• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-16 11:51:33 följande:
    Oj, snö!? Här har vi strålande sol och blåst. Visst är det inte så långt från Västerås du bor Sephiroth?
    Äsch, den smälter bort. :P

Nej vi har ungefär lika långt till västerås om du bodde i Heby. Ca 4 mil härifrån.
  • Emma

Ja, precis. Vi har ungefär 6 mil till västerås. Det är inte så långt!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-16 12:32:50 följande:
    Ja, precis. Vi har ungefär 6 mil till västerås. Det är inte så långt!
    Nej det är det verkligen inte. :-P Nästan så vi är grannar. Bara tio mil emellan. *s*
  • Icis86

Inte behöver ni tycka synd om oss med allergibarn. Tänk vad mycket värre saker det finns!

• MammaAlex
    Icis86 skrev 2010-04-16 16:08:14 följande:
    Inte behöver ni tycka synd om oss med allergibarn. Tänk vad mycket värre saker det finns!
    Det har du ju helt rätt i. Det blir ju en livsstil om det fortsätter. Fast mina problem med Alexander ter sig så enkla i jämförelse med allergier=)

Idag har han haft feber hela dan. Orkat vara vaken max 1 timme i sträck... Återstår att se hur natten blir. Han är supervarm i hela kroppen så kan knappt ha kläder på honom. Antar att det är sprutan.... Hoppas han är pigg igen imorgon.

Ikväll blir det grillat. Är sugen på att ta ett glas vin till men vet inte om jag orkar=) Är helt slut. Ovanpå hans feber så har jag lyckats bli förkyld. Till köttet blir det buldgursallad... MUMS! Tänkte steka lite sparris med.

Hoppas ni får en bra helg!

Kidnappningen är pga av jämn födelsedag=) När de skulle ha möhippa för mig lyckades de få rektorn att ställa in personalmötet *hihi*
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

å vad gott det låter med grillat MUMS {#lang_emotions_tongue_out} Vad brukar du ha i din bulgursallad?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12
    Icis86 skrev 2010-04-16 16:08:14 följande:
    Nej, fast det gör man i alla fall! {#lang_emotions_wink} Det komplicerar ju livet lite och så är det ju så synd om de små som mår dåligt, men som du säger finns det ju såklart allvarligare värre saker. Då man aldrig drabbats själv av något allvarligt är det ju dock svårt att ens föreställa sig. Har några bekanta som förlorat sina barn (både i magen och vid äldre ålder), så när man tänker på dem känner man sig jäkligt lyckligt lottad. Har själv ett syskon som dog vid 2 veckors ålder (innan jag var född) och min mamma vill fortfarande inte prata om det. Min kompis syrra dog vid 1,5 årsålder av hjärntumör. Så ruggigt att man inte riktigt kan ta in det. Vi har alla våra problem, men hur stora vi gör dem beror nog på vad vi har upplevt tidigare.

Håller tummarna för att alla trådens bebisar ska bli kvitt sin allergi (och alla andra bebisar oxå förstås...)! {#lang_emotions_heart}

Radeklev: Härligt med både kidnappning och grillat!{#lang_emotions_wink} Hoppas att Alexander kryar på sig!

Tack för alla kameratips! Har pratat med kundservice och vi får skicka tillbaka vår kamera för reparation. Har inte så stora förhoppningar på att den kommer att kunna fixas. Har en FujiFilm FinePix S5800 (8 mp, 10 ggr optisk zoom) som jag verkligen har älskat. Dock har den krånglat från början (sedan är den riktigt stor...). Kan den inte fixas blir den en mindre modell som får plats i fickan {#lang_emotions_tongue_out}

Icis86: Vilka hustillverkare har ni beställt kataloger ifrån? Hittat något favorithus ännu?

Är det bara jag som bor norrut i landet (kommer inte ihåg var alla bor)? {#lang_emotions_frown}
  • MammaAlex

Jag kokar bulgurn i Grönsaksbuljong och sedan har jag smulad fetaost, ruccola, minitomater och rödlok i. Idag lyxade jag till det med gurka och rädisor med. Var så grymt gott. Jag åt supersakta bara för att maten inte skulle ta slut ;) Blev dessutom vin till.  Riktigt gott det med. Johannes Egberts "Piesporter Mickelsberg" Kostade typ 30 kr flaskan i Tyskland när maken var där så som tur var köpte han 6 flaskor. Hade nästan varit värt att ha en box med till sommaren. =)

Idag har babygymmet använts ordentligt=) Eftersom Alex inte är så sugen på att sitta upp så har han kunnat ligga ner och leka.

Står Loke med fötter och händer i golvet? Det gör Alexander.  Han har ju fortfarande inte greppat det där med att händerna måste förflyttas med {#lang_emotions_tongue_out}

• Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-04-16 19:19:46 följande:
    Jag kokar bulgurn i Grönsaksbuljong och sedan har jag smulad fetaost, ruccola, minitomater och rödlok i. Idag lyxade jag till det med gurka och rädisor med. Var så grymt gott. Jag åt supersakta bara för att maten inte skulle ta slut ;) Blev dessutom vin till.  Riktigt gott det med. Johannes Egberts "Piesporter Mickelsberg" Kostade typ 30 kr flaskan i Tyskland när maken var där så som tur var köpte han 6 flaskor. Hade nästan varit värt att ha en box med till sommaren. =) Idag har babygymmet använts ordentligt=) Eftersom Alex inte är så sugen på att sitta upp så har han kunnat ligga ner och leka. Står Loke med fötter och händer i golvet? Det gör Alexander.  Han har ju fortfarande inte greppat det där med att händerna måste förflyttas med
    Fötter och händer i golvet? Du menar inte händer och knän? :-S
  • MammaAlex

Nej jag menar fötter och händer.... Han reser sig först på knäna och händerna och sedan (om han är barfota och inte glider) så ställer han sig på fötterna istället för knäna. Ska försöka ta en bild på det en dag... =)

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3