Knubbe12 skrev 2010-09-24 22:45:43 följande:
Oj, det var långa dagar hemifrån. Förstår att du är trött...
Vilken lång kille!

Vi ska till bvc på måndag, så vi får se vad domen blir då. Misstänker att lillgubben har planat av både på längden och bredden, som tur är...

Inget att vara avundsjuk över

Själv känner jag lite blandat inför det här husbygget. Ska bli så skönt att få större yta och ett område som vi trivs i, men att bygga här i norr lönar sig inte riktigt. Saken med vårt förra hus var att det var relativt nytt, men ändå så pass gammalt att det var dags att byta ut kök, badrum osv. Hade vi gjort allt detta hade vi ändå inte fått ut mer än vad vi fick nu, dvs. vi hade gått i förlust på att renovera och då kändes det inte så roligt. Det vi kommer att sakna i från vårt förra hus är ett uterum, ryggåstak och en bastu (mest för att hänga tvätt i...

), men allt detta är ju faktiskt bara överflödig lyx. Det som håller på att driva oss till vansinne nu är dessa två våningar. Är så glad att vi valde ett 1-planshus och inte ett 1,5-plans som vi först planerat. Har många kompisar som bor i 1,5-planshus och är jättenöjda, men för oss fungerar det inte alls.
Hur gick det med trådarna?!? Efter skräckberättelser angående insättningen (varför får man inte bli sövd?!?

) från en bekant vågar jag f-n inte. Hur obehagligt är det egentligen? Nu funderar jag på p-stav eller Cerazette. Ska ju vara samma verksamma ämnen i dessa. Frågan är ju om man är beredd på en förhöjd cancerrisk...
Lycka till med valet av förskola!
just nu känns det som ja vill jämna vårt hus med marken o smälla upp ett älvsbyhus istället, det jobbiga med många gamla hus är ju att det inte finns en enda rak vinkel i det, allt e liksom hipp som happ, iaf i vårt hus. min sambo vill ha ett nytt hus, han gillar inte charmen i gamla hus, han vill ha parkett överallt o blanka vita skåpluckor medans ja gillar gamla hus o trägolv, men inte när det känns som att allt e vint o skevt. vi ska ju bygga ut är det tänkt, när det nu blir av, bastu o tvättstuga, just nu känns det som en skogskoja när man kommer in till oss, p-n´s arbetskläder hänger överallt på tork.
vi har 1½ plans hus, just nu e övervåningen ganska obebodd, mitt syrum o gästrummet är där uppe, men ja tänker att det blir bra när n-j (o eventuella syskon) blir tonåringar, då kan dom husera där uppe, själv ska ja sova i hallen så dom inte kan smita ut ;)
bebis-suget har faktiskt börjat kännas lite mer påtagande nu när man syster är en bra bit i sin graviditet o ja har börjat gå igenom lite av grejjerna som n-j haft som dom ska få låna. men det vet man ju aldrig här i livet om man ska bli välsignad med ett till barn.