• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Hej på er!

Här är det fullt ös jämt.

Ska försöka fixa till den där nya listan snart också.

Hur sover era barn? Mattias vaknar fortfarande på nätterna... Och han är helt sjukt lös i magen. Förut har han ju lixom mest bajsat på toaletten, men nu är det jättelöst och i blöjan ca 2-5 gånger per dag. Förut var det knappt varannan dag. Vi börjar fundera på om han kan vara allergisk mot något.

Va glad jag blir att det såga bra ut Bubba!

Nu har jag tagit steget och beställt viktväktarnas brevkurs. Nu jävlar ska kilona ner. Har bestämt mig för att jag vill nå min målvikt innan vi har en kundkväll på jobbet som blir i mitten av december. Så nu JÄVLAR!!!

Hoppas att ni har en bra dag alla"

Kram på er'!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • MammaAlex

Efter gnällandet i helgen så sover lilleman bra igen. Han brukar sova middag i 2,5 h sen lägger vi honom strax efter 8 oftas somnar han vid halv 9 och sover till halv 8. Tror gnällandet var separationsångest. För jag fick inte lämna honom på hela förra veckan, då var han superledsen.

Äter era små med händerna eller bestick? Alex vill gärna hålla en sked eller gaffel i handen och kan stoppa den i munnen om man hjälper honom att fylla den, annars äter han bara med fingrarna. Kan man träna dem att äta med bestick eller kommer det när de är mogna för det?

Imorgon ska vi ha kompisar på besök och äta äppelkaka:)

• Saga09

Hej tjejer,

Nu var det allt för länge sen jag skrev nåt känner jag.
    Tycker jag är trött lite för ofta numer *suck*

Vad spännande att så många verkar ha börjat på dagis nu - vi har satt Saga i kö för januari så får vi se hur det går. Själv kommer jag dessvärre få börja jobba igen i november, hade såklart  velat vara hemma längre men men... man ska vara glad för den tid man får iallafall :)

Har åkt på en riktigt otrevlig förkylning - kom som ett brev på posten i lördags och visar inga tecken på att vilja försvinna heller. Kanske därför jag är så obotligt trött hela tiden... bläääää

Ber om ursäkt att jag inte kommenterar nåt just nu - har inte läst igenom allt som skrivits sedan sist... :(

• Bubba80

Hej tjejer!

Skall strax åka å shoppa lite o hämta stora killen på dagis.

Åsa: Hoppas förkylningen ger med sig snabbt. Du får dricka whiskey eller nåt Krya på dig...

Radeklev. Vad mumsigt med äppelkaka.... Vilken tid kunde vi komma?

Emil kör med såna där lite böjda bestick. Funkar bra tycker jag. Men dom lär sig bara dom får kladda på. Bättre att dom äter med händerna än inget. Det bästa är ju att lägga fram bestick o låta dom välja. Det blir ju en enormt kladdig period, men det är det värt.

Nej nu måste vi packa ihop oss....

Ciao!

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • idamarja

nu är vi hemma igen, vi kom för två dagar sedan så det blev knappt en vecka borta, det gick bra där nere men såklart har n-j blivit dålig nu när vi är hemma igen, knappen på magen verkar inte riktigt helt okej, får se om vi måste åka in m honom, igår var vi tvugna att åka in för att han hade ont i öronen. men vi får se, kanske det reder sig till i morgon, man kan ju alltid hoppas.

här händer inte så mkt annat, n-j har sovit nästan hela dagen idag, antar att det är antibiotikan som gör honom slö, ja hoppas det iaf!

vad gäller matvanor så är n-j undantagen alla vanliga kostråd känns det som, kirurgen som satte knappen på magen rekomenderade ostbågar som en bra sak att öva att tugga på, hehe, o dietisten har ordinerat pannacotta. annars gäller ju så fet mat som möjligt, o vad som helst, bara han äter, så allt man tycker o tänker om god kost får man liksom glömma för hans del. men såklart så ska han ju inte äta bara socker o svammel det bygger man ju inte upp en kropp på. välling intas i stora mängder här, elr ja för honom stora mängder.
    läkarna nere i gbg var lite fundersamma varför han ska ha knapp när han äter själv, dom  som är experter på hjärtbarn förväntar sig inte att han ska väga så mkt mer än han gör.

själv är jag så trött så trött, det blir ingen tid över till ¨något annat just nu, men det blir väl bättre när n-j kryat¨på sig

• Bubba80

Idamarja: Skönt att det gick bra där nere. Har tänkt på er jättemycket

Håller tummarna för att ni slipper åka in mer nu...

Stackars N-J Ge honom en stor bamsekram från oss Nalle

• Strimma

Hallojsan
    Sjukt va fort dagarna går. Känns som vi precis gick upp, och snart är det dags att natta kidzen igen..

I veckan var jag på en något försenad 1år kontroll. Allt gick bra och han följde sina kurvor som han skulle. Sprutorna var la sådär uppskattade ;)

Just nu är nog tända och släcka lampa det roliga som finns :)

• Bubba80
    Strimma skrev 2010-10-07 18:56:32 följande:
    Hallojsan
    Sjukt va fort dagarna går. Känns som vi precis gick upp, och snart är det dags att natta kidzen igen..

I veckan var jag på en något försenad 1år kontroll. Allt gick bra och han följde sina kurvor som han skulle. Sprutorna var la sådär uppskattade ;)

Just nu är nog tända och släcka lampa det roliga som finns :)
    hehe samma här
  • idamarja
    Bubba80 skrev 2010-10-07 16:54:50 följande:
    Idamarja: Skönt att det gick bra där nere. Har tänkt på er jättemycket

Håller tummarna för att ni slipper åka in mer nu...

Stackars N-J Ge honom en stor bamsekram från oss Nalle
    huff, vi fick åka in m honom igår, knappen funkar inte, det var ingen akut fara men något är fel, så vi blir inlagda nästa vecka för observation. blir så less och trött för nu när v i träffade en annan läkare så tyckte han också det var konstigt att han har knapp. bra om han inte behöver den, men så hemskt om dom satt dit den i onödan, massa onödigt lidande för honom. men än vet vi inget, kanske den börjar funka o då kan den ju göra nytta.

tack så mkt för att du är så omtänksam :)

nu måste ja fortsätta pyssla m pojken :)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3