• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

IdaMarja: Skönt att du fick dag i honom o att ni är tillsammans nu. Usch stackars lilla vännen Vi tänker på er Hjärta

Han heter numera Hans Emil. Alla mina grabbar har det namnet före tilltalsnamnet... efter farfar som heter just det. Han blev så faccinerad av kyrkan, musiken o människorna. Därav så tror jag han fixade att vara så stilla

Idag regnar det o blåser här...inge rart alls :-S brrrrr....

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • MammaAlex

En liten fråga bara. Fick han inte namnet Hans tidigare? Hur funkar det att lägga till namn såhär i efterhand? Det är ju inte genom dopet man får sitt namn.

• Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-10-19 13:03:16 följande:
    En liten fråga bara. Fick han inte namnet Hans tidigare? Hur funkar det att lägga till namn såhär i efterhand? Det är ju inte genom dopet man får sitt namn.
    Jo det fick han. Redan när det anmäldes till skattemyndigheten från början. Eftersom jag visste vad han skulle döpas till Men såklart så har allt dragit ut på tiden... haha...Men du har så rätt så
  • idamarja
    MammaAlex skrev 2010-10-18 20:55:27 följande:
    Ida-Marja: Skönt att du fick tag på honom... och visst är det väl så att när man kan slappna av så känner man tröttheten men jag är imponerad av hur stark du är, tror jag brutit ihop tidigare. Låter inget vidare med magsår? Tror de han har fått det för att knappen inte varit ren? Riktigt illa iså fall ju.
    magsår har han fått när dom satte in knappen o sen äter han mkt mediciner så då reagerade magen på det. igår släppte en av stygnen, det var plastbrickor över stygnen, eller fast i stygnen liksom. o av en händelse släppte en av dem o då tog dom bort alla tre, o upptäckte världarnas infektion. n-j mådde mkt bättre direkt när dom var borta, så vi fick komma hem igår, o nu ska vi bara hålla rent o kurera honom o be till gud att han lägger en vakande hand över n-j.
    Bubba80 skrev 2010-10-19 09:37:29 följande:
    IdaMarja: Skönt att du fick dag i honom o att ni är tillsammans nu. Usch stackars lilla vännen Vi tänker på er Hjärta

Han heter numera Hans Emil. Alla mina grabbar har det namnet före tilltalsnamnet... efter farfar som heter just det. Han blev så faccinerad av kyrkan, musiken o människorna. Därav så tror jag han fixade att vara så stilla

Idag regnar det o blåser här...inge rart alls :-S brrrrr....
    för oss blev det så att när n-j döptes så döptes han bara till nils-john, sen senare när vi fyllde i papprena så la vi till oddvard, så han fick inte sitt mellan-namn till dopet.

igår när vi körde hem när vi kommit m tåget t gällivare snöande det o idag förmiddag också, men nu blev det regn o vind, ingen höjdare :/ nu blir det himla halt.
  • Bubba80

Idamarja: Skönt att de upptäckte infektionen, så kanske han iaf blir av med den. Skönt för er att vara hemma. Ta hand om er...så fortsätter vi att tänka på er {#emotions_dlg.flower} 

Kör försiktigt nu tjejer när halkan har kommit!!!!

Kram

• Bubba80

Sephiroth!!!!!!! Vart håller du hus???????????? Hoppas ni mår bra iaf? Kram

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-10-21 11:42:22 följande:
    Sephiroth!!!!!!! Vart håller du hus???????????? Hoppas ni mår bra iaf? Kram
    Jag håller hus hemma och i skolan. ^^ Allt är bra med oss tackar som frågar. Har dock tagit vaccinet idag så får se om Loke blir sjuk. =(
  • Bubba80

Å där är du ju Går det bra i skolan? Hur gick det hos doktorn sist?

Hoppas inte Lokeman får feber nu då. Vi håller tummarna för att han slipper det
    Går det bra för Loke på dagis då?

Kul med ett livstecken från dig iaf...måste varit över 2 veckor sen du skrev nåt sist...

• Fatima89

IDAMARJA: Men lilla gumman, hoppas han läker snabbt och allt blir som vanligt. jobbigt när dom små blir sjuka. Många kramar till er <3

Här är allt som vanligt, vi låg inne några dagar med lilkillen då dom misstänker Hyploglykemi (= hunger) konstigt, lilla gubben som äter och äter, tror inte han går 5min utan att äta något. Dom hitta inget som tur är, lågt socker värde, höga lever värden, inget mer, så idag bestämde sig läkaren att han låter oss "gå" skulle det hända igen så skall vi självklart åka in....

YAD är sååå stor nu, han kryper för fulla muggar, kan gå med gåvagnen. Full fart framåt ;) helt otroligt vad snabbt allt går. Nu har han klättrat in på "normal" kurvan. han väger idag 8400g min lilla groda =P

Fast det stora som hänt att att STORE bror har tagit det STORA steget och slutat med blöja. det gick så otroligt bra. även nattblöjan är torr, så kanske kan testa utan skall bara införskaffa kisslakan. han är så duktig, och gör till och med nr 2 ordentligt, ibörjan var det lite skrämande tror jag. men fick tipset av fröken att även om han bara sitter och inget kommer så skall man hurra för allt i världen iallafall =) så det har vi gort, varje gång han berättar att han inte har blöja så häller vi beröm över honnom.

Och nu på lördag skall jag och stora killen få en hel dag bara för oss. vi skall till och med gå på bio och se "lilla spöket laban, Bullar och bång"  det skall bli roligt att se hanns reaktion på den stora tvn =)

• lupin84

Tror att våran nummer två blir beräknad i april. Inom tre veckor vet vi då de är UL =)

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3