idamarja skrev 2010-10-17 12:14:56 följande:
ojoj vad hemskt när dom bränner sig! vi har också kamin hemma och det är ett evigt passande förstås men det har iaf inte hänt någon ännu tack o lov!
vi är i sunderbyn på sjukhuset nu, vi kom till gällivare på tisdag, på onsdag skulle dom göra kontraströntgen på honom o när den var nästan klar började n-j störtblöda ur munnen (där han e opererad) dt lugnade sig men några timmar senare började det igen o denna gång värre, så illa att dom skickade oss akut m helikopter hit, han behövde få blod o lite mediciner som dom inte har i gällivare. huff huff det tar aldrig slut m elände känns det som. till råga på eländet så var p-n uppe t fjälls utan täckning i flera dagar, håll på att bli knäckt när jag inte fick tag på honom o läkarna säger att pojken kan förblöda om dom inte får stopp på blödningen.
eländes rapport från oss som vanligt, men n-j är glad så fort det inte gör ont, han är så nöjd med livet så man blir rörd, men det är ju så barn är :)
bubba: oj vad roligt med dop, vart döper ni, hemma eller i kyrkan? hur går det när barnet är så stort? protesterar dom inte? :) n-j hade ettårig dopdag nyligen, han var bara 4 dagar gammal när han döptes :)
Men lillskrutten då... Hoppas att han kryar på sig! Är han född i Sunderbyn (eller kanske i Gällivare)? Alla våra barn har kläckts i Sunderbyn. Fint sjukhus och oftast toppenpersonal (har många vänner och bekanta som arbetar där) !

Tänker på er och håller tummarna för att allt ska gå bra!
Angående dop så är ju inte vår lillgubbe heller döpt ännu, men då det blev ramaskri i släkten på makens sida får jag väl ta och ge med mig... Vet inte när det blir, men inom någon månad.
Vi har ritat in en kamin i huset, men kommer inte att installera någon förrän om ca ett år, när Arvid blivit lite äldre. Vi har haft kamin i båda våra förra hus, men lyckligtvis har inget av barnen bränt sig. Äldsta sonen fick dock en rätt rejäl brännskada med blåsor på ena handen en gång, då han varit hos farmor och farfar och lagt handen på en varm platta.
Vår hund är bara 5 år, så hon är inte lastgammal direkt. Som tur är har hon blivit mycket bättre. Pigg och kry och pälsen har börjat växa tillbaka på fläckarna igen

. Jag funderade på om det kunde ha med proteinet i fodret att göra, så vi bytte foder, och då kunde vi se en förbättring efter några dagar.
I dag har vi påtat på tomten. Om ca 2 veckor sätter de upp grunden. Wiiie! Sedan har vi tagit en långpromenad, lekt lite i snön och nu ska jag börja med middagen. I kväll blir det "Robin Hood"!