• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Icis86

När det gäller vikt gick jag upp 10 kilo närjag träffade min sambo, sedan 10 kilo till undergraviditeten, nu har jag gått ner 12 kilo utan träning! Men jag vill tajta till mig igen . hatar verkligen den där degmagen som bara dallrar - har ni några tips eller är det 100 situps om dagen som gäller ; )
    Jag hade tänkt skaffa mina barn sedan operera brösten. Har alltid haft stora, fylliga bröst och nu efter ammningen är de inte direkt som de var innan =(
    Tur att man har en sambo som älskar än FAST kroppen inte riktigt är vad denvar då vi träffades.

Idag är det städning som gäller här hemma. Lucas åker runt i sin gåstol och drar i gardiner, river ner fjärrkontroller, äter på kontakter m.m =) Dags att åka till IKEA och fixa inte barnsäkerhetsgrejor!
    Ha en bra dag tjejer

• Bubba80

Sitter här o sippar på en morgonsmoothie
    Emil sitter å moffar i sig en smörgås han med

Idag blir det lugn förmiddag hemma innan utvecklingssamtal på dagis + hämta storebror.

När det gäller doppresent är jag lite inne på att köpa en gåbil eller nåt gungdjur...? Vad tror ni om det?

Icis86: Vi har oxå börjat kolla lite smått på hus faktiskt. För vi behöver så smånigom större(om kanske 2-3 år). Och vi har lovat oss själva att inte köpa ett till renoveringsobjekt För det har tagit på både krafter o förhållande. Vi har i alla fall fastnat för Myresjöhus. Har oxå samma tomtproblem här. DYRT!!! Bor ju som du fast norr om Sthlm - Norrtälje.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-20 09:03:19 följande:
    Sitter här o sippar på en morgonsmoothie Emil sitter å moffar i sig en smörgås han med Idag blir det lugn förmiddag hemma innan utvecklingssamtal på dagis + hämta storebror. När det gäller doppresent är jag lite inne på att köpa en gåbil eller nåt gungdjur...? Vad tror ni om det? Icis86: Vi har oxå börjat kolla lite smått på hus faktiskt. För vi behöver så smånigom större(om kanske 2-3 år). Och vi har lovat oss själva att inte köpa ett till renoveringsobjekt För det har tagit på både krafter o förhållande. Vi har i alla fall fastnat för Myresjöhus. Har oxå samma tomtproblem här. DYRT!!! Bor ju som du fast norr om Sthlm - Norrtälje.
    Välkommen till Norrtäljeeeee! ;)

Smörgås var väldigt populär här märkte jag i veckan, så tänkte väl försöka mig på att ge lite mer sådant. Vad kör du för något?

Snart kommer bostadsbolag och fixar med stammarna här i lägenheten, så då ska vi ta oss ut på en promenad. Ska "bara" äta och klä på oss först. ;)
  • Knubbe12
    Icis86 skrev 2010-04-20 07:49:25 följande:
    Vi har hittat ett hus från Fiskarhedenvillan som vi ÄLSKAR!Har beställt kataloger från de mesta husleverantörer. Men vi får se hur det blir med  husköpet nu när min sambo väckte mig igår natt och yrade om att han borde studera innan vi köper hus m.m.Och det har han ju en poäng i. Så vi får se om han nu bestämmer sig för studier - då blir det lite mindre pröjs och huset får vänta ett par år till =( Vi bor i Södertälje (söder om sthlm) Och en tomt här på ca 2000 kvm kostar ca 900.000Mycket pengar =)Det du berättar om dina anhöriga är frukansvärt och det är just det jag menar - Lucas allergi är inte jobbigare än barn som har blöjeksem eller inte sover på nätterna =) Det ända är att jag måste läsa på det jag stoppar i honom =)
    Ja, det är mycket att fundera på innan man slår till och bygger hus! {#lang_emotions_wink} Den tomt vi spanat in här kostar bara drygt 100 000. Jag har just nu snöat in på Villa Nybro från Smålandsvillan, men maken vägrar bygga utan platta på mark... Annars gillar jag många hus från A-hus och Myresjöhus.
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-20 09:09:24 följande:
    Välkommen till Norrtäljeeeee! ;) Smörgås var väldigt populär här märkte jag i veckan, så tänkte väl försöka mig på att ge lite mer sådant. Vad kör du för något?Snart kommer bostadsbolag och fixar med stammarna här i lägenheten, så då ska vi ta oss ut på en promenad. Ska "bara" äta och klä på oss först. ;)
    Vi kör på vanlig formfranska med smör el leverpastej=)
  • Bubba80

Oj ja det är en viss markant skillnad i pris beroende på vart man bor...hm...man kanske skulle bli Lapplisa då

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-20 09:30:54 följande:
    Oj ja det är en viss markant skillnad i pris beroende på vart man bor...hm...man kanske skulle bli Lapplisa då
    Ja, bli gärna det! Här kring Luleåtrakten behöver vi mer folk...{#lang_emotions_wink}

Försöker få i Arvid Mollipect, men han  vägrar. Han kraxar som tusan och är allmänt hängig. Nu har jag dessutom oxå blivit förkyld. Hoppas bara att storasyskonen klarar sig. Maken är såklart bortrest igen. Han åkte i morse...
  • Icis86

Oj! Lucas har nog aldrgi fått smaka bröd - kanske är dags! Men är rädd att det är försvårt att tugga, ger ni mindre bitar eller hur gör ni ?

Jag sitter och försöker skriva ner ett samboavtal. Har ni samboavtal och vad har ni skrivit i det isåfall ?

• Emma

Vi har inget samboavtal. Planen är att vi ska gifta oss inom ngt år.

Jag undrar också det här med macka. Skär jag i små bitar så får han inte tag i dom och får han det så åker dom ner på golvet. Igår skar jag som en liten längd med bröd som han fick suga på, men då satte han i halsen och kräktes upp istället.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-04-20 10:22:36 följande:
    Ja, bli gärna det! Här kring Luleåtrakten behöver vi mer folk...Försöker få i Arvid Mollipect, men han  vägrar. Han kraxar som tusan och är allmänt hängig. Nu har jag dessutom oxå blivit förkyld. Hoppas bara att storasyskonen klarar sig. Maken är såklart bortrest igen. Han åkte i morse...
    Stackars hjärtat Typiskt att gubben e iväg igen då...
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3