• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex

Skjo med shopping!!! Jag är med sugen=) Problemet är bara att ungen inte behöver något =/ Fast idag kommer förhoppningsvis ett av paketen från Tradera=) Jeansen kom igår och var jättefina!

Här ska det också lagas lunch snart. Alex vaknade precis efter att ha sovit 2 timmar! Vi har ju fått börja om lite nu efter att han var förkyld i helgen med att han bara ska sova två gånger om dagen. Det börjar gå bättre...

Åh vad ajg blev sugen på pannkakor nu.. Är det nyttig? *hihi*

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-04-21 11:45:38 följande:
    Skjo med shopping!!! Jag är med sugen=) Problemet är bara att ungen inte behöver något =/ Fast idag kommer förhoppningsvis ett av paketen från Tradera=) Jeansen kom igår och var jättefina!Här ska det också lagas lunch snart. Alex vaknade precis efter att ha sovit 2 timmar! Vi har ju fått börja om lite nu efter att han var förkyld i helgen med att han bara ska sova två gånger om dagen. Det börjar gå bättre...Åh vad ajg blev sugen på pannkakor nu.. Är det nyttig? *hihi*
    Nix... Men fasen så gott
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • pamsa

hello girls!

hoppas alla mår bra...här är det bara en vanlig tråkig dag. Lillskrutt vakna och var riktig täpp i näsan och det är skiiiitväder ute. 
    sambon och jag ska snart åka till babyland och kolla på en sulkyvagn:) och äntligen ta tag i bilbarnstol. Skäms och säga det men det har varit såå mycket hela tiden att vi inte har haft tid med det. Men idag ska det bli av!
    Balder: jag pluggar sista året på lärarprogrammet, högstadielärare ska jag bli :)
    Skoj med shopping, jag tänker nätshoppa lite ikväll:)
    Redeklev: dinkelpannkakor! lite nyttigare ;)
  • Emma

Jag som trodde pannkakor med sylt och grädde var rena hälsomaten

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80

Men är det inte typiskt... Är ute med barnen och gungar...och vad är det inte som faller från skyn...STORA FLINGOR MED SNÖ :-S Bläääääääääääääääääääääääää

Får göra lite nytta inne istället då

• pamsa

hello girls!

Nu har sulkyvagnen inhandlas här :). Gotland here we come säger jag bara:)
    Bubba80 förstår precis vad du menar, det är APRIL!!! ingen mer snööö nu:( ... shhhhiiiit väder
    Emma: håller med dig helt och hållet, pannkakor med grädde och sylt måste ju bara vara nyttomat:D
    Nu har lillskruttan somnat och jag tänkte vara duktig och plugga lite men först ska jag näthandla lite. 
    hoppas alla får en trevlig kväll
  • MammaAlex

Pamsa: Vad är det för vagn? Vi tänkte titta på en babytravel bombay på lördag.... Återstår att se om den verkar bra, hoppas verkligen det!
    Vilka ämnen läser du? Jag är lärare för yngre barn inom matte/no och idrott. Trist bara att det inte fungerar så i skolan utan man får ha de flesta ämnen ändå. Hade varit skoj att slippa undervisa svenska och so=)

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12

Aha, flera lärare här ser jag! Jag läste först mot yngre år (svenska + engelska) men fortsatte sedan att läsa fler kurser, så min examen tog jag ut som förskollärare. Finns helt enkelt inga arbeten inom grundskolans yngre år här... Radeklev: Va? Slippa undervisa i svenska?! Det är ju det roligastse som finns! ;o)

Nu har alla småskruttar somnat här. Får se hur länge det dröjer innan Arvid vaknar första gången. I natt vaknade han med ca 20 minuters mellanrum, så jag somnade inte ordentligt förrän klockan 03.30. 05.00 tyckte Arvid att det var dags att stiga upp och äta frukost. Zzz...Zzzz... I morgon kväll kommer maken hem. Då får han lov att ta Arvid en natt så att jag får sova ut. Är så jäkla trött.

Ser "Fuskbyggarna" och helt plötsligt känner jag mig inte lika sugen på att bygga längre...

Oj, jag höll på att glömma; TAND PÅ VÄG UPP! I underkäken kan man skymta två små gaddar varav den ena förmodligen kommer upp om någon dag!

• Bubba80

Vilken lärartråd detta är...Känner mig nästan lite utanför
    Nej men det är bra det...Lärare behövs det alltid...tummen upp för er tjejer

Heja Arvid! Därav snoret o febern kanske? Ja gubben din får göra sitt när han kommer hem...Sooooova uuuuut...DET ÄR DU VÄRD!!!!!!

Tjingeling flickor! Sussa så gott

• pamsa
    MammaAlex skrev 2010-04-21 21:18:27 följande:
    Pamsa: Vad är det för vagn? Vi tänkte titta på en babytravel bombay på lördag.... Återstår att se om den verkar bra, hoppas verkligen det! Vilka ämnen läser du? Jag är lärare för yngre barn inom matte/no och idrott. Trist bara att det inte fungerar så i skolan utan man får ha de flesta ämnen ändå. Hade varit skoj att slippa undervisa svenska och so=)
    Köpte en basic sulkyvagn för 299kr på babyland, den heter PARAPLYSULKY BUGGY LUX . Babyland har kampanj den här veckan på sulkyvagnar :). 

Jag läser ar läst engelska och spanskan, nu läser jag specialpedagogik. 
    Kan förstå att det är trist att undervisa i ämnen som man inte tycker om så mycket, det kan jag känna ibland när jag får vika i matte, jag suuuuger på matte. Det är nog mest därför jag känner så :/. Skillnad när man har intresse för ämnet och är kunnig kan jag känna :)

Knubbe12 skrev 2010-04-21 21:38:43 följande:
    Aha, flera lärare här ser jag! Jag läste först mot yngre år (svenska + engelska) men fortsatte sedan att läsa fler kurser, så min examen tog jag ut som förskollärare. Finns helt enkelt inga arbeten inom grundskolans yngre år här... Radeklev: Va? Slippa undervisa i svenska?! Det är ju det roligastse som finns! ;o) Nu har alla småskruttar somnat här. Får se hur länge det dröjer innan Arvid vaknar första gången. I natt vaknade han med ca 20 minuters mellanrum, så jag somnade inte ordentligt förrän klockan 03.30. 05.00 tyckte Arvid att det var dags att stiga upp och äta frukost. Zzz...Zzzz... I morgon kväll kommer maken hem. Då får han lov att ta Arvid en natt så att jag får sova ut. Är så jäkla trött. Ser "Fuskbyggarna" och helt plötsligt känner jag mig inte lika sugen på att bygga längre... Oj, jag höll på att glömma; TAND PÅ VÄG UPP! I underkäken kan man skymta två små gaddar varav den ena förmodligen kommer upp om någon dag!
    Trist när man har läst så många år och sen finns det inga jobb:/, jag hoppas på att det finns jobb när jag är klar:)

Bubba80: Vad jobbar du med?

måste säga att jag är väldigt nöjd med den vagnen vi köpte, testa den direkt när vi åkte och storhandla. Den var så enkel att köra och packa ner i bilen
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3