Hon skulle säkert ha fått slag idag när M har vart naken förutom blöjan hela dagen. Han har varit totalt genomsur av svett om man har haft något på honom.

IDag är faktiskt första dagen som M har vart grinig av värmen.
    Men varför inte låta Mattias vara uppe fast han är trött, så att han blir tillräckligt trött för att somna? Hålla på över en timme skulle jag aldrig för mitt liv göra, då är han inte tillräckligt trött.
  • Emma

Fast det var det han var. Han vaknade 5.30 och detta var 10.30, Han brukar somna 9.00 så han hade blivit för övertrött- då är det bara gnäll och grin om han skulle vara uppe längre. Dessutom varhan ju så nära flera gånger , men vaknade av hundskall osv.

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-07-04 23:09:08 följande:
    Fast det var det han var. Han vaknade 5.30 och detta var 10.30, Han brukar somna 9.00 så han hade blivit för övertrött- då är det bara gnäll och grin om han skulle vara uppe längre. Dessutom varhan ju så nära flera gånger , men vaknade av hundskall osv.
    Okej men dåså. =) Jag brukar ändå ge upp om han inte somnar på en kvart eller så. Känns så otroligt meningslöst att kämpa till sista blodsdroppen för att han ska sova en halvtimme. Men Såklart inte om han inte sovit på 5-6 timmar. =)
  • Bubba80

Hallå tjejer!  Här håller vi på att förgås i värmen....Cool Jäklar så varmt det är.
    Vi har varit ute med båten hela helgen. I lördags var det namngivningscermoni för min bästa väninnas bebis. Cermonin hölls på Sveriges vackraste plats i skärgården. Det blev en helt underbar dag med massa bad, sol mys o god mat o vin

Ser att det diskuterats svärisar igen... alltså Balder jag hade blivit skogstokig. Vad är det för fel med människorna??? Man måste ju fråga först... Snacka om att ni blev överkörda Obestämd

Mina är bra så länge man är med själv, men om jag el sambon inte är med, tror dom att dom kan göra hur dom vill. Då passar dom på... Låter våran 5 åring göra sånt som han absolut inte skulle få annars...sånt blir jag rasande över

Stackars N-J hoppas han blir bättre snart. Hjärta Och att ni får det underbart till Fjälls.

Sephiroth: Vad underbart det låter med en fläkt. Är det en sån man sätter i taket el en sån som står upp? Jag skulle verkligen vilja ha en sån man sätter i taket, men vi har så lågt i tak så jag vet inte om det skulle gå? Dom hänger ju ner en bra bit, för då vill jag ha lampa i den oxå. Man kanske skulle kika runt lite...kan hända att det kommit nya modeller nu.
    Förresten...Vilka Muppar! Säger du att Loke går så är det så. Lite konstigt att säga emot mamman liksom??Tungan ute
    Å nu gick solen i moln eller kanske ska jag säga dis...HÄRLIGT. Måste ut å rycka lite ågräs nu... Ciao!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-07-05 11:00:31 följande:
    Hallå tjejer!  Här håller vi på att förgås i värmen....Cool Jäklar så varmt det är.
    Vi har varit ute med båten hela helgen. I lördags var det namngivningscermoni för min bästa väninnas bebis. Cermonin hölls på Sveriges vackraste plats i skärgården. Det blev en helt underbar dag med massa bad, sol mys o god mat o vin

Ser att det diskuterats svärisar igen... alltså Balder jag hade blivit skogstokig. Vad är det för fel med människorna??? Man måste ju fråga först... Snacka om att ni blev överkörda Obestämd

Mina är bra så länge man är med själv, men om jag el sambon inte är med, tror dom att dom kan göra hur dom vill. Då passar dom på... Låter våran 5 åring göra sånt som han absolut inte skulle få annars...sånt blir jag rasande över

Stackars N-J hoppas han blir bättre snart. Hjärta Och att ni får det underbart till Fjälls.

Sephiroth: Vad underbart det låter med en fläkt. Är det en sån man sätter i taket el en sån som står upp? Jag skulle verkligen vilja ha en sån man sätter i taket, men vi har så lågt i tak så jag vet inte om det skulle gå? Dom hänger ju ner en bra bit, för då vill jag ha lampa i den oxå. Man kanske skulle kika runt lite...kan hända att det kommit nya modeller nu.
    Förresten...Vilka Muppar! Säger du att Loke går så är det så. Lite konstigt att säga emot mamman liksom??Tungan ute
    Å nu gick solen i moln eller kanske ska jag säga dis...HÄRLIGT. Måste ut å rycka lite ågräs nu... Ciao!
    Hm, jag har funderat på uttrycker skogstokig ett längre tag, och vad sjutton menas? Själv har jag alltid sagt oxtokig, dvs som om att man är galen som en uppretad tjur. *asg* Är man galen som en uppretad skogshuggare när man är skogstokig kanske? Eller är man bara tokig för att man vart ensam i skogen för länge? Ja jag är lite knäpp, men jag tycker om att veta vad uttryck betyder.

Vi köpte en sån man ställer, och ställde den i fönstret. Loke sover i andra änden av rummet så det blåser som sagt inte direkt på honom. Idag har han dock haft lite feber, så funderar på om det kan vara skadligt med fläkt på något vis? Tycker det borde  vara värre att ligga i en bastu men vem vet.

Jo klart man inte ljuger om något sånt. Men kändes dumt när folk tittade på mig som om "varför går han inte nu då?" Jag menar, han hade gått ca en vecka då så inte konstigt att han inte är haj på det ännu. Igår kom han dock gående till mig när jag satt vid datorn. Jag smälte nästan för att han är så söt. Han släpper och går emellan saker nu, även om han inte alltid klarar det så gör han det oftare iaf. =)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-07-05 11:28:25 följande:
    Hm, jag har funderat på uttrycker skogstokig ett längre tag, och vad sjutton menas? Själv har jag alltid sagt oxtokig, dvs som om att man är galen som en uppretad tjur. *asg* Är man galen som en uppretad skogshuggare när man är skogstokig kanske? Eller är man bara tokig för att man vart ensam i skogen för länge? Ja jag är lite knäpp, men jag tycker om att veta vad uttryck betyder.

Vi köpte en sån man ställer, och ställde den i fönstret. Loke sover i andra änden av rummet så det blåser som sagt inte direkt på honom. Idag har han dock haft lite feber, så funderar på om det kan vara skadligt med fläkt på något vis? Tycker det borde  vara värre att ligga i en bastu men vem vet.

Jo klart man inte ljuger om något sånt. Men kändes dumt när folk tittade på mig som om "varför går han inte nu då?" Jag menar, han hade gått ca en vecka då så inte konstigt att han inte är haj på det ännu. Igår kom han dock gående till mig när jag satt vid datorn. Jag smälte nästan för att han är så söt. Han släpper och går emellan saker nu, även om han inte alltid klarar det så gör han det oftare iaf. =)
    Duktig Loke är

Tror inte fläkten har något med febern att göra. Luft är inte farligt om det inte är "megakorsdrag" Däremot skall man ju akta sig för AC.

Ja du...hm... Skogstokig? Ingen aning? 

Google....

Skogstokig är en synonym till lappsjuk, det vill säga "galen av brist på social kontakt". 

Skogtokig ursprungligen är ett norrländskt uttryck som betyder "rått ursinne"

• Knubbe12

Som den norrlänning jag är blir jag skogstokig flera gånger i veckan, dvs ursinnig! Flört Tyvärr är jag en sådan som sällan säger ifrån och sedan går omkring och mår dåligt istället (eller låter det gå ut över maken...). En riktig fegis, med andra ord...Tungan ute

I dag var vi på bvc. Jag hade hört fel förra gången då jag trodde att lilleman vägde drygt 13 kg (puh...Skrattande). Han vägde i dag 11 370 och var 77 cm lång!  Han charmade de andra i väntrummet genom att le och vinka, med både en och två händer. Nu kryper han omkring i alla fall. Han kör stilen med ena benet/foten under rumpan och hoppar fram. Mest vill han upp och stå.

Någon som sett Eclipse? Såg New Moon i går. Inte alls särskilt bra tycker jag, men värd en 3:a i alla fall. Lite för seg för min smak, och för mycket gulligull...

Idamarja: Nu har ni nog redan dragit iväg, men jag hoppas att vistelsen blir trevlig och att n-j kryar  på sig.

Nu måste jag fortsätta packa. Sitter i ett nästintill tomt hus och ska packa ner det sista av mina kläder. Varken bredband eller fast telefon finns i lägenheten ännu, så jag passar på när jag är här.

• Bubba80

Oj oj 11 kilo Förvånad Men det är ju bara muskler Kan tro han charma alla... inte så svårt med dom ögonen heller

• Knubbe12

Oj, nu skrev jag fel igen...Flört 11 370 gr vägde han på förra kontrollen, när han var 7,5 mån. I dag stod vågen på 12 370 gram! Tungan ute

Bubba80: Vad härligt det låter med en vistelse i skärgården! Har ni egen båt? Låter ungefär som mina svärisar. De anser att när barnen är hos dem så är det deras regler soom gäller... Hela den här jäkla grejen gjorde att jag vägrade ta emot mer hjälp, så vi har haft barnen hemma under flytten. Hade ju varit enklare om de sovit där en natt, men jag tappade liksom lusten att lämna bort dem...

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3