• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-10-21 16:46:48 följande:

Å där är du ju Går det bra i skolan? Hur gick det hos doktorn sist?

Hoppas inte Lokeman får feber nu då. Vi håller tummarna för att han slipper det
    Går det bra för Loke på dagis då?

Kul med ett livstecken från dig iaf...måste varit över 2 veckor sen du skrev nåt sist...

Han slapp feber, men satt bara helt stilla och kunde inte gå en halv dag. Sen var han nästan som vanligt lite tröttare bara. =) Måste vart dina tummar, tack tack! ^^

Mjo tror det går bra på dagis, han är inte så ledsen vid lämning igen, men det kommer väl tillbaka nu när han vart hemma så länge igen pga vaccinet.
  • Bubba80
    lupin84 skrev 2010-10-23 22:30:32 följande:
    Tror att våran nummer två blir beräknad i april. Inom tre veckor vet vi då de är UL =)
    Spännande med UL :) Det ser vi fram emot... Ska ni kika vad det är?
    Sephiroth skrev 2010-10-24 04:58:34 följande:
    Han slapp feber, men satt bara helt stilla och kunde inte gå en halv dag. Sen var han nästan som vanligt lite tröttare bara. =) Måste vart dina tummar, tack tack! ^^

Mjo tror det går bra på dagis, han är inte så ledsen vid lämning igen, men det kommer väl tillbaka nu när han vart hemma så länge igen pga vaccinet.
    Skönt att Loke iaf slapp feber.
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • MammaAlex
    Tror att våran nummer två blir beräknad i april. Inom tre veckor vet vi då de är UL =)
    Grattis till nummer 2 (vet inte om jag sagt det innan) och lycka till på UL så spännande...
    Alex ska få ytterligare en kusin i april=) Får ju sin första kusin i februari.
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Fatima89
    grattis till nr2 <3
  • lupin84

Ska bli spännande med nummer 2 tack för era grattis! Vi kommer inte kolla könet...
    Är lite pirrigt ska ju till Egypten 30 nov... men hoppas allt kommer gå bra...

• Strimma

Go'morron tjejer!!
    Hade världens upplevelse förra fredagen. Vill dock inte lämna ut filmmaterialet på FL, men det finns på FB för er som vill se.

Hektiskt som sjutton här... Tidiga morgnar och sena eftermiddag för min små, men bara tom nästa vecka. Då drar tempot ner i några veckor till.
    Det har varit skitjobbig på dagis. Ingen ordinarie personal där. Olika vikarier varje dag. M har verkligen inte alls trivts med det. Och jag klandrar honom inte. Men nu denna veckan kom hans favoritfröken tillbaka, sicken skillnad!!! Han har sovit och ätit bra. Han har varit underbar på efter jag hämtat honom med. (det va han inte de andra dgrna). Nu har han dessutom lär sig att somna på madrass ihop me de stora barnen... Innan var det bara vagnen som gällde.

Länngtar så till skolfotona kommer =) 

• idamarja

lupin84: oj så mysigt m bebis i magen :) hoppas du mår toppen och bebisen likaså :)

nu har vi varit hemma ett tag 1½ vecka tror jag bestämt, o bara varit till vårdcentralen två gånger. n-j mår rätt bra, idag fick han influensavaccinet, o än har han inte reagerat på den, men kan ju hända att det kommer i natt. var o hälsade på min kusins familj idag, dom har fått en liten flicka för ca 2 veckor sedan, o har en flicka som är ca 1.5 år gammal, så mysigt m småbebisar, blir ju nästan lite sugen på en :)
    annars går det i ett här hos oss som vanligt, nu börjar det bli hektiskt med jobb för p-n, jag o n-j var med på ett rengärde i veckan, han stormtrivdes, satt i risslan o kollade på renarna som sprang runt omkring oss :)

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-10-28 20:26:07 följande:
    Verkar som om att vi ska få ett syskon i famljen. =)
    GRATTIS (igen...)!  {#emotions_dlg.flower} Vad spännande och fantastiskt och alldeles underbart! Jag blir helt till mig i trasorna Tungan ute. Fan, nu blev man ju inte mindre sugen... Mår du bra?
  • MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-10-28 20:26:07 följande:
    Verkar som om att vi ska få ett syskon i famljen. =)
    Grattis!!! När är det dags för syskonet att komma då?
    hmmm kan ju erkänna att jag blir lite avundsjuk även om vi tänkt vänta ett tag med syskon här =)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3