Emma skrev 2010-09-24 20:44:17 följande:
Hej på er!!!
Här har varit jättemycket med födelsedagskalas hit och dit och jobb och allt. Jag är borta hemifrån nästan 12 timmar per dag dom dagar jag jobbar så jag är helt slut när jag kommer hem.
Självklart skriver jag in Idamarja och Nils-John i TS! Men du måste ge mig en liten update idamarja om vilket datum det är NJ är född.
På ettårskontrollen vägde Mattias 11130 gram och var 82 centimeter lång.
Han har fått hur mkt fina födelsedagspresenter som helst och vi har inte blivit nertjatade om varför han inte får äta bullar och kakor ens när han fyller år och det får man väl anse vara väldigt lyckat!!
Jag är så avundsjuk på er och erat fina hus Balder!!! Jag vill också!! En enplansvilla är verkligen min dröm. Och kunna göra precis vad man vill med inredning och allt. Nog för att vi bor i hus nu, men vi hyr det bara. Hade det varit vårat på "riktigt" så hade jag börjat slå ut lite väggar här och var och donat och grejat för mer varaktiga lösningar. Nog för att vi har världens bästa hyresvärdar och vi får ändra hur vi vill, men ändå, det blir ju inte riktigt samma sak.
I veckan som kommer ska jag och Mattias åka till badhuset en dag! Det ska bli sååå mysigt att åka och bada med hononm!
Imorgon är det marknad i sala som vi ska åka på. Det ska bli skojigt!
Vi har blivit garanterade en plats på en förskola en mil härifrån. Tyvärr är det inte på vägen till våra jobb, men är det en bra förskola så är det klart att man prioriterar det före att den ligger på väg till våra jobb. Jag fick en bra känsla med personen jag pratade med som var därifrån iallafall. Det är en privat förskola så vi får se vad vi får för erbjudande från den kommunala förskolan.
Mattias kan stå själv en liten stund, men han är så feg så han vågar inte riktigt släppa. Men han klättrar som bara den i trappen och det har hänt flera gånger att man har fått hjärtat i halsgropen, för även fast vi har grind i trappen så är det en liten expert som kommit på hur han ska skjuta den åt sidan om vi inte låst fast den ordentligt, för man ska ju bara vända sig om 5 sekunder så då behöver man ju inte låsa den ordentligt... Men det måste man har vi kommit fram till. Åh så underbart det skulle vara med ett enplanshus
Ska försöka bli lite mer aktiv här igen. Och skriva iallafall två eller tre gånger per vecka.
Oj, det var långa dagar hemifrån. Förstår att du är trött...
Vilken lång kille!

Vi ska till bvc på måndag, så vi får se vad domen blir då. Misstänker att lillgubben har planat av både på längden och bredden, som tur är...

Inget att vara avundsjuk över

Själv känner jag lite blandat inför det här husbygget. Ska bli så skönt att få större yta och ett område som vi trivs i, men att bygga här i norr lönar sig inte riktigt. Saken med vårt förra hus var att det var relativt nytt, men ändå så pass gammalt att det var dags att byta ut kök, badrum osv. Hade vi gjort allt detta hade vi ändå inte fått ut mer än vad vi fick nu, dvs. vi hade gått i förlust på att renovera och då kändes det inte så roligt. Det vi kommer att sakna i från vårt förra hus är ett uterum, ryggåstak och en bastu (mest för att hänga tvätt i...

), men allt detta är ju faktiskt bara överflödig lyx. Det som håller på att driva oss till vansinne nu är dessa två våningar. Är så glad att vi valde ett 1-planshus och inte ett 1,5-plans som vi först planerat. Har många kompisar som bor i 1,5-planshus och är jättenöjda, men för oss fungerar det inte alls.
Hur gick det med trådarna?!? Efter skräckberättelser angående insättningen (varför får man inte bli sövd?!?

) från en bekant vågar jag f-n inte. Hur obehagligt är det egentligen? Nu funderar jag på p-stav eller Cerazette. Ska ju vara samma verksamma ämnen i dessa. Frågan är ju om man är beredd på en förhöjd cancerrisk...
Lycka till med valet av förskola!