Septemberbarn 2009 DEL 3
MammaAlex skrev 2010-05-12 08:14:54 följande:
Glömde ju tipsa om en blogg jag hittade.barnmatsbloggen.semånga enkla recept i den...

Har ni provat det? Med sonen blev det alltid värre ju längre tid det gått mellan sovpassen, dvs hade vi försökt hålla honom vaken någon dag för att han skulle sova bättre på natten resulterade det oftast i sämre nattsömn. Sov han hyfsat under dagen sov han oxå bättre under natten.
Tack i alla fall!
Just så här i början tar liksom varje ny grej hela barnets fokus och därför brukar motorik och tal inte utvecklas parallellt, utan det sker "en sak åt gången". Alltså om barnet börjar utveckla en motorisk färdighet brukar talet få stå tillbaka lite just då, men när den färdigheten är relativt välutvecklad kan nog talet komma in en period, och sedan fortsätter det med ännu en motorisk färdighet innan talet återigen tar en större plats osv. Vet dock inte hur väl detta stämmer med verkligheten...
.
Två tänder än så länge och inga fler i sikte. Han käkar nästan allt och har börjat bli riktigt arg när han inte får det vi äter (typ när han får ett rån och vi en smaskig smörgås...). I dag blir det premiär för annat bröd. Jag har ju haft lite ångest över att han ska sätta i halsen, men nu är det hög tid att han får börja smaska "vanliga" smörgåsar.
Oj, jag glömde ju skriva att Arvid även har börjat klappa händerna och vinka! 
Vad brukar ni ta med till era små om ni ska ut någonstans?
Sephiroth: Är havrefrukt någon typ av färdigförpackad fruktpuré?