• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Strimma

Hej
    Jag skummade igenom lite och såg att det är bröllop på tal. Jag skulle också vilja gifta mig, men är så skeptiskt mot det. Det känns som de flesta som gifter sig går isär något år efteråt... och det vill jag inte riskera...

Vi var vittnen åt några nära vänner som gifte sig för ett par år sen, det tog väl något år så gick de isär... (och vi har dessutom ingen kontakt alls längre). Och det verkar vara något genomgående mönster för folk runt omkring. Hjälp mig att få bort denna usla teori...

M:s tand har spruckit igenom nu. Jihuu vilka underbara veckor jag haft nu ;)
    Nu ålar kan sig fram över hela huset...i en j*a fart dessutom. Dags att stänga grindar och plocka bort småleksaker på golvet...

Gotland:) åh gud va underbart det lät. Jag har inte varit där sen jag var liten.

• Sephiroth
    Strimma skrev 2010-04-22 06:25:48 följande:
    Hej Jag skummade igenom lite och såg att det är bröllop på tal. Jag skulle också vilja gifta mig, men är så skeptiskt mot det. Det känns som de flesta som gifter sig går isär något år efteråt... och det vill jag inte riskera... Vi var vittnen åt några nära vänner som gifte sig för ett par år sen, det tog väl något år så gick de isär... (och vi har dessutom ingen kontakt alls längre). Och det verkar vara något genomgående mönster för folk runt omkring. Hjälp mig att få bort denna usla teori... M:s tand har spruckit igenom nu. Jihuu vilka underbara veckor jag haft nu ;) Nu ålar kan sig fram över hela huset...i en j*a fart dessutom. Dags att stänga grindar och plocka bort småleksaker på golvet... Gotland:) åh gud va underbart det lät. Jag har inte varit där sen jag var liten.
    Grattis till Tanden!

Åh, så jag önskar att jag bodde i ett hus som han kunde åla omkring i. Är så ruskigt trött på att främlingar traskar in med huvunyckel utan att ringa först och sådant. Igår kom de och plingade på dörren precis när jag sövde Lokeman.

Dessutom är det bra jävla tråkigt att bo på tredje våningen utan hiss när man ska upp och ner med honom. *muttrar*

Underbart väder har vi iaf! Strålande sol och inte alls snö överallt. Vad otroligt mysigt med sådant vackert vårväder! *kräks*

Positiv jag känner mig idag. Muntra upp mig? ;)
  • Saga09

Godmorgon,

Här vaknade vi tidigt idag efter ett par dagars "sovmornar"
    Kunde man väl räkna ut att det snart skulle återgå till mer normala tider igen.

Sagas förkylning verkar iallafall bättre - hon snorar och hostar fortfarande men inte alls lika mycket som förut. Nu är det min tur istället antar jag..

Pamsa: Vi har köpt en Buggy Lux vagn med.. inte provat den ännu men det var ett väldigt bra pris när vi köpte den med så det gick inte att motstå :)

Strimma: Åh grattis till tanden :)

Balder77: Hoppas att tänderna kommer snart :) Jag har sett såna små gryn i överkäken på Saga ett tag nu men inte 17 kommer de ner... verkar ta tid i hennes fall..

Ja det verkar vara en del lärare i tråden *s* jag har en syster som är lärare men för egen del var det inte ett yrke som passade mig. Själv jobbar jag på hotell och trivs som fisken i vattnet :)

• Bubba80

Pamsa: Vad kul att du hittade en vagn som var bra. Vi har nån sulky som heter Carena nåt? Använd endast 3 ggr. Hade flyt med den, för den vart gratis Min bror fick en sån genom nån säljare på hans jobb och han la då även ett gott ord för sin syster så han fick 2...tackar tackar   Men när E blir lite större så har vi en Brio Race som står å väntar.

Jag jobbar på en *host* anstalt *host*och försöker på sätt o vis att lära ut lite vett o etikett till dom som kanske missade det i skolan (a kind of teacher). Nej då...men jag trivs otroligt bra på mitt jobb.

Sephiroth: Ska vi sura ihop?...Har oxå surdag idag{#lang_emotions_throwup} Emil vaknade typ 100 ggr inatt och kl 05 var det färdigsussat enligt honom *morr* Mamma ville ju sova längre...

Strimma: Har oxå tänkt på det där med att folk skiljer sig så lätt nu för tiden...Men vad hände med "När döden skiljer oss åt då?" Men jag känner endå att man borde "gänga" sig helt för barnens skull.

Dax för kaffe...(Typ kopp nr 20 eller nåt sånt )

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12

Måste verkligen oxå kolla efter en sulky, känns inte så lockande att släpa med sig nuvarande vagnen utomlands.

Strimma: Kollar man på statistiken så talar den ju sitt tydliga språk och det verkar som att oerhört många som gifter sig senare skiljer sig. Av de i vår bekantskapskrets (ungefär i vår ålder) är det dock ingen som separerat ännu. Det är ju liksom ingen direkt skillnad på att vara gift alternativt sambos, förutom den ekonomiska biten då. Jag har aldrig drömt om giftermål och bröllop, men för maken var det väldigt viktigt. Nu menar jag inte att jag gifte mig mot min vilja, men hade han inte propsat på giftermål hade vi nog fortfarande varit sambos. Jag har dock inte ångrat mig en sekund! {#lang_emotions_wink} Det enda som ändrats är som sagt den ekonomiska biten och mitt efternamn. Personligen tror jag att det är en större "risk" för förhållandet när man får barn. Är man fortfarande tillsammans efter småbarnsåren tror jag att det finns en stor chans att det håller länge.

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-22 08:29:40 följande:
    Pamsa: Vad kul att du hittade en vagn som var bra. Vi har nån sulky som heter Carena nåt? Använd endast 3 ggr. Hade flyt med den, för den vart gratis Min bror fick en sån genom nån säljare på hans jobb och han la då även ett gott ord för sin syster så han fick 2...tackar tackar   Men när E blir lite större så har vi en Brio Race som står å väntar. Jag jobbar på en *host* anstalt *host*och försöker på sätt o vis att lära ut lite vett o etikett till dom som kanske missade det i skolan (a kind of teacher). Nej då...men jag trivs otroligt bra på mitt jobb. Sephiroth: Ska vi sura ihop?...Har oxå surdag idag Emil vaknade typ 100 ggr inatt och kl 05 var det färdigsussat enligt honom *morr* Mamma ville ju sova längre... Strimma: Har oxå tänkt på det där med att folk skiljer sig så lätt nu för tiden...Men vad hände med "När döden skiljer oss åt då?" Men jag känner endå att man borde "gänga" sig helt för barnens skull. Dax för kaffe...(Typ kopp nr 20 eller nåt sånt )
    Ja nu surar vi fan ihop. Blä!

Någon av era som har sån där sannslöst löst äckligt tandbajs som sprider sig över HELA blöjan och ut på kläderna? Vad faaan ska man göra åt saken? Igår fick jag duscha och byta kläder på Lokeman två gånger. =(
  • Icis86

Vad roligt att det finns en del lärare här - jag är nämligen EXTREMT sugen på att studera till lärare, gärna till låg - mellanstadielärare och gärna Svenska/SO.

Men min sambo vill gärna också studera, då till ingenjör och nu sitter vi här och funderar på i vilket takt i ska göra allt. Vi vill så mycket på så kort tid som möjligt!
    Skaffa fler barn, studera, bygga hus, gifta oss =)

Nu är det dags för badning för Lucas - han har gröt över hela sig =)
    Sedan ska vi äta lunch på stan idag - men vädret är inte så uppmuntande - hade hellre stannat inne med en kopp te och myst framför en film, HELA DAGEN =)

• Bubba80
    {#lang_emotions_throwup} Urk... Äckeltandbajs... Försök ge nåt som stoppar upp lite kanske? Typ Blåbärspuré el omogen banan...
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-22 08:57:10 följande:
     Urk... Äckeltandbajs... Försök ge nåt som stoppar upp lite kanske? Typ Blåbärspuré el omogen banan...
    Ja det kan vara värt att testa. Blääää! Det är nästan så man kräks, plus att Loke blir jätterädd när man duschar honom. =(
  • MammaAlex

Åh jag önskar att jag också hade läst till så att jag kunde vara förskollärare med! Dock är det ju positivt för mig att jag med de nya bstämmelserna får ha förskoleklass=) Och DET är roligt. Det är ett intensivt år men vad härliga ungarna är i den åldern!

Kikade lite på sulkyn som ni hade köpt. Jag har dock tänkt mig något med suflett. Jag hoppas ju att det ska vara sol alla dagar i spanien så jag kommer hem med en superbränna! =)

I morse bakade jag chokladmuffins. ÅH vad jag älskar den smeten=) Ska ha kalas nästa helg så det är lika bra att börja så smått (dock misstänker jag att jag får baka muffins igen för dessa blev ruskigt goda) {#lang_emotions_embarassed}

Förstår att du inte trivs sephiroth. Är inte skoj när de kan gå in när de vill. Det var typ det enda jag gillade med vår lägenhet. Vi hade en tub på dörren där vi la våran nyckel när de behövde gå in. De hade alltså inga nycklar till själva lägenheterna utan bara till tuberna... Smart tycker jag=)

Nä nu ska jag byta tvätt....

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3