• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Gud va duktig duär Bubba! Hejja Hejja!!!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80
    Emma skrev 2010-07-06 23:18:05 följande:
    Gud va duktig duär Bubba! Hejja Hejja!!!
    Tack tack
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12

Bubba80: Vad duktig du är! Jag körde på med träningen ett tag, men sista veckorna har jag legat på latsidan... Ska börja springa tänkte jag och fortsätta med styrketräningen. Det mest effektiva har varit att cykla/köra spinning, men sadlarna på gymmet är sååå jäkla obekväma och jag har fortfarande problem med svanskotan. Det gör så in i h-vete ont hela tiden, men är värst när jag sitter ner. Kanske en inflammation? Vill helst inte gå till läkaren, då jag antar att de kör upp ett ifnger i rumpan och känner på kotan...Kräks

Här är det fyra tänder på g på samma gång! Två uppe och två till nere. Han verkar dock inte besvärad av det.

• Bubba80

Här blir det jordgubbsplock med 5 åringen idag Ska bli mysigt att gå o plocka (läs äta)

Vad händer hos er idag?

(¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-07-07 09:39:51 följande:
    Bubba80: Vad duktig du är! Jag körde på med träningen ett tag, men sista veckorna har jag legat på latsidan... Ska börja springa tänkte jag och fortsätta med styrketräningen. Det mest effektiva har varit att cykla/köra spinning, men sadlarna på gymmet är sååå jäkla obekväma och jag har fortfarande problem med svanskotan. Det gör så in i h-vete ont hela tiden, men är värst när jag sitter ner. Kanske en inflammation? Vill helst inte gå till läkaren, då jag antar att de kör upp ett ifnger i rumpan och känner på kotan...Kräks

Här är det fyra tänder på g på samma gång! Två uppe och två till nere. Han verkar dock inte besvärad av det.
    Oj ett finger rakt upp i "rajjo" kan man leva utan...Tyst  Men fasen så jobbigt att ha ont =(

Ja jag somnade ovaggad igår kväll kan tilläggas

Skönt att Arvid inte verkar lida så mycket av tänderna. Här verkar det stå still på tandfronten. Men Emil kan gnaga på rätt bra med sina två...Ont gör det iaf
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Saga09

Hejsan,

Igår var vi på 10 mån koll på bvc - fick tillsägelse att stackars Saga inte får gå upp mer i vikt för nu väger hon 10900 gram till sina 73 cm.
    Tycker då inte att hon är sååå stor heller så det kändes lite knas när de sa det.. hon har ju inte krypit nåt heller förräns för 3 veckor sedan så jag hoppas det blir lite bättre när hon rör på sig..

Hur stor skillnad kan det vara på de där kurvorna egentligen?
    Är det någon som har fått tillsägelse från bvc gällande vikt? Kanske inte mycket att oroa sig så jättemycket över men jag antar som första gångs förälder analyserar man allt i tid och otid..

Nåja inte mycket tid för internet idag, nu väntar packning inför stundande semester :)

• Sephiroth
    Saga09 skrev 2010-07-07 20:09:04 följande:
    Hejsan,

Igår var vi på 10 mån koll på bvc - fick tillsägelse att stackars Saga inte får gå upp mer i vikt för nu väger hon 10900 gram till sina 73 cm.
    Tycker då inte att hon är sååå stor heller så det kändes lite knas när de sa det.. hon har ju inte krypit nåt heller förräns för 3 veckor sedan så jag hoppas det blir lite bättre när hon rör på sig..

Hur stor skillnad kan det vara på de där kurvorna egentligen?
    Är det någon som har fått tillsägelse från bvc gällande vikt? Kanske inte mycket att oroa sig så jättemycket över men jag antar som första gångs förälder analyserar man allt i tid och otid..

Nåja inte mycket tid för internet idag, nu väntar packning inför stundande semester :)
    Vaaa? Nog för att Loke har stannat nästan helt i vikt i tre-fyra månader, men nog har han vägt bra mycket mer än sådär om man jämför längdmässigt. Skit i det där, hon verkar helt perfekt ju! Det värsta du kan göra är att börja snåla med hennes mat eller något sådant. Fyfan för BVCs skitsnack! Läkaren sa förut att vi skulle minska maten till Loke, men inte fan kan man göra det heller. Han får ju mat när han är hungrig, och har av sig självt börjat äta mer sällan. Suck!

Nu måste jag lägga ut min senaste "jag är fånigt stolt-video".

Han har börjat försöka ställa sig utan stöd nu, och gör det halvt ungefär. Sen lever vi nog farligt jag och Johnny. *asg*

Vad ska ni hitta på i helgen då?
  • Saga09
    Sephiroth skrev 2010-07-07 20:43:11 följande:
    Vaaa? Nog för att Loke har stannat nästan helt i vikt i tre-fyra månader, men nog har han vägt bra mycket mer än sådär om man jämför längdmässigt. Skit i det där, hon verkar helt perfekt ju! Det värsta du kan göra är att börja snåla med hennes mat eller något sådant. Fyfan för BVCs skitsnack! Läkaren sa förut att vi skulle minska maten till Loke, men inte fan kan man göra det heller. Han får ju mat när han är hungrig, och har av sig självt börjat äta mer sällan. Suck!

Nu måste jag lägga ut min senaste "jag är fånigt stolt-video".
    " target="_blank">

Han har börjat försöka ställa sig utan stöd nu, och gör det halvt ungefär. Sen lever vi nog farligt jag och Johnny. *asg*

Vad ska ni hitta på i helgen då?
    Tack så mycket. Verkar ju jättekonstigt på ett sätt.. inte så att hon sa att jag inte får ge Saga mindre mat för det skulle jag absolut inte men hon får inte öka i vikt i den här takten tydligen.. hur 17 förhindrar man små barn från det?
  • Bubba80
    Saga09 skrev 2010-07-08 08:05:35 följande:
    Tack så mycket. Verkar ju jättekonstigt på ett sätt.. inte så att hon sa att jag inte får ge Saga mindre mat för det skulle jag absolut inte men hon får inte öka i vikt i den här takten tydligen.. hur 17 förhindrar man små barn från det?
    Äsch då. Försök å ta BVC med en nypa salt. Dom pladdrar så mycket där så. Du ska se att Sagas vikt kommer att plana ut nu ju mer hon rör på sig. Tycker oxå hon e helt perfekt

I helgen för vi nog ut på sjön igen. Går inte att vara här hemma nu när det är så varmt. Vi har sol från morgon till kväll på huset, så det blir skapligt varmt inne oxå.

Sephiroth: Tyvärr så fick jag inte länken att funka. Men det beror på youtube, är nåt knas där just nu. Kikar senare
    (¯`v´¯) Mammatill världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12

Åsa1976: Vilket skitsnack! Så olika det är... Ingen har sagt något om Arvids vikt. Sist sa vår bm "åååh, titta vad fin han är! Rund och go´!" Han har ju börjat plana ut, men från det att vi kom hem från BB (då lillskrutten bara vägde 2800 gr och vi fick gå på extrakontroller för att se att han gick upp i vikt...) har kurvan pekat spikrätt uppåt tills förra kontrollen. Saga är fin som hon är. Låt henna käka på och bry dig inte om sådana dumheter! Arvid var nog ca 73 på 7,5-månaderskontrollen, och då vägde han 11370 gr. Ingen sa ett knyst om det...Flört

Sephiroth: Kollade på gå-Loke igår när jag var in på fb/you tube. Vilken kille! Glad

Till helgen blir det att ta tag i det sista av flytten, sedan är alla grejor ute ur huset (slängde en hel sopsäck med kläder igår, man kanske skulle rensa i garderoben lite oftare...). Det är "bara" städningen kvar. Jag är sååå less...

I dag vaknade jag upp med ett "blåöga". Har en stor knallblå fläck under ena ögat. Har inte slagit mig eller någonting. Kanske några blodkärl som brustit?! Maken blev lite nervös då det ser ut som att jag fått spö...

I dag blir det att försöka få ordning i lägenheten. I morgon vankas det dock bad! Skönt att komma ifrån röran...Flört

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3