• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-19 10:25:09 följande:
    Nej, det tycker jag inte Men som vanligt så är man ju jävligt självkritisk. jag är 162 cm lång. och så tror jag inte alls att det är! Jag tror att både bubba och sephiroth är lika självkritiska som jag och verkligen letar fel hos sig själv.
    Äsch, då är du smal. ;) Fast även om jag går ner till 65 lär jag väl tycka att jag är smällfet. *s*

Är väl bara för mig att hoppas att brösten krymper i tvätten. *s*
  • Emma

Pamsa: Tråkigt att ni inte vann budgivningen. GI, är det då man inte får äta potatis och pasta?

Sephiroth: Nej, tänk att man aldrig är nöjd med sig själv...

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Knubbe12

För er som vill gå ner i vikt snabbt (fast sedan ska man ju stanna kvar där oxå...{#lang_emotions_wink}) säger jag bara; GI! Kör "rivstarten" så att man "hamnar i ketos" eller vad f-n det nu heter igen. Jag har testat detta en gång (enda gången någonsin jag kört någon slags diet...) och gick ner ca 2 kg/vecka.

Nu väger jag nog kring 63 kg ungefär. Brukar väga kring 55 kg och skulle gärna göra det igen, men någon fler "diet" blir det inte för mig. Försöker träna ca 3 ggr/vecka. Brukar cykla 2 mil per gång och sedan styrketräna ca en halvtimme.

Sephiroth, Emma och ni andra; ni ser ju hur fina och vackra ut som helst! Jag däremot...{#lang_emotions_tongue_out} Fy tusan. Hade jag haft pengar hade jag ändrat allt, fast mina öron hade jag nog behållt. De är det enda jag står ut med på mig själv.

Pamsa: Trist att ni inte vann budgivningen. Hoppas ni hittar något annat som faller er i smaken. Jag har också köpt solbrillor till lillskrutten, Flexi specs som skulle passa mellan 6-12 månader. Självklart var de får små för min knubbe, dvs bandet runt huvudet var för kort...

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-19 11:50:04 följande:
    För er som vill gå ner i vikt snabbt (fast sedan ska man ju stanna kvar där oxå...) säger jag bara; GI! Kör "rivstarten" så att man "hamnar i ketos" eller vad f-n det nu heter igen. Jag har testat detta en gång (enda gången någonsin jag kört någon slags diet...) och gick ner ca 2 kg/vecka. Nu väger jag nog kring 63 kg ungefär. Brukar väga kring 55 kg och skulle gärna göra det igen, men någon fler "diet" blir det inte för mig. Försöker träna ca 3 ggr/vecka. Brukar cykla 2 mil per gång och sedan styrketräna ca en halvtimme. Sephiroth, Emma och ni andra; ni ser ju hur fina och vackra ut som helst! Jag däremot... Fy tusan. Hade jag haft pengar hade jag ändrat allt, fast mina öron hade jag nog behållt. De är det enda jag står ut med på mig själv. Pamsa: Trist att ni inte vann budgivningen. Hoppas ni hittar något annat som faller er i smaken. Jag har också köpt solbrillor till lillskrutten, Flexi specs som skulle passa mellan 6-12 månader. Självklart var de får små för min knubbe, dvs bandet runt huvudet var för kort...
    Jo det är ketos man hamnar i av allevo. Du kan lätt gå ner flera kilon i veckan om du kör ren diet. Men jag ooorkar inte göra det nu. Lillkotten är fortfarande väldigt gnällig av sig hela tiden.

Jag funderar på att ringa och boka en läkartid och kolla så allt är bra med honom. Men varje gång jag funderar på det har han än "bra" dag och så tänker jag att det jhar gått över. *s*

Och Balder77, Mitt mått runt överarmarna är ungefär en kilometer, så inte är jag smal direkt. ;) hihi. Brösten är nog två kilometer minst.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-19 11:57:14 följande:
    Jo det är ketos man hamnar i av allevo. Du kan lätt gå ner flera kilon i veckan om du kör ren diet. Men jag ooorkar inte göra det nu. Lillkotten är fortfarande väldigt gnällig av sig hela tiden. Jag funderar på att ringa och boka en läkartid och kolla så allt är bra med honom. Men varje gång jag funderar på det har han än "bra" dag och så tänker jag att det jhar gått över. *s*Och Balder77, Mitt mått runt överarmarna är ungefär en kilometer, så inte är jag smal direkt. ;) hihi. Brösten är nog två kilometer minst.
    Allevo är alltså en slags färdig diet, typ pulver eller så?

Här är det oxå gnälligt, men lillstackaren har en konstant rinnande näsa och riktigt jobbig hosta, så vi vet i alla fall anledningen. Skulle egentligen till bvc nästa vecka, men vi fick boka om tiden till i dag och då ska vi oxå få träffa en läkare som lyssnar på lungorna.

Mina bröst är oxå ca 2 km, både på längden och bredden {#lang_emotions_laughing} Efter att ha delammat tre barn har de förut fasta och lagom stora brösten förvandlats till två ådriga mjölpåsar. Man behöver ingen bh längre, bara att slänga dem över axlarna... Tur att man redan har haffat sin man! {#lang_emotions_wink}
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-19 12:31:45 följande:
    Allevo är alltså en slags färdig diet, typ pulver eller så? Här är det oxå gnälligt, men lillstackaren har en konstant rinnande näsa och riktigt jobbig hosta, så vi vet i alla fall anledningen. Skulle egentligen till bvc nästa vecka, men vi fick boka om tiden till i dag och då ska vi oxå få träffa en läkare som lyssnar på lungorna. Mina bröst är oxå ca 2 km, både på längden och bredden  Efter att ha delammat tre barn har de förut fasta och lagom stora brösten förvandlats till två ådriga mjölpåsar. Man behöver ingen bh längre, bara att slänga dem över axlarna... Tur att man redan har haffat sin man!
    Hahahahha jag döör! Jag kanska skulle testa att slänga dem över axlarna jag också. ;)

Skönt med en vettig anledning.

Just ja, jag skulle fråga om huvudomfånget på arvid också. Kan vara bra att veta om man ska köpa brillor. Loke har tydligen ett stort huvud så. Sist hade han ca 46,5.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-19 12:42:29 följande:
    Hahahahha jag döör! Jag kanska skulle testa att slänga dem över axlarna jag också. ;) Skönt med en vettig anledning. Just ja, jag skulle fråga om huvudomfånget på arvid också. Kan vara bra att veta om man ska köpa brillor. Loke har tydligen ett stort huvud så. Sist hade han ca 46,5.
    Sist när vi var på bvc, när Arvid var 6 månader, såg det ut så här:

Vikt: 10630 Längd: 71 Huvudomfång: 45.

Vi ska dit i dag, så jag uppdaterar med ny info senare! Tror att Arvid oxå har rätt stort huvud, eller rättare sagt är han ganska stor hela han. Han ser ut som en sumobrottare när han är naken. Han kanske får överta mina bh:ar...{#lang_emotions_laughing} 

Ska fixa lite foton på knubbisen när kameran återvänder från servicen (alt när en ny införskaffats), men det lär väl dröja då den skickats till Frankrike.... Blir f-n tokig utan kamera! Fotografering brukar vara ett av mina stora tidsfördriv, så jag får nästan abstinens... Har sista tiden iofs använt mobilkameran mycket, men det var innan jag bytte till en hyfsad telefon med en usel kamera, så nu har jag inte ens en vettig mobilkamera längre.
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-19 13:08:54 följande:
    Sist när vi var på bvc, när Arvid var 6 månader, såg det ut så här: Vikt: 10630 Längd: 71 Huvudomfång: 45. Vi ska dit i dag, så jag uppdaterar med ny info senare! Tror att Arvid oxå har rätt stort huvud, eller rättare sagt är han ganska stor hela han. Han ser ut som en sumobrottare när han är naken. Han kanske får överta mina bh:ar...  Ska fixa lite foton på knubbisen när kameran återvänder från servicen (alt när en ny införskaffats), men det lär väl dröja då den skickats till Frankrike.... Blir f-n tokig utan kamera! Fotografering brukar vara ett av mina stora tidsfördriv, så jag får nästan abstinens... Har sista tiden iofs använt mobilkameran mycket, men det var innan jag bytte till en hyfsad telefon med en usel kamera, så nu har jag inte ens en vettig mobilkamera längre.
    Men tjocksöten då. ;) Då var han ungefär lika stor då som Loke är nu. *s* Eller ja, ett kilo mer ser jag nu. Haha. Och jag som tycker Loke är stor. ;)

Hoppas du får tillbaka kameran snart då. Jag vet hur irriterande det är utan kamera, då jag också älskar att fotografera.
  • Myart

Tja tjejer! Grattis till alla bebisar som fyllt Månad!

Detta med träning, jag har tänkt börja ta tag i det for real nu, det är dags för det. Värsta renoveringsprojektet är jag haha :p
    Börjat från och med idag att köra 3x3 - 3 övningar. Tar cirka 20min. Det kan man göra medans prinsen sover.
    Sedan ut och springa/jogga 2 gånger i veckan. Får se hur man kommer hålla detta. Men jag är fast besluten om att vilja komma i fit igen. Man vill ju må bra av sin kropp....! Hur går det för er?

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-19 13:11:43 följande:
    Men tjocksöten då. ;) Då var han ungefär lika stor då som Loke är nu. *s* Eller ja, ett kilo mer ser jag nu. Haha. Och jag som tycker Loke är stor. ;)Hoppas du får tillbaka kameran snart då. Jag vet hur irriterande det är utan kamera, då jag också älskar att fotografera.
    Ja, han är en riktig knubbis! Äldsta sonen har legat ungefär på "medelkurvan" hela tiden, medan dottern alltid har legat under, så dte här hade jag inte riktigt väntat mig... Nackdelen är det här med kläderna och byxor är allra svårast. Lämnade tillbaka två par brallor förra veckan. Båda i storlek 80 och ett par ev dem fick vi inte ens upp över låren på honom. De andra paret var för tighta i midjan. Storlek 86 brukar funka i midjan, men då är de ju ofta långa och jag ids inte fålla upp dem (eller rättare sagt; jag avskyr att sy och är värdelös på det...).

Ja, jag längtar efter min kamera, men det dröjer nog flera veckor innan den återvänder...{#lang_emotions_cry} Däremot var det en smidig retur måste jag säga, jag behövde bara paketera den och sedan hämtades den av en budfirma i hemmet. Behövde inte ens lägga ut för frakt.

Har googlat på Allevo och läst litegrann. Verkar ju effektivt, men blir det inte ruggigt dyrt? I alla fall om man kör det som ren diet? Jag menar, ca 5 portioner/dag (hur äter man under dagen då förresten, typ shake till frukost, soppa till lunch osv)? Kanske funkar att bara byta ut något mål. Har du beställt detta eller köpt i någon vanlig livsmedelsaffär? Tänk om man kunde bli av med fläskmagen innan utlandssemestern...{#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3