Knubbe12 skrev 2010-04-22 11:26:02 följande:
Här är en till utan arbete... Gick upp med exjobbet en vecka innan Arvid föddes, så jag har i alla fall hunnit få ut min examen. Här är det ruskigt dåligt med arbete inom förskola och skola tyvärr. I stort sett alla barnskötare får nu betald utbildning till förskollärare, och kommer därmed att få stanna kvar på sina tjänster. Bra för dem, dåligt för mig... Jag kan säga så här; jag trivs med att arbeta med barn och ungdomar, men mitt drömyrke har alltid varit veterinär. Maken ville däremot inte flytta söderut så att det skulle fungera med studierna för mig, så jag valde något som fanns här i närheten. Läste först till sjuksköterska under ett års tid, men det var inget för mig. För mycket elände och som det var svårt att släppa tankarna på när man kom hem... Annars älskar jag att skriva och fotografera, så journalist hade inte heller varit helt fel Nåväl, nu har jag gjort mitt val och ska föröska fixa arbete inom det jag är utbildad till. Kommer odck att söka alla arbeten som finns och kan tänka mig att göra i princip vad som helst (fast helst inte arbeta inom äldreomsorgen, då jag slitit där alltför många år...). Sephiroth: Här var det också tandbajs i går och i dag! Emma: Har skrivit lite om vårt bröllop tidigare, så du kan kika på det inlägget. tror att det skrevs i går. Men det var väl själva F-N! Mer nya kläder som inte går på knubbisen. Jag blir fasen tokig! Nä, nu måste jag röja upp lite här hemma innan maken kommer hem i kväll. Disk, tvätt osv. BLÄ. Här är gatorna torra, men annars har vi fortfarande rätt mycket snö.
Snart kommer knubbot lugna ner sig med vikten, så var inte suris. ;) Turbokrypar Arvid kommer bränna massor med fett. *s*
Usch för tandbajs! Och STANKEN! Nej fyyy attans! Men sist det var sådant här extremt så såg man också tanden och den var uppe på ca en vecka. Nu ser jag tand två ordentligt sen några dagar tillbaka så det är väl klart snart. Sen väntar vi med tänder tills hans är minst ett år. ;)