• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Tjohoooo!

Tack för alla tummar o tankar Hjärta

Efterkontrollen gick "great" måste jag säga. "Elakingen" var nästan borta och inga nya synes i sikte. Skönt som
    F-A-N...

Sephiroth: Hoppas det gick bra hos doktorn för dig...

IdaMarja: Hoppas OP går som det ska och ge N-J våra varmaste kramar som vi sänder över nu *KRAAAAAM*

Här har även hunnits med 1års kontroll med spruta vikt o längd. Sprutorna gick bra...men det är fasen inte kul... Men hjärtat har blivit tung och väger nu 10 600 g o är 79 cm lång. STOR kille ju Men sån mammagris så ryggen  gör sig verkligen påmind ständigt ... hehe

Hoppas ni har det gött tjejer. Nu lugnar det sig lite här så då skall jag bli mer aktiv i tråden. Kram på er

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12

Härligt att allt visade sig vara bra Bubba! Har tänkt mycket på dig/er.

Radeklev: Arvids äldre syskon har ätit välling tills de varit ca 3 år gamla. Dottern åt så dåligt annars, så det var jätteskönt att veta att hon iaf fick i sig lite nödvändiga näringsämnen...

Arvid vägde i måndags 12,8 kg och var 80,5 cm lång. Stora killen!

Vad skönt att det ordnade sig med trådarna Emma! Själv tillhör jag den veliga och försiktiga skaran som inte kan välja p-medel...Tungan ute Jag vette fan om jag vill riskera förhöjd cancerrisk osv. Hur resonerar ni andra kring preventivmedel?!

Arvid reagerade starkare än han brukar av vaccinationen; feber i flera dagar och jättesvullnader...

Ha en toppenkväll!

• Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-10-01 20:39:11 följande:
    Härligt att allt visade sig vara bra Bubba! Har tänkt mycket på dig/er.

Radeklev: Arvids äldre syskon har ätit välling tills de varit ca 3 år gamla. Dottern åt så dåligt annars, så det var jätteskönt att veta att hon iaf fick i sig lite nödvändiga näringsämnen...

Arvid vägde i måndags 12,8 kg och var 80,5 cm lång. Stora killen!

Vad skönt att det ordnade sig med trådarna Emma! Själv tillhör jag den veliga och försiktiga skaran som inte kan välja p-medel...Tungan ute Jag vette fan om jag vill riskera förhöjd cancerrisk osv. Hur resonerar ni andra kring preventivmedel?!

Arvid reagerade starkare än han brukar av vaccinationen; feber i flera dagar och jättesvullnader...

Ha en toppenkväll!
    Stackars Arvid Hoppas han mår bättre nu?
    Samma här förresten... Emil hade iofs inte så hög feber, men blev verkligen jättesvullen av "dumsprutan".

Tillhör oxå den veliga sorten som inte kan bestämma sig Hade inget p-medel nu mellan barnen och vet inte om jag ska ha det nu heller. Vill ju ändå ha ett till barn om ett tagHjärta 

Jag får väl erkänna att storebror (5 ½år) äter fortfarande välling innan han skall sova om kvällarna. Han verkar inte ha några planer på att sluta med det än iaf. Jag tycker det bara är bra, då vet man att han fått i sig ordentligt innan han somnar o är iaf inte hungrig. Han får bestämma själv när han vill sluta med det.

Imorgon fm är det tennisträning med äldsta grabben som gäller... Annars satsar vi på en lugn helg

Hoppas ni får en bra helg!

Ciao!
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-10-01 22:21:29 följande:
    Stackars Arvid Hoppas han mår bättre nu?
    Samma här förresten... Emil hade iofs inte så hög feber, men blev verkligen jättesvullen av "dumsprutan".

Tillhör oxå den veliga sorten som inte kan bestämma sig Hade inget p-medel nu mellan barnen och vet inte om jag ska ha det nu heller. Vill ju ändå ha ett till barn om ett tagHjärta 

Jag får väl erkänna att storebror (5 ½år) äter fortfarande välling innan han skall sova om kvällarna. Han verkar inte ha några planer på att sluta med det än iaf. Jag tycker det bara är bra, då vet man att han fått i sig ordentligt innan han somnar o är iaf inte hungrig. Han får bestämma själv när han vill sluta med det.

Imorgon fm är det tennisträning med äldsta grabben som gäller... Annars satsar vi på en lugn helg

Hoppas ni får en bra helg!

Ciao!
    Ja då, han mår bättre ;o)  Tror att det finns  mängder av andra olämpliga saker man bör se upp med istället för välling. Bullar, glass, O´boy etc. Bara man borstar gaddarna noga efter vällingmålet tror jag man kan ge välling ganska högt upp i åldrarna utan att barnen på något sätt tar skada.

Är det ett syskon på G inom den närmsta framtiden kan man nog skippa p-medel! Tungan ute Här funderar jag på Cerazette, men vet inte om jag är beredd att ta biverkningarna (samma som vid p-stav...;o)... Maken surrar om en fyra, men ikväll har han varit så dum att han nog får sova på soffan...Tungan ute

Hoppas att ni alla får en härlig helg!
  • Knubbe12

I morse började Arvid knalla runt för fullt! Första gången som han tar flera steg åt gången Glad
    I dag blir det storhandling och sedan ska jag ut med några kompisar och äta. Skönt att komma hemifrån själv någon gång då och då! Flört 

Vad har ni andra för planer för helgen?

• Bubba80

Nej dumma gubbe Tungan ute Hoppas du lät han sova på soffan då?

Ja håller med ang vällingen...därav får han äta det så länge han vill.

Vi ska ta det lugnt ikväll å mysa. Gubben o jag ska kika på en film när busungarna sover
    Gubben var till Göteborg i veckan igen, så han vill gärna vara hemma bara. Ska iväg före middagen nu till några vänner å fika lite bara. Det är i stort sett det som händer här. SKÖNT med inga MÅSTEN

Hoppas du får mysigt ikväll...

• Fatima89

hejsan. kikar in här en snabbis. ville höra av mig och säga hej till er. vi har haft fullt upp med sjukhus besök igen. vi blev inlagda med Yad pga att han hade lågt socker värde och högs lever värde, så dom håller sten koll på honnom. vi är hemma på permition eftersom att sockervärdena är okey nu. sedan i torsdags så fick Shad åka ambulanse för första gången, han fick ett kraftigt astma anfall. IDAG är vi hemma tar det lungt. skall tebax med yad på onsdag för nya prover och svar på dom gamla.

OO jag måste få berätta en sak. Yad har börjat krypa riktigt nu =) han tar sig lätt upp till stående till och med på plana väggar =) 

många många kramar till alla er <3

• Bubba80
    Fatima89 skrev 2010-10-03 11:21:39 följande:
    hejsan. kikar in här en snabbis. ville höra av mig och säga hej till er. vi har haft fullt upp med sjukhus besök igen. vi blev inlagda med Yad pga att han hade lågt socker värde och högs lever värde, så dom håller sten koll på honnom. vi är hemma på permition eftersom att sockervärdena är okey nu. sedan i torsdags så fick Shad åka ambulanse för första gången, han fick ett kraftigt astma anfall. IDAG är vi hemma tar det lungt. skall tebax med yad på onsdag för nya prover och svar på dom gamla.

OO jag måste få berätta en sak. Yad har börjat krypa riktigt nu =) han tar sig lätt upp till stående till och med på plana väggar =) 

många många kramar till alla er <3
    Nej vad tråkigt att höra. Hoppas grabbarna kryar på sig och att ni får komma hem och stanna hemma.

Vad duktig Yad är

Tänker på er... Kram från oss
  • MammaAlex

Låter inget skoj med sjukhusbesök Fatima. Hoppas allt blir bra!

Idag har jag varit i Malmö för att fira en kompis som gifte sig i somras. Vi tog en promenad och bestämde oss för att gå förbi Zlatans hus (i Limhamn) då är han hemma! Kom ut från gården och satte sig i en bil precis när vi kom förbi. Hehe blev 8 fnittriga tjejer som gick förbi, ingen vågade dock fotografera honom. Sen fick vi höra att det var hans födelsedag idag. Snacka om att våra gubbar blev avundsjuka.

Var det inte någon som bad om filmtips för ett tag sen? Vi såg tre bra filmer i veckan. "book of Eli" "prince of Percia" och "Percy Jackson och kampen om åskviggen" (är lite osäker på den sista titeln) men de var riktigt bra alla 3!

Alex har haft en gnällig helg vid läggning i fredags var han ledsen från 8-halv 11 då han äntligen somnade. Igår tog det en timme av gnällighet innan han däckade. Dock gick det bra ikväll så jag hoppas det bara var tillfälligt.

• Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-10-03 20:40:31 följande:
    Låter inget skoj med sjukhusbesök Fatima. Hoppas allt blir bra!

Idag har jag varit i Malmö för att fira en kompis som gifte sig i somras. Vi tog en promenad och bestämde oss för att gå förbi Zlatans hus (i Limhamn) då är han hemma! Kom ut från gården och satte sig i en bil precis när vi kom förbi. Hehe blev 8 fnittriga tjejer som gick förbi, ingen vågade dock fotografera honom. Sen fick vi höra att det var hans födelsedag idag. Snacka om att våra gubbar blev avundsjuka.

Var det inte någon som bad om filmtips för ett tag sen? Vi såg tre bra filmer i veckan. "book of Eli" "prince of Percia" och "Percy Jackson och kampen om åskviggen" (är lite osäker på den sista titeln) men de var riktigt bra alla 3!

Alex har haft en gnällig helg vid läggning i fredags var han ledsen från 8-halv 11 då han äntligen somnade. Igår tog det en timme av gnällighet innan han däckade. Dock gick det bra ikväll så jag hoppas det bara var tillfälligt.
    Kan tänka mig att gubbarna blev jätteavis på er

Hoppas Alex gnällperiod har lagt sig. Är nog tänderna????

Vart har du tagit vägen Sephiroth??? Hoppas det gick bra hos läkaren?

Här skall det snart åkas iväg till dagis. Ska på utvecklingssamtal för stora sonen.

Ha en bra dag tjejer
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3