• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-23 10:49:08 följande:
    Ah, då förstår jag. Typ upp i krypläge sen sätter sig. =)
    Precis
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • tiptoe

Hej får man haka på här?

Fick min lilla Astrid 22 sep, hon var beräknad till oktober och kikade ut 4 veckor för tidigt så blev en sepbebis istället. Jag har mest hängt i oktobertrådarna men känner att det hade varit kul att vara i en tråd där det kanske inte bara prata om barnen testat morotspure eller palsternacka hehe det stadiet gick vi ju förbi för ganska längesen då vi fick börja med fastmat tidigt eftersom Astrid har problem att gå upp i vikt.

• Bubba80

Klar du ska haka på här då Astrid är ju en septemberbebis=)

Varmt Välkommen Tiptoe & Astrid!!!

Vad vägde lillan när hon föddes så tidigt?

• Bubba80

Jag tänkte beställa nappar från namnnappen.se i helgen...nån som testat dom?

• Sephiroth
    tiptoe skrev 2010-04-23 11:39:51 följande:
    Hej får man haka på här? Fick min lilla Astrid 22 sep, hon var beräknad till oktober och kikade ut 4 veckor för tidigt så blev en sepbebis istället. Jag har mest hängt i oktobertrådarna men känner att det hade varit kul att vara i en tråd där det kanske inte bara prata om barnen testat morotspure eller palsternacka hehe det stadiet gick vi ju förbi för ganska längesen då vi fick börja med fastmat tidigt eftersom Astrid har problem att gå upp i vikt.
    Välkommen!!
    Bubba80 skrev 2010-04-23 11:54:18 följande:
    Jag tänkte beställa nappar från namnnappen.se i helgen...nån som testat dom?
    japp vi beställde nappar därifrån. Dock så slutade han ta napp strax efter det så det var ju lite tråkigt. =(
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-23 12:01:49 följande:
    Välkommen!! japp vi beställde nappar därifrån. Dock så slutade han ta napp strax efter det så det var ju lite tråkigt. =(
    Å vad trist....=( Använder han inte det alls längre!? När slutade han med det? När provade ni senast (han kanske inte har det behovet) Tänkte det hjälper på Emil när han är i sitt värsta gnällstadie Bara plugga in korken
  • nadia bk
    Myart skrev 2010-04-22 17:37:24 följande:
    Förstår att det känns bitterljuvt med amningen. Här har man slutat helt och ammat, saknar det då och då men den sinade ut på slutet. Vad bra att du känner att du börjar komma in i mammaledighets rollen :D Synd bara att det känns som du blev snuvad i början, men det är ju en resa det med det du varit med om. Ja man kan inte göra mer än man kan...Du bara du är den bästa mamman för din Tidus. Ja lillgrabben här förstår också vart lampan är och vad bada är och så, det är roligt när dom kopplar ihop saker med vad man säger. Lycka till med montering av bilstol!
    Jo sant..kommer väl se tillbaka på det och skratta åt det längre fram=)

Det är väl sant bara jag är den bästa mamman till Tidus ska tänka så när jag tvivlar på mig själv...

Bada ska jag också testa detta var ju riktigt kul..=)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-23 12:11:59 följande:
    Å vad trist....=( Använder han inte det alls längre!? När slutade han med det? När provade ni senast (han kanske inte har det behovet) Tänkte det hjälper på Emil när han är i sitt värsta gnällstadie Bara plugga in korken
    Nej han kan tugga lite på nappen sen slänger han iväg den som andra leksaker. Han slutade så fort han hittade tummen ordentligt själv. Så ca 3 månader.

Jag vill gärna att han ska ta napp, så köpte tom en superdur specialnapp, men den ville han inte heller ha så. Jag har börjat med öronproppar för att han skriker så jävla högt och hela tiden. Fan vad jag hatar mitt liv idag. Kan inte ens byta sop-påse eller göra mat eller någonting!!! När han väl sover så vaknar han om jag slamrar också. Jeeej, fånge i sitt egna hem.

Någon som vill ha en gratis bror till era barn?
  • Bubba80

Söt-Loke e välkommen hit...Är ju rätt van antar jag...Skriker dom inte hemma, så lovar jag att dom skrek på en på jobbet

• nadia bk
    tiptoe skrev 2010-04-23 11:39:51 följande:
    Hej får man haka på här? Fick min lilla Astrid 22 sep, hon var beräknad till oktober och kikade ut 4 veckor för tidigt så blev en sepbebis istället. Jag har mest hängt i oktobertrådarna men känner att det hade varit kul att vara i en tråd där det kanske inte bara prata om barnen testat morotspure eller palsternacka hehe det stadiet gick vi ju förbi för ganska längesen då vi fick börja med fastmat tidigt eftersom Astrid har problem att gå upp i vikt.
    hej hängde också på okt tråden beräknad 8 okt men han kom ut den 17 sept=)
    välkommen
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3