• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Icis86 skrev 2010-04-20 17:37:20 följande:
    Jag SKA rösta efter detta jag skrivit detta Sephiroth. Vi har väl planer på giftemål också, men det dröjer några år till. Samboavtal har jag inte helelr tyckt varit någon mening. Men OM vi nu köper hus så hjälper mina föräldrarmed några hundratusen. Då vill han att vi ska ha ett samboavtal och det kan jag förstå. Har suttit idag och läst vad det egentlgen innebär och jag har nu diktat ihop några rader  som vi får skriva under! Här hemma ska det ätas Broccilisoppa med räkor, har aldrig testat innan så det ska bli spännande! Radeklevv : Jag är 183 cm och vägde (innan barn och sambo) 73kg. Idag väger jag 80, som sagt det är inte vikten som är det värsta-- utan sladdrett, men jag har också fått större höfter sen jag födde Lucas. Nu är det en liten pojke som "ropar" på mig borta på hans filt =) Bäst att gå dit och titta!
    Jippie!

Ja det är det sladdrig som är värst. Jag har snart nått delmål tre, dvs ligga under 70. Men fyfan så illa alla kläder sitter. *urgh!*
  • MammaAlex
    Icis86 skrev 2010-04-20 17:37:20 följande:
    Jag SKA rösta efter detta jag skrivit detta Sephiroth.Vi har väl planer på giftemål också, men det dröjer några år till.Samboavtal har jag inte helelr tyckt varit någon mening. Men OM vi nu köper hus så hjälper mina föräldrarmed några hundratusen. Då vill han att vi ska ha ett samboavtal och det kan jag förstå.Har suttit idag och läst vad det egentlgen innebär och jag har nu diktat ihop några rader  som vi får skriva under!Här hemma ska det ätas Broccilisoppa med räkor, har aldrig testat innan så det ska bli spännande!Radeklevv : Jag är 183 cm och vägde (innan barn och sambo) 73kg.Idag väger jag 80, som sagt det är inte vikten som är det värsta-- utan sladdrett, men jag har också fått större höfter sen jag födde Lucas. Nu är det en liten pojke som "ropar" på mig borta på hans filt =)Bäst att gå dit och titta!
    Ja då förstår jag att ni behöver skriva ett avtal. Skulle det vara något är det ju bra att ha det på papper så slipper man bråka om det i alla fall.
    Sephiroth skrev 2010-04-20 17:36:26 följande:
    Yeey tack allihop! Jag har inte en chans att vinna, men ändå! ;) Jag har kommit på en "design" till en pyjamas, som jag har skissat upp idag. Men hur fan vet man att den inte redan finns? och om den inte finns, hur i h-vete tar man "patent" på idén? Jag blir tokig! ;)
    Vet inte alls hur sådant funkar men du får väl ta kontakt med någon som tillverkar kläder antar jag=) Eller sy upp egna hemma... ^^
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12

Jag var också "tvungen" att göra en pyjamas! Blir så glad om jag får 1 röst (så kommer jag kanske inte på sista plats i tävlingen...{#lang_emotions_wink}). Jag ritade mestadels på fri hand och det ser ut som ett barn som har gjort konstverket. Min dotter slängde en blick på skärmen och undrade om jag kollade på teckningar på Bolibompa...{#lang_emotions_tongue_out}

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=245227

Men vad trist att det inte gick att göra något åt kantband och brallor...

Spännande Sephiroth! Kontakta de som har hand om patent och hör hur du ska gå tillväga. Syr du själv?

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-20 19:24:09 följande:
    Jag var också "tvungen" att göra en pyjamas! Blir så glad om jag får 1 röst (så kommer jag kanske inte på sista plats i tävlingen...). Jag ritade mestadels på fri hand och det ser ut som ett barn som har gjort konstverket. Min dotter slängde en blick på skärmen och undrade om jag kollade på teckningar på Bolibompa... www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributi... Men vad trist att det inte gick att göra något åt kantband och brallor... Spännande Sephiroth! Kontakta de som har hand om patent och hör hur du ska gå tillväga. Syr du själv?
    Den var ju jättesöööt! Du fick min röst. ;)

Nej alltså, det är inte ett mönster utan mera "tryck". Jag får ringa PRV antar jag. ^^
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-04-20 19:24:09 följande:
    Jag var också "tvungen" att göra en pyjamas! Blir så glad om jag får 1 röst (så kommer jag kanske inte på sista plats i tävlingen...). Jag ritade mestadels på fri hand och det ser ut som ett barn som har gjort konstverket. Min dotter slängde en blick på skärmen och undrade om jag kollade på teckningar på Bolibompa...www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributi...Men vad trist att det inte gick att göra något åt kantband och brallor...Spännande Sephiroth! Kontakta de som har hand om patent och hör hur du ska gå tillväga. Syr du själv?
    Du fick min röst oxå=)
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Nu har jag röstat på er båda!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • pamsa

HELLO GIIIIRLLLLSSS!!!

Jag är ssååååå glad! Nu har sambon och jag bokat en miniweekend till Gotland i maj....woooohoooo! Känner att vi behöver komma iväg nu :). 
    Är dom flesta av er gifta? samboavtal? eehhh.. kanske borde ha sånt, aldrig tänkt på det. Jag och killen är varken förlovade lr pratat om att gifta oss :S. Så det här med samboavtal är nytt för mig. 
    TACK snälla för länkarna Balder och Bubba, nu är det nätshopping som gäller här :)
    Idag har jag varit iväg och gått på föreläsningar :/. Väl hemma har jag och lillskrutt fått busa runt. 
    På tal om bostadspriser...fantasisummor säger jag bara! Seriöst, för typ 10 år sen kunde man köpa sig ett fint hus eller en juste lägenhet inne i stan för bra priser. Nu är det mot miljonen som allt går. 
    Sephirot: går in och röstar nu:)
  • pamsa

Balder, såg nu att du hade också lagt ut länk, nu har jag röstat på din :)

• Bubba80

Pamsa: Vad myyyyysigt med minisemester Det är ni VÄRDA!!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • pamsa

tack Bubba!!

ren tur att vi hitta...gick in på destinationgoltland, dom hade nåt erbjudande där som var helt hyfsat i pris!!:) Läääängtar till maj nu:)
    men gumman! ska du gifta dig...congratultions! När kommer festligheten ske?
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3