• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80
    Icis86 skrev 2010-04-22 10:04:41 följande:
    En fråga till er med barn som är duschrädda - ni har inte gått babysim va ?Lucas ÄLKSAR vatten, när badar/duschar gärna och tycker det är roligt!Kika om babysim kan vara något för er ?Ja, som jag sa - jag är ju en sådan persom som vill mycket samtidigt och är ständigt på väg till något annat . Jag behöver nog lära mig att stanna upp och kunna ta det lite lugnt - ta en sak i taget!Jag har fast jobb, men vill ju helst slippa gå tillbaka. Jag jobbar på Scania som gruppledare för en avdelning som bygger lastbilsväxlar. Inte min grej alls egentligen då jag är en riktigt girly girl =) men har blivit kvar i 3 år. Nu börjar jag ju dock bli sugen på att studera. Luchen på stan blev insälld. Stannar inne och röjer i sovrummet istället =)Ihelgen ska vi till Äntligenhemma mässan, spännande! Älskar inredning och små händiga tips. Brukar pka på loppis och köpa gamla saker som jag sedan rustar upp. Senaste köpet var en gammal gunghäst som jag målat i svart och röd lackfärg =) blev skitcool!Nu sover Lucas igen och jag ska ta och plocka bort frukosten!
    Ska oxå på den mässan För du menar den i Kista va?
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex

Nope blev inget baysim för oss. Det var alldeles för dyrt.... Brukar dock åka och bada med en kompis. Så han älskar att bada, det är bara själva duschen som inte är så poppis=) Det kommer väl det med. Hade velat ha ett badkar så man kunde duschat honom lite samtidigt som han badar så kanske han hade vant sig.

Nu blev jag med inspirerad till att söka jobb. Hittade en nystartad skola som ligger 3,5 mil från mig. Tror dock att tjänsterna drar igång till hösten.... och det kan ju inte jag =/ Eller jo kanske om jag anstränger mig ;) Jag tänkte ringa och kolla upp det i vart fall. Vet även att jag eventuellt kan få en tjänst på den gamla skolan jag var på men då vet jag att de vill att jag börjar i augusti. Eftersom det är förkoleklass blir det hattigt om man kommer in efter halva året och ska ta dem Får jag den tjänsten är jag däremot fast anställd i kommunen efter det. Det är i hörby som också ligger ca 3,5 mil härifrån. I Skåne är man ju lite bortskämd med att allt ligger nära så det känns långt iväg=) Det är ju förskoleklass/fritids jag helst vill ha. Annars typ ettor eller tvåor.

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

Har hört att många barn är rädda för duschen eller läs duschmunstycket? Jag har inte testat att duscha Emil. Har inte heller nåt badkar (vill ha) har kört med balja. Måste testa dusch nån dag...

• Sephiroth
    Icis86 skrev 2010-04-22 10:04:41 följande:
    En fråga till er med barn som är duschrädda - ni har inte gått babysim va ? Lucas ÄLKSAR vatten, när badar/duschar gärna och tycker det är roligt! Kika om babysim kan vara något för er ? Ja, som jag sa - jag är ju en sådan persom som vill mycket samtidigt och är ständigt på väg till något annat . Jag behöver nog lära mig att stanna upp och kunna ta det lite lugnt - ta en sak i taget! Jag har fast jobb, men vill ju helst slippa gå tillbaka. Jag jobbar på Scania som gruppledare för en avdelning som bygger lastbilsväxlar. Inte min grej alls egentligen då jag är en riktigt girly girl =) men har blivit kvar i 3 år. Nu börjar jag ju dock bli sugen på att studera. Luchen på stan blev insälld. Stannar inne och röjer i sovrummet istället =) Ihelgen ska vi till Äntligenhemma mässan, spännande! Älskar inredning och små händiga tips. Brukar pka på loppis och köpa gamla saker som jag sedan rustar upp. Senaste köpet var en gammal gunghäst som jag målat i svart och röd lackfärg =) blev skitcool! Nu sover Lucas igen och jag ska ta och plocka bort frukosten!
    Ah, där jobbar min "bror". ^^

Nej jag har inte gått babysim. Men han är inte rädd för vattnet utan för ljudet som blir när man spolar i badkaret. =( Han är som sagt väldigt ljudkänslig kotten.
  • Emma

Jag blev också jättemotiverad till att söka jobb nu. Ser ett jobb där man ska tala flytande engelska. Men det känner jag att jag inte riktigt gör. Jag startade en tråd häromdagen där man bara pratar engelska. Häng gärna på där! Länk kommer snart.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • pamsa

hello girls!

ja du Strimma.. vad ska man säga om alla skilsmässor... Det enda jag kan säga är att även dom som inte är gifta går isär. Jag tror man lägger för stor vikt på att räkna antal skilsmässor. Det finns även dom som har varit sambo som går isär. Jag och killen har pratat lite nu om förlovning och bröllop. Vi har haft diskussioner om att många går isär efter, kan det vara så att man kanske målar upp en bild att man kommer få ett annat förhållande ?? Eller kan det vara så enkelt att man växer ifrån varandra?? 
    Hur som helst, man vet väl nånstans vem man gifter sig med så tummen upp till alla er som har tagit eller ska ta det steget{#lang_emotions_laughing}.
    Idag ska vi på en till lägenhetsvisning, får se om vi gillart.
    Sephirot: Vi bor också på tredje våningen utan hiss, jag förstår vad du menar. Det är ett projekt när man är ensam att hämta barnvagn eller åka och storhandla. 
    Min skrutt har fortfarande inte fått tänder och det verkar inte som dom är på g heller. Hoppas era små får tänderna snabbt, tycker så synd om dom när dom har så ont{#lang_emotions_frown}
    Vilket roligt jobb du verkar ha Bubba80, lät spännande.
    Icis86: Oftast så finns det program där man kan plugga på distans. Förstår precis vad du menar att man vill ha allt gjort på så kort tid som möjligt
    Dagens lunch blir bakad potatis med skagenröra ...mums!!!
  • Bubba80

Jäklar vad sugen jag blev på din lunch Pamsa!!!

• pamsa
    Bubba80 skrev 2010-04-22 10:43:00 följande:
    Jäklar vad sugen jag blev på din lunch Pamsa!!!
    Jag med!  Vill att klockan ska bli tolv så man kan få i sig det här nu hahahahah
    Emma: Jag har joinat! 
    Vi går på babysim, lilltjejen var lite rädd i början för vatten, men nu älskar hon att bada. Jag har inte testat att duscha henne, ska göra det nån dag. Vi har precis lärt oss att dyka tillsammans och det tycker hon är så kul. 
    Duktiga ni är tjejer som letar och söker jobb, never give up! 
  • Sephiroth
    pamsa skrev 2010-04-22 10:50:15 följande:
    Lovar att ni blir riktigt avundsjuka på min lunch! Jag drack en allevo.... *smask*

Nej men seriöst, jag är ruskigt trött på dieter hit och dit. Önskar att man kunde vara mer nöjd med sig själv som fetto istället. ;)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3