• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Pamsa: Trist att ni inte vann budgivningen... men skönt att Saga är piggare iaf

Haha ser att ni pratar kropp...jag e fet som f-n ju + 2 stora bomber som alla komenterar hela tiden (idioter...tack för den lixom )... önskar dem a little bit smaller. När jag träffade min gubbe för 10 år sedan vägde jag 47 kilo och nu 30 kilo till Tur att man redan har gubbe... han e snärjd o fast

Jag e så dålig på det här med dieter... GI verkar ju bra...finns det nån sida man kan läsa på om det? Sen gäller det ju att laga till det oxå...kan inte tänka mig att min 5 åring vill ha samma bara{#lang_emotions_undecided} 

Oj... men Arvid då...sötis-knubbisen... Emil vägde bara 7,4 på 6 månaderskollen. Men iofs är han ganska lite oxå. Ligger ju lite under kurvan, men följer iaf sin egen. Huvudsaken det

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Bubba80
    Förresten vart köpte ni såna bra solbrillor?
  • Saga09

Hej tjejer,

Oj vad man känner sig risig just nu.. dumma dumma förkylningsbaciller... :(

Ang dieter så har jag provat Allevo metoden ett par gånger och den funkar alldeles utmärkt om man bara bestämmer sig för att nu jäklar är det de här som gäller med bara pulver.. sen blir iallafall jag rätt så seg i skallen kring 3:e dagen.. nåja man tappar rätt bra i vikt iallafall :)

Själv kör jag på med Viktklubben.. tappat 4 kg sen 2 mars så jag är nöjd med det.

Gud ni alla är ju jättesmala om man ska jämföra med mig... jag väger nu 79 kg och är 160 cm lång.. en riktig bulle med andra ord.. hahaha.

Är också intresserad av att veta var ni har köpt solglasögon till era små?

• Knubbe12
    Solglasögon köpte jag via Tradera. De kommer från Flexi Specs. Hade varit kanon om de inte varit för små...

BVC-uppdatering: Naturligtvis glömde jag att ta fram Arvids BVC-bok, så jag fick inte med mig några exakta uppgifter hem... Om jag inte minns fel så var det så här:
    Vikt: 11370 Längd: 71 (va?! inte växt något sedan sist...{#lang_emotions_wink}) Huvudomfång: 47. Läkaren lyssnade dessutom på lungorna och än är det som tur är inget som tyder på lunginflammation, men han skrev ut Mollipect.

Ja, Bubba80, jag håller med dig. Tur att vi redan har gubbarna på kroken! {#lang_emotions_tongue_out} Jag vägde 51 kg när vi gifte oss för ett par år sedan, nu är jag uppe i ca 62-63...
  • Emma

Jag köpte solglasögon på HM. Men som vanligt så finns det bara blått och rosa att välja på :/

Jisses, vilken tung liten kille du har balder! Vi ska ner till BVC imorgon. Ska bli spännande!!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-04-19 17:33:17 följande:
    Solglasögon köpte jag via Tradera. De kommer från Flexi Specs. Hade varit kanon om de inte varit för små...BVC-uppdatering: Naturligtvis glömde jag att ta fram Arvids BVC-bok, så jag fick inte med mig några exakta uppgifter hem... Om jag inte minns fel så var det så här:Vikt: 11370 Längd: 71 (va?! inte växt något sedan sist...) Huvudomfång: 47. Läkaren lyssnade dessutom på lungorna och än är det som tur är inget som tyder på lunginflammation, men han skrev ut Mollipect.Ja, Bubba80, jag håller med dig. Tur att vi redan har gubbarna på kroken!  Jag vägde 51 kg när vi gifte oss för ett par år sedan, nu är jag uppe i ca 62-63...
    hm... ja...men undrar varför det bara går uppåt å uppåt? {#lang_emotions_dreamer}
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-19 17:44:57 följande:
    hm... ja...men undrar varför det bara går uppåt å uppåt?
    Det vette tusan! {#lang_emotions_laughing} Gick ner till 51 efter första barnet. Efter andra pendlade jag mellan 55 och 62 och nu tycks vikten bara öka. Det måste självklart bero på att jag tränat styrke några gånger i veckan och lagt på mig så jädrans mycket muskler! {#lang_emotions_wink}

Fan, nu har man börjat krympa också; mätte mig när vi ändå var på bvc och måttstickan visade 171 cm. En centimeter kortare än jag var förut, och nu hade jag ändå skor på mig. Det går bara utför...{#lang_emotions_tongue_out}
  • Bubba80

Haha...jag har oxå krympt... och det är mycket oxå...undrar hur det gick till? Hört man kan bli lite krökt i ryggen efter man fått barn?
    År 2000 var jag exakt 170 cm i mitt pass o 05 el 06 var jag bara 167 cm o nu är jag bara 165cm...{#lang_emotions_surprised}
    o ja det är klart att det e muskler du fått{#lang_emotions_wink}

hm... bara skit med kärringarna snart tror jag *asg*

• pamsa

Tjena brudar!

här har ni en länk till GI rivstart till er som vill testa :)
    jag tycker det funkar och så är det god mat 
    här har ni en till länk med massa goooda recept :)
    Blev ingen prome idag, fick åka till min snälla svärmor och låna tvättstugan. Det blir sååå mkt kläder i tvätthögen nu när man har barn...helt ofattbart. Det var dags att ta tag i det idag när jag såg att lillskrutt hade ett par byxor kvar :S
    Skitsynd att inte lghn blev våran men men ... hoppas att man hittar nåt fint igen. Tänkte deppshoppa på nätet lite :P...det hjälper alltid
  • pamsa

Förresten jag köpte solglasögon på hm...hitta ett par skitläckra stora fina bruna till lillskrutt...matchar mina :)

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3