• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex
    Icis86 skrev 2010-04-20 10:40:42 följande:
    Oj! Lucas har nog aldrgi fått smaka bröd - kanske är dags! Men är rädd att det är försvårt att tugga, ger ni mindre bitar eller hur gör ni ? Jag sitter och försöker skriva ner ett samboavtal. Har ni samboavtal och vad har ni skrivit i det isåfall ?
    Vi hade inget samboavtal. Hade dock uppskrivet en lista i datorn om vad som var mitt och hans av sakerna vi hade (Typ sådant man fått i studentpresent och sånt) Nu är vi ju gifta så nu är det kört ;)

När det gäller min kropp så är jag väl inte heller helt nöjd *surprice* Brösten har alltid varit små och jag har trivts bra med det oftast fast nu när man hade lite klyfta så kände man sig ju lite snygg=) Annars är det mage och höfter som är mitt stora problem. Det brukar jag ha svårt att bli av med. Var det precis innan jag blev gravid (tränade typ 4 gånger i veckan på gym) och vägde då 70 kg till mina 177 cm Var ruskigt nöjd för en gångs skull. Nu ligger jag på 78... Det stora problemet är att jag inte kan låta bli det som är gött (läs: onyttigt) Så jag får väl träna som fan istället=) En månad kvar till Spanien och det hade ju varit trevligt att vara hyfsat nöjd i alla fall när man ska gå runt i bikini....

Någon som haft eller stött på en BabyTravel Bombay? Babyproffsen hade den för 699 kr månaden ut och jag funderar på att köpa en sådan tills resan....
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-20 15:01:18 följande:
    Låter ju som mitt drömbröllop typ =)Lät inte så farligt dyrt heller...men tror det blir dyrare här...allt e ju dyrare här. Åter igen...man ska bli lappjävel Tyvärr har vi inte några täta föräldrar el släktingar som kan skjuta till lite...tusan oxå...
    Mina föräldrar är inte heller täta, men min makes föräldrar erbjöd sig att betala bröllopet för oss och för min mans bror och hans fru. Jag hade stora problem med det från början, men de insisterade så det blev så till slut. De hade lagt undan pengar just till detta och skulle nog ha tagit lite illa upp om vi vägrat.

Sedan avsade vi oss alla bröllopspresenter, alla materiella sådana i alla fall {#lang_emotions_wink}, och de flesta gäster gav istället ett litet bidrag som i slutändan visade sig räcka till vår bröllopsresa.
  • MammaAlex

Vi hae också ett litet bröllop med bara närmsta familjen. Blev 20 personer. Våra föräldrar stod för maten som vi köpte av catering...
    Klänningen köpte jag faktiskt på 70% rea så den kostade "bara" 1800:- Däremot köpte vi även makens frockcoat som var lite dyrare. Valde även att ha fotograf som tyvärr blev dyrare (bokade först en billigare som inte kom när vi skulle träffas och planera fotograferingen) Har fått höra att han nog befinner sig kring kålmården nu så om någon bor där så akta er..... En liten tatuerad kille som heter Rickard...
    Allt som allt gick det på 35000 kr Kompis gjorde buketten och makens faster är frisör. Mitt råd är att kolla alla sådana saker om man kan få hjälp av folk man känner. För som Blader skrev så blir tex buketten onödigt dyr om man säger att det är till ett bröllop... Tyvärr....

Sephiroth: Jag röstar igen=)

• Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-04-20 15:34:38 följande:
    Vi hade inget samboavtal. Hade dock uppskrivet en lista i datorn om vad som var mitt och hans av sakerna vi hade (Typ sådant man fått i studentpresent och sånt) Nu är vi ju gifta så nu är det kört ;)När det gäller min kropp så är jag väl inte heller helt nöjd *surprice* Brösten har alltid varit små och jag har trivts bra med det oftast fast nu när man hade lite klyfta så kände man sig ju lite snygg=) Annars är det mage och höfter som är mitt stora problem. Det brukar jag ha svårt att bli av med. Var det precis innan jag blev gravid (tränade typ 4 gånger i veckan på gym) och vägde då 70 kg till mina 177 cm Var ruskigt nöjd för en gångs skull. Nu ligger jag på 78... Det stora problemet är att jag inte kan låta bli det som är gött (läs: onyttigt) Så jag får väl träna som fan istället=) En månad kvar till Spanien och det hade ju varit trevligt att vara hyfsat nöjd i alla fall när man ska gå runt i bikini....Någon som haft eller stött på en BabyTravel Bombay? Babyproffsen hade den för 699 kr månaden ut och jag funderar på att köpa en sådan tills resan....
    Vad är en babytravel Bombay? En vagn, eller? 
  • Bubba80

Har bara stött på Babytravel joggern och den gillar jag skarpt

Nu blir det köttfärspaj o god sallad till middag...storebror fick välja mat idag.

Kanske man kan flörta med svärföräldrarna om bidrag till bröllopet ist för present Det är dom enda personerna vi känner som har någe sånär ställt med stålar Och dom tjatar ju som f-n om bröllop, så då får dom allt punga upp lite oxå

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex

Här blir det spaghetti och köttfärssås..=)

Japp Babytravel bombay är en vagn. Glömde skriva det ;) Det är en paraplyvagn med fullt liggläge (enligt annonsen)

Så många fina pyjamaser du gjort Sephiroth. Jag röstade på alla =)

• Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-04-20 15:55:42 följande:
    Här blir det spaghetti och köttfärssås..=)Japp Babytravel bombay är en vagn. Glömde skriva det ;) Det är en paraplyvagn med fullt liggläge (enligt annonsen)Så många fina pyjamaser du gjort Sephiroth. Jag röstade på alla =)
    Aha! Vi hade oxå behövt en liknande till vår utlandssemester.

Va?! Jag fick inte fram de andra pyjamasarna, måste kolla igen! {#lang_emotions_wink}
  • Knubbe12

Nu fungerade det! Jag har oxå röstat på alla dina pyjamasar!{#lang_emotions_wink}

• Sephiroth

Yeey tack allihop! Jag har inte en chans att vinna, men ändå! ;)

Jag har kommit på en "design" till en pyjamas, som jag har skissat upp idag. Men hur fan vet man att den inte redan finns? och om den inte finns, hur i h-vete tar man "patent" på idén?

Jag blir tokig! ;)

• Icis86

Jag SKA rösta efter detta jag skrivit detta Sephiroth.

Vi har väl planer på giftemål också, men det dröjer några år till.
    Samboavtal har jag inte helelr tyckt varit någon mening. Men OM vi nu köper hus så
    hjälper mina föräldrarmed några hundratusen. Då vill han att vi ska ha ett samboavtal och det kan jag förstå.
    Har suttit idag och läst vad det egentlgen innebär och jag har nu diktat ihop några rader  som vi får skriva under!

Här hemma ska det ätas Broccilisoppa med räkor, har aldrig testat innan så det ska bli spännande!

Radeklevv : Jag är 183 cm och vägde (innan barn och sambo) 73kg.
    Idag väger jag 80, som sagt det är inte vikten som är det värsta-- utan sladdrett, men jag har också fått större höfter sen jag födde Lucas.
    Nu är det en liten pojke som "ropar" på mig borta på hans filt =)
    Bäst att gå dit och titta!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3