• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Stackars liten...med ont i magen

Ja jag säger samma här... bebisarna säger plopp plopp plopp här med

Kul att du kör med steg räknare... jag gör det oxå. Man rör sig mer än man tror, även om bara går hemma o plockar en dag

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-19 08:32:56 följande:
    Ni som har slutat amma: Hur blir det efter? Blir det så att brösten spänner eller hur är det? Hur gör man? Jag ammade sista gången igårkväll och då sög han typ 10 sekunder, jag tror itne ens det han komma nnågon mjölk.
    Usch, största nackdelen med att sluta amma måste vara tomma fula bröst. SUCK!

Jag har för mig att någon frågade vad jag kör för diet, och att jag glömde svara. Nu kör jag kombinerad kur med allevo. Körde ren kur mån-fredag förra veckan, så åt jag ett mål per dag i helgen. Funderar på att äta mat med karln när han kommer hem och köra resten av dagen ren diet. Så tråkigt att inte äta alls på flera veckor. :-s
  • Emma

Ja, här tycker jag att tuttarna började hänga som fan så fort man började skära ner på amningen. Jag har inte så stora bröst heller så dom är så jävla fula så jag mår illa. Hoppas att det kommer kännas bättre när man blir smalare. För NU FAN SKA jAG GÅ NER I VIKT EN GÅNG FÖR ALLA!!!!

Det vvar jag som undrade det där med dieten. Hur mycket går du ner på en vecka när du äter ett mål per dag?

• Bubba80

Usch känner igen det där... Har som sagt 15 kg kvar jag...bläääää {#lang_emotions_throwup} 

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-19 09:56:48 följande:
    Ja, här tycker jag att tuttarna började hänga som fan så fort man började skära ner på amningen. Jag har inte så stora bröst heller så dom är så jävla fula så jag mår illa. Hoppas att det kommer kännas bättre när man blir smalare. För NU FAN SKA jAG GÅ NER I VIKT EN GÅNG FÖR ALLA!!!! Det vvar jag som undrade det där med dieten. Hur mycket går du ner på en vecka när du äter ett mål per dag?
    Jag tycker det känns sämre när jag blir smalare. Så fula så man vill nästan operera dem. *S*

Jag vet faktiskt inte hur mycket jag går ner med ett mål om dagen. Har tidigare kört ren diet två veckor, sen kört äta nyttigt. Sen kört åt helvete fel mat och gått upp två kilo. ;) Så nu är jag nere på 72 igen och tänkte ta mig ner under 70 iaf. Helst vill jag väl ligga på 65 eller så tills i sommar. Men fan hur mycket jag än går ner tycker jag att jag är flohabban från hel. *s*

Jag har för mig att du är smal dock Emma?
  • Emma

Ja, visst fan är det värdelöst... jag var lixom nere på 62,5 kilo. Men nu väger jag 64,3. Det skiljer fan 2 kilo som man kämpat med i onödan. Men Jag har ju som mmål att väga 56 kilo till min födelsedag som är den 5 juni... Då är det dags att sätta fart!!!!

• Emma

Nja, smal är väl synd att säga. Så fort jag blir lite överviktig så får jag ingen haka. Inte en så markerad som jag vill ha iallafall. Och det är nästan det som stör mig mest faktiskt. Men kommer jag ner till 58 så tror jag jag kommer känna mig ganska nöjd. Jag vägde 55 kilo innan det gick åt skogen för typ 4 år sedan. Den vikten trivdes jag väldigt bra med!

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-19 10:13:54 följande:
    Ja, visst fan är det värdelöst... jag var lixom nere på 62,5 kilo. Men nu väger jag 64,3. Det skiljer fan 2 kilo som man kämpat med i onödan. Men Jag har ju som mmål att väga 56 kilo till min födelsedag som är den 5 juni... Då är det dags att sätta fart!!!!
    Då ääär du ju smal. Hur lång är du?

Min största nemesis är armarna, och såklart brösten. Även om jag väger som jag gjorde innan jag blev gravid ser jag ändå tusen storlekar större ut på grund utav mina extremt feta armar och stora jävla tuttar. *arrrg*
  • Emma

Nej, det tycker jag inte Men som vanligt så är man ju jävligt självkritisk. jag är 162 cm lång.
    och så tror jag inte alls att det är! Jag tror att både bubba och sephiroth är lika självkritiska som jag och verkligen letar fel hos sig själv.

• pamsa

Hej tjejor!

Vi vann inte budgivningen :/ men men...semester får det bli istället :)
    Ser att ni pratar kropp :), brudar häng på GI dååå{#lang_emotions_laughing}. Finns massa med recept på nätet. Jag kör den och det funkar tycker jag. Det jag tycker är jobbigt är att man är sladdrig som fääään efter graviditeten, vill bli fit igen.
     Nu när det är så fint väder får det bli att ta långa promenader {#lang_emotions_laughing}.
    Idag mår lillskruttan mkt bättre så det blir att ta en prome till parken och gunga. Jättefint väder, äälskar våren. 
    Jag har köpt ett par solglasögon till lillskruttan som hon ska få ha idag. Tuff bebis{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3