• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Måste göra nån nytta här nu... Man får ju inget gjort framför dumburken precis

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12

Här är en till utan arbete... Gick upp med exjobbet en vecka innan Arvid föddes, så jag har i alla fall hunnit få ut min examen. Här är det ruskigt dåligt med arbete inom förskola och skola tyvärr. I stort sett alla barnskötare får nu betald utbildning till förskollärare, och kommer därmed att få stanna kvar på sina tjänster. Bra för dem, dåligt för mig...{#lang_emotions_wink}

Jag kan säga så här; jag trivs med att arbeta med barn och ungdomar, men mitt drömyrke har alltid varit veterinär. Maken ville däremot inte flytta söderut så att det skulle fungera med studierna för mig, så jag valde något som fanns här i närheten. Läste först till sjuksköterska under ett års tid, men det var inget för mig. För mycket elände och som det var svårt att släppa tankarna på när man kom hem... Annars älskar jag att skriva och fotografera, så journalist hade inte heller varit helt fel {#lang_emotions_laughing}
    Nåväl, nu har jag gjort mitt val och ska föröska fixa arbete inom det jag är utbildad till. Kommer odck att söka alla arbeten som finns och kan tänka mig att göra i princip vad som helst (fast helst inte arbeta inom äldreomsorgen, då jag slitit där alltför många år...).

Sephiroth: Här var det också tandbajs i går och i dag! {#lang_emotions_tongue_out}

Emma: Har skrivit lite om vårt bröllop tidigare, så du kan kika på det inlägget. tror att det skrevs i går.

Men det var väl själva F-N! {#lang_emotions_djavulsk} Mer nya kläder som inte går på knubbisen. Jag blir fasen tokig!

Nä, nu måste jag röja upp lite här hemma innan maken kommer hem i kväll. Disk, tvätt osv. BLÄ. Här är gatorna torra, men annars har vi fortfarande rätt mycket snö.

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-22 11:26:02 följande:
    Här är en till utan arbete... Gick upp med exjobbet en vecka innan Arvid föddes, så jag har i alla fall hunnit få ut min examen. Här är det ruskigt dåligt med arbete inom förskola och skola tyvärr. I stort sett alla barnskötare får nu betald utbildning till förskollärare, och kommer därmed att få stanna kvar på sina tjänster. Bra för dem, dåligt för mig... Jag kan säga så här; jag trivs med att arbeta med barn och ungdomar, men mitt drömyrke har alltid varit veterinär. Maken ville däremot inte flytta söderut så att det skulle fungera med studierna för mig, så jag valde något som fanns här i närheten. Läste först till sjuksköterska under ett års tid, men det var inget för mig. För mycket elände och som det var svårt att släppa tankarna på när man kom hem... Annars älskar jag att skriva och fotografera, så journalist hade inte heller varit helt fel Nåväl, nu har jag gjort mitt val och ska föröska fixa arbete inom det jag är utbildad till. Kommer odck att söka alla arbeten som finns och kan tänka mig att göra i princip vad som helst (fast helst inte arbeta inom äldreomsorgen, då jag slitit där alltför många år...). Sephiroth: Här var det också tandbajs i går och i dag! Emma: Har skrivit lite om vårt bröllop tidigare, så du kan kika på det inlägget. tror att det skrevs i går. Men det var väl själva F-N!  Mer nya kläder som inte går på knubbisen. Jag blir fasen tokig! Nä, nu måste jag röja upp lite här hemma innan maken kommer hem i kväll. Disk, tvätt osv. BLÄ. Här är gatorna torra, men annars har vi fortfarande rätt mycket snö.
    Snart kommer knubbot lugna ner sig med vikten, så var inte suris. ;) Turbokrypar Arvid kommer bränna massor med fett. *s*

Usch för tandbajs! Och STANKEN! Nej fyyy attans! Men sist det var sådant här extremt så såg man också tanden och den var uppe på ca en vecka. Nu ser jag tand två ordentligt sen några dagar tillbaka så det är väl klart snart. Sen väntar vi med tänder tills hans är minst ett år. ;)
  • Emma

Nu har jag äntligen beställt korten från fotografen. Blir en dyr historia på över 5000 kronor. Men det är våran gullunge värd!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Myart

Hej hej girls!
    Jag har heller inget fast jobb att gå tillbaka till. Jag har studerat i snart 1 år, och blir väl klar om 6 månader i denna takt 50%. Blir undersköterska med tillräckligt många poäng att sedan plugga till sjukgymnast :D
    Men jag har en vilja att starta eget, det har både jag och gubben.. Någon annan med den viljan?

Sephiroth, klart du kan bli nöjd med dig själv. Det är väldigt enkelt, bara acceptera och fokusera på viktigare saker :D Ja som att vara nöjd över sig själv ;) Sedan beror det ju på vad man har för slags ideal i grunden som ligger och trycker? Jag tycker det är så vackert med alla slags olika former på människor. Mera självkänsla till folket! Själv så har jag världens träningsvärk, Yeh im alive hehe!

Mår ni bra?
    Ha det så fint i snön.

• Myart

Sephiroth, Tisdagar kl 13.00-15.30 Öppna kyrkis på den senare tiden..ska vi gå dit nästa vecka? Min telefon ligger på elementet ;p så jag skriver här.

• Myart
    pamsa skrev 2010-04-22 10:37:33 följande:
    hello girls! ja du Strimma.. vad ska man säga om alla skilsmässor... Det enda jag kan säga är att även dom som inte är gifta går isär. Jag tror man lägger för stor vikt på att räkna antal skilsmässor. Det finns även dom som har varit sambo som går isär. Jag och killen har pratat lite nu om förlovning och bröllop. Vi har haft diskussioner om att många går isär efter, kan det vara så att man kanske målar upp en bild att man kommer få ett annat förhållande ?? Eller kan det vara så enkelt att man växer ifrån varandra??  Hur som helst, man vet väl nånstans vem man gifter sig med så tummen upp till alla er som har tagit eller ska ta det steget. Idag ska vi på en till lägenhetsvisning, får se om vi gillart. Sephirot: Vi bor också på tredje våningen utan hiss, jag förstår vad du menar. Det är ett projekt när man är ensam att hämta barnvagn eller åka och storhandla.  Min skrutt har fortfarande inte fått tänder och det verkar inte som dom är på g heller. Hoppas era små får tänderna snabbt, tycker så synd om dom när dom har så ont Vilket roligt jobb du verkar ha Bubba80, lät spännande. Icis86: Oftast så finns det program där man kan plugga på distans. Förstår precis vad du menar att man vill ha allt gjort på så kort tid som möjligt Dagens lunch blir bakad potatis med skagenröra ...mums!!!
    Media har ju gjort det mer eller mindre populärt att vara singel men nu verkar "trenden" ha vänt. Så som det verkar så är det ju att parförhållanden håller längre och längre. Jag tror det är viktigt att inte fokusera på vad andra gör och har gjort, utan fokusera på hur man vill ha sitt liv och försöka leva efter det sedan. Inget förhållande är det andra likt. Det just ni har är speciellt. Så vårda det och go for it :)
  • Myart

Vill bara ropa ut lite här över tråden att jag älskar min gosegris!: Ibland får jag såna influenser och vill försöka älska Olle ännu mera, men det går nog inte!  Hur många bebisar kryper här? Här så är det goda försök men det är inget kryp ännu.
    Och jag har testat duscha med lillkillen 1 gång, men det var inget favorit. Men att bada är en stor hit, han blir överlycklig när det är baddags och badankan gick hem som vi köpte i e-tuna på tunapark, ett rätt bra köpcentra tycker jag!

• Bubba80

Har oxå en liten dröm om att öppna eget Men det får bli när barnen är stora o man har mer tid...

Emil kryper, ställer sig upp mot saker (mot allt) o ramlar överallt . Klättrar å sliter i allt

Tror ni inte att det är tandbajs här oxå nu. Han har bajsat lite hårdare i några veckor nu. Tills idag efter förmiddagsluren. Stinks like hell {#lang_emotions_throwup} Senap o kladdigt värre *urk urk* Och kinkig till tusen. Han skrek hela vägen hem fr dagis i bilen  och grina tills jag la honom i sängen igen. Nu sover han igen...?

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3