• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Här är en till brillorm Tyvärr så slarvar jag mycket med dem så jag får ont i huvudet ist... Men visst är det kostsamt
    Gubben har funderingar på op o det tycker jag han ska, för han använder bara linser och utan dem ser han fan ingenting... skyller alltid på det när det skall blandas välling mitt i natta {#emotions_dlg.djavulsk}

Idag regnar det här... så trist

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • knastintis
    Sephiroth skrev 2010-08-04 12:18:53 följande:
    Skulle också vilja ha en till Kotte men skulle aldrig orka med. Har sån sjuk depression på g nu så det skulle aldrig gå. Vill bara börja jobba!
    har haft up and downs som faaaan rent ut sagt.. efter min flrsta fick jag ren å skär depression med massa självskadebeteende så jag bad att han skulle få bo hos sin farmor tills hans pappa kunde ta han. nu har jag mått bra mkt bättre i 4a år å klarat mig utan mediciner..men vissa dagar vill man bara lägga sig ner å skrika hööögt... ja om man ändå hade haft nåt jobb... ta hand om dig
  • Sephiroth
    knastintis skrev 2010-08-04 13:34:30 följande:
    har haft up and downs som faaaan rent ut sagt.. efter min flrsta fick jag ren å skär depression med massa självskadebeteende så jag bad att han skulle få bo hos sin farmor tills hans pappa kunde ta han. nu har jag mått bra mkt bättre i 4a år å klarat mig utan mediciner..men vissa dagar vill man bara lägga sig ner å skrika hööögt... ja om man ändå hade haft nåt jobb... ta hand om dig
    Tack tack ska du ha. Undrar bara vad man ska göra... Nu när flytten är klar finns det inget att se fram emot heller. Blä!
  • Saga09
    knastintis skrev 2010-08-04 11:48:56 följande:
    jag blev erbjuden op för ögonen i tonåren men vågade inte å sist tyckte dem mitt synfel gått tbx lite så det blev ett nej.. ska dit snart igen då jag ser sämre å skelar mer tycker jag..

jag äter p-piller men mår skit känner mig fet å svullen hela tiden vågar inte ens väga mig nu... men ska sluta med dem efter våran honeymoon för vi e sugna på å börja försöka skaffa en till:=)
    Här har vi en till som är sugen på en till men vi är inte helt överens här hemma *s* vi får se senare antar jag :)
  • knastintis

mikael skulle absolut inte ha fler barn nu e d han som vill sätta igång helst igår heheh :=))

• Bubba80

Är oxå sugen på en till... men tänker nog gå tillbaka till jobbet o arbeta nåt år först

Min gubbe vill nog oxå sätta igång...tillverkningen är ju rolig

Igår blev det Ikea för oss... O dyrt som alltid

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-08-04 12:18:53 följande:
    Skulle också vilja ha en till Kotte men skulle aldrig orka med. Har sån sjuk depression på g nu så det skulle aldrig gå. Vill bara börja jobba!
    Neeeej, inte deppa (och det ska komma från mig...Flört). Försök kväva depressionen i sin linda. För mig är det upp och ner hela tiden känns det som (tabletterna tycks inte bita på mig alls...). Jag behöver oftast något att se fram emot/planera för att allt inte ska kännas helt meningslöst. Sjukt egentligen, att jag inte bara klarar av att leva i och njuta av nuet. Oftast mår jag bättre om jag tvingar mig själv ut och hitta på saker i stället för att bara sitta hemma. Ibland mår man ju dock så dåligt att man inte ens orkar ta sig utanför dörren.
    Hoppas att det snart känns bättre! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle nog må bra av att få komma ut och arbeta till hösten, men maken kan/vill inte vara hemma, så det blir nog jag som hasar runt här hemma t.o.m januari. Vi har ju fått förskoleplats fr.o.m september, men jag tror inte att jag klarar av att lämna lillskrutten ännu.

Jag befinner mig i Lycksele med familjen. Snart ska vi knalla ner till hotellets lekrum och sedan blir det minigolf, restaurangbesök och sedan bad/spa. I natt kanske knatte sover hela natten...Flört I morgon blir det besök i djurparken och sedan Lyckoland. Ska bli spännande att se vad lilleman tycker om djuren. Han blev alldeles till sig i trasorna över ett akvarium nere i hotellets lobby, så fiskar är tydligen en hit! Tungan ute

Har funderat på ögonoperation, men då jag lider av någon slags fobi vad gäller ögon (ett under att jag klarar av att sätta in linserna...) så vågar jag inte. Man måste ju vara vaken under laserbehandlingen. Han dock en kompis som gjort det och han är mycket nöjd! Jag använder nästan alltid linser. Trivs inte i glasögon, så de åker bara på på kvällskvisten. Använder månadslinser och nu börjar det bli dags att beställa nya. Har kört med Synsams tidigare, men jag tvivlar på att de är det mest prisvärda.
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-08-05 16:43:34 följande:
    Neeeej, inte deppa (och det ska komma från mig...Flört). Försök kväva depressionen i sin linda. För mig är det upp och ner hela tiden känns det som (tabletterna tycks inte bita på mig alls...). Jag behöver oftast något att se fram emot/planera för att allt inte ska kännas helt meningslöst. Sjukt egentligen, att jag inte bara klarar av att leva i och njuta av nuet. Oftast mår jag bättre om jag tvingar mig själv ut och hitta på saker i stället för att bara sitta hemma. Ibland mår man ju dock så dåligt att man inte ens orkar ta sig utanför dörren.
    Hoppas att det snart känns bättre! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle nog må bra av att få komma ut och arbeta till hösten, men maken kan/vill inte vara hemma, så det blir nog jag som hasar runt här hemma t.o.m januari. Vi har ju fått förskoleplats fr.o.m september, men jag tror inte att jag klarar av att lämna lillskrutten ännu.

Jag befinner mig i Lycksele med familjen. Snart ska vi knalla ner till hotellets lekrum och sedan blir det minigolf, restaurangbesök och sedan bad/spa. I natt kanske knatte sover hela natten...Flört I morgon blir det besök i djurparken och sedan Lyckoland. Ska bli spännande att se vad lilleman tycker om djuren. Han blev alldeles till sig i trasorna över ett akvarium nere i hotellets lobby, så fiskar är tydligen en hit! Tungan ute

Har funderat på ögonoperation, men då jag lider av någon slags fobi vad gäller ögon (ett under att jag klarar av att sätta in linserna...) så vågar jag inte. Man måste ju vara vaken under laserbehandlingen. Han dock en kompis som gjort det och han är mycket nöjd! Jag använder nästan alltid linser. Trivs inte i glasögon, så de åker bara på på kvällskvisten. Använder månadslinser och nu börjar det bli dags att beställa nya. Har kört med Synsams tidigare, men jag tvivlar på att de är det mest prisvärda.
    Det där med något att se fram emot är jag i ett nötskal. Det är därför jag har fått för mig att jag måste ha nyaste iphone tex. Känns igentligen meningslöst så jag ska iaf vänta tills jag kan ta den på comviq. Sket i det där teliagrejen för nu iaf.....

Tack för peppen iaf! Mår väl lite bättre idag men fy faaan så tråkigt allt är. Jag ska ta mig i kragen och börja toksöka jobb. Kan alltid hoppas på att man får ett tills december. =)
  • idamarja
    Bubba80 skrev 2010-08-05 11:41:27 följande:
    Är oxå sugen på en till... men tänker nog gå tillbaka till jobbet o arbeta nåt år först

Min gubbe vill nog oxå sätta igång...tillverkningen är ju rolig

Igår blev det Ikea för oss... O dyrt som alltid
    vi är väl också sugna på en till på sätt o vis, men vi ska vänta, n-j kommer behöva så mkt extra en längre tid framöver med operationerna. sen är jag ju rädd att nästa barn också ska vara sjuk o behöva genomgå allt som n-j måstat genomgå. men det är klart det hade varit kul o ge honom ett syskon så småningom :)
    men nu ska han få en kusin till o börja med, det blir ju kul bara det, en av mina systrar ska få barn :)

p-n kom iförrgår, igår var vi till verkstaden m fyrhjulingen o idag for han igen men nu blir det väl en riktig snartur, men det är tråkigt att vara ensam :/

försökte hitta up&go blöjor till n-j, men hittade bara från 8 kilo, börjar vara fight varje gång blöjan ska bytas, hade vart så skönt med en blöjdbyxa att bara dra på, men räkan e för liten. fast jag tror han har gått upp lite nu, känns så. :)
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-08-06 19:36:00 följande:
    Det där med något att se fram emot är jag i ett nötskal. Det är därför jag har fått för mig att jag måste ha nyaste iphone tex. Känns igentligen meningslöst så jag ska iaf vänta tills jag kan ta den på comviq. Sket i det där teliagrejen för nu iaf.....

Tack för peppen iaf! Mår väl lite bättre idag men fy faaan så tråkigt allt är. Jag ska ta mig i kragen och börja toksöka jobb. Kan alltid hoppas på att man får ett tills december. =)
    Gör så (annars har Halebop trevliga priser...Flört)! Jag måste också ta tag i det här med arbete. Känner mig helt apatisk bara jag tänker på det... Det jäkligaste är att jag liksom inte har några kontakter som kan fixa in mig någonstans. Känns så jobbigt då det är så ont om arbeten här uppe. Jag har åratal av studier bakom mig, med höga betyg + år av arbete, men det finns inte ett förbannade arbete att söka. Har ett poäng kvar att ta så att jag får ut min grundskollärarexamen. Tog bara ut förskollärarexamen förra hösten, för det skulle ju finnas sååå många tjänster att söka. Blä... Har varit ute en enda tjänst i sommar i hela Norrbotten, i en kommun som ligger långt härifrån... 

Hur många dagar i veckan tar ni andra ut fp? 

Idamarja: Vad härligt med en kusin! Längtar tills våra barn också får en liten kusin... 

Nu ska jag lägga lillskrutten. Jag tror att jag dööööör av skratt; han tittade nyss in i vardagsrummet, nybadad och med tuppkam. "Jaha Arvid, tänker du gå och lägga dig?" Då vinkade han åt mig och kröp i väg mot sovrummet Tungan ute

Trippen till Lycksele var jättetrevlig! Trots björnar, vargar och lodjur tyckte Arvid mest om fiskarna...Flört Väntade i evigheter på att få se en järv, men de kanske är nattdjur?
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3