• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Grattis till småfisarna {#lang_emotions_tongue_out} 

Kul att se dig Pamsa =)

Hoppas era små kryar på sig igen=)

Förresten tack för alla tips...jag fortsätter å tänker oxå så får vi se... Kom gärna med fler tips om ni kommer på nåt=)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Saga09

Godmorgon,

Grattis till Loke och Alexander :)

Pamsa:  Kul att höra från dig igen... din Saga verkar vara som min Saga.. rullar mest.. haha. I sommar ska vi åka på semester på västkusten en vecka.. ska bli intressant att se hur det blir att åka bil så långt med Saga.. jag antar att man får beräkna bra mycket mer tid än vad det normalt sett tar att köra den vägen...

Emma: Stackars Mattias. Min lilla tjej är också jätteförkyld. Första gången nu som hon åkt på något så det är väl tacksamt iochförsig.. skrällhosta och jättesnorig. Så nu har jag med såklart fått rethosta.. a ja det blir nog bra snart igen :)

• pamsa

stackars våra små som drabbas av förkylningar hela tiden :/. Det lär väl blir mer ju äldre dom blir...

vi håller på att planerar lite inför sommaren, vet inte om det blir semester... men det kanske blir en större lgnh {#lang_emotions_laughing}. Får se imorgon om vi vinner budgivningen, annars blir det nog Gotland tror jag  i sommar.
    Åsa 1976: vad skoj med bilsemester i sommar{#lang_emotions_laughing}, håller tummarna att våra Sagor är friska när det är dags för dags för semester{#lang_emotions_wink}
    Bubba80: När är dopet? 
    Emma: Hoppas det går över fort! 
    Nu börjar solen titta fram här och det verkar inte blåsa så mkt, funderar på att gå till lekparken med lillskrutt... Vi testa att gunga henne för en vecka sen, hon bara ääääälskar att gunga{#lang_emotions_laughing}
    Dagens lunch blir fiskpinnar med mos , Saga ska få pasta med kalkon
  • Bubba80

Åsa: Vi har oxå Västkusten i siktet... Vin o skaldjur mums mums

Men vi har massa renoveringar här fram över...Det sista på huset som vi började renovera 2001...så himla underbart Hoppas det blir pengar kvar så vi har råd med semester bara{#lang_emotions_undecided}

Pamsa: Dopet är inte förrän 3 juli, men jag är alltid ute i sista stund med allt känns det som. Så nu ska jag åtminstone börja spåna i tid   

• Bubba80
    pamsa skrev 2010-04-18 11:15:38 följande:
    stackars våra små som drabbas av förkylningar hela tiden :/. Det lär väl blir mer ju äldre dom blir... vi håller på att planerar lite inför sommaren, vet inte om det blir semester... men det kanske blir en större lgnh . Får se imorgon om vi vinner budgivningen, annars blir det nog Gotland tror jag  i sommar. Åsa 1976: vad skoj med bilsemester i sommar, håller tummarna att våra Sagor är friska när det är dags för dags för semester Bubba80: När är dopet?  Emma: Hoppas det går över fort!  Nu börjar solen titta fram här och det verkar inte blåsa så mkt, funderar på att gå till lekparken med lillskrutt... Vi testa att gunga henne för en vecka sen, hon bara ääääälskar att gunga Dagens lunch blir fiskpinnar med mos , Saga ska få pasta med kalkon
    Håller tummarna för att ni vinner budgivningen...såklart
  • MammaAlex

Pamsa: Härligt att "se" dig igen. Jag håller också tummarna för budgivningen!

Alexander hälsar och tackar för grattisen och hälsar Grattis till Loke.

Även Alex är förkyld men febern är borta i alla fall så idag ska vi på kalas till hans faster. Har nyss varit ute på promenad i blåsten och får väl slänga i oss lite lunch snart... Blir nog en nutrilett för mig=)

Åh jag har gjort tradera fynd till A. Ska bli spännande att få hem. Två nya skjortor med en slips, en stl 74 och en i 80 för 40 kr med frakt och ett par jeans i 80 från Mee too för 50 kr med frakt.... Jag är NÖJD!

Festen igår var superlyckad! De två kidnappade var hur lurade som helst och vi lagade massa god mat! Saknar mina kolleger!

Ha en underbar söndag alla!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12

Grattis Loke och Alexander! {#lang_emotions_flower} Storkillar! {#lang_emotions_wink}

Håller tummarna för budgivningen Pamsa! Själv befinner jag mig i total förvirring och springer runt som en yr höna. Vi har pratat om att ev sälja huset och i går kväll la jag ut en annons bara för att kolla intresset. Vi räknade med att dte skulle ta någon vecka innan vi  behövde ha visning. Nu har hur många som helst hört av sig (sedan återstår ju att se hur många som e seriösa...) och vill nu komma och kika. Saken är den att vi är mitt uppe i vårstädningen och det ser ut som ett bombnedslag här. I dag är det alltså storstädning och röjning av en massa onödiga saker som gäller!

Nu i vår ska vi på fjällsemester en vecka och åka en massa slalom! Till sommaren blir det Turkiet en vecka och sedan vet jag inte riktigt.

Hoppas alla förkylda småskruttar kryar på sig. Arvid blev oxå krasslig i går. Ingen feber, men snuvan rinner och han har börjat hosta. Min stackars lillgubbe...{#lang_emotions_heart}

Radeklev: Härligt med Traderafynd och lyckad kidnappning! {#lang_emotions_wink}

• Emma

Ni som har slutat amma: Hur blir det efter? Blir det så att brösten spänner eller hur är det? Hur gör man? Jag ammade sista gången igårkväll och då sög han typ 10 sekunder, jag tror itne ens det han komma nnågon mjölk.

• Bubba80

Då är det nog ingen fara... Jag ammade sista gången på skärtorsdagen och jag har inte märkt av något efter. Mjölkproduktionen är ju ofast inte så aktiv så här på slutspurten. För vad jag förstått så hade du ju redan trappad ner? Typ slutat dagtid o så...

Idag ska jag iväg å luncha med en av mina bästa bästa väninnor. Ska bli kul att ses. Hon väntar sitt första barn oxå. ( är i v 25) Så jag kan tänka mig att det blir en del bebisprat

Har ni gjort något skoj i helgen?
    Jag har målat hela helgen. Fick panik att jag inte hunnit gjort planerade saker i vinter (inte så konstigt kanske?) så det var bara å sätta fart Ja för snart finns inte tid till att grejja inne, då börjar man ju utomhus=)

• Emma

Exakt. Ammade ju bara nattetid nu. Och då har han ju bara tuttat lite och inte varit så itnresserad av att äta iallafall.

Kul att träffa gravid kompis! Här känns det som om alla runtikring ska få barn snart. Min bästa kompis är gravid i vecka 35 och ska vara ledig hela maj, så det ska bli sååå kul att kunna träffas mer!

I lördags så var ju vi till västerås och gick på bio och sedan gick vi ut och käkade. Mattias var hos faster under tiden. Haha det var lite kul för må morgonen så sa jag till Johan: "Gud va mysigt det ska bli att få gå på bio med dig!" Johan: "Ja, jag ser bara framemot dom där goda popcornen" Hahaha det var ju inte så han menade, men det lät så roligt. Jag har gått och trackat honom hela helgen för det där
    Sedan så fikade vi hos Johans syrra. Igår så var vi hemma. Johan skruvade med bilen och jag bar omkring på en gnällig Mattias.
    Det visade sig sedan att han nog hade ont i magen för när jag satte honom på toan så bajsade han hur mycket som helst och det kom hur mycket bubblor som helst från det så han hade nog väldigt mycket luft i magen. Stackars liten. Där går man och är irriterad för att han är så gnällig. Det är ju inte hans fel lixom.

Idag är det jättefint väder här! Så efter lunch blir det promenad. Har börjat ha stegräknare på mig så får man se hur mycket man går om dagarna.

Dag1, söndag: 3080 steg.

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3