• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-04-23 09:44:03 följande:
    Arvid ålar/kryper inte heller. Tror inte att han kommer att göra det, utan det blir nog att han börjar knalla runt direkt. Nu jädrans är tanden uppe litegrann! Här gick det undan!  Tand nr 2 är oxå på g. Har tassat runt på en del presentationssidor och insett att det är hög tid att jag fixar till min lite  Vad många som dessutom tycks ha egna bloggar. Funderar på att fixa en själv, men vet inte hur mycket tid jag skulle ha att uppdatera den. Någon som har något tips på gratis bloggar?  
    Sköönt! Con-gz till bissing!

Det är som sagt många bäbisar som börjar krypa runt nio månader sisådär, så det är inte bråttom. Hur många bäbisar känner ni som kryper "klassiskt" vid sju månader? ;) Inte jättemånga va?
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-23 09:43:33 följande:
    Godmorgon tjejer! Lägesstatus här är...trött utav dess like Ska brygga på en kanna kaffe till så kanske det blir något bättre iaf... Idag blir det lite bak här hemma + tvätt o städ. Emma: Emil började sätta sig upp helt själv i måndags. Innan satte han sig bara på sidan el på knä
    Så duktig liten kille ni har! =) Backar han upp till sittande eller hur gör han?
  • Emma

Sephiroth: Jag känner faktiskt en bäbis som gjorde det Det är våra grannars barnbarn som är 1½ månad äldre än Mattias så här får man höra rätt ofta "Men kryper gör han väl iallafall" Hmm, nej det gör han inte! Jag känner mig inte stressad heller. Men det är kul att veta hur det går med utvecklingen för våra små!

Nu har jag äntligen fått tid till att sätta in kopparspiral. Ska dit på onsdag. Hoppas att det går bra. jag har bara hunnit bli liiiite nervös än

Bubba80: Jösses vilken lite kille! Hur duktig som helst!

Balder77: jag har ju min mammansvikt.blogdog.se på just blogdog.se Jag tycker att det är en relativt enkel sida. Men är det så att man vill göra egna banners och liknande så vet jag däremot inte hur jag ska gå tillväga. Men jag använder mig av dom gamla vanliga som finns där och nöjer mig med det. Men är man ute efter en blogg somman vill kunna göra snygg så ska du kanske välja en annan sida än blogdog. Härligt med tanden!!!

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 09:55:24 följande:
    Sephiroth: Jag känner faktiskt en bäbis som gjorde det Det är våra grannars barnbarn som är 1½ månad äldre än Mattias så här får man höra rätt ofta "Men kryper gör han väl iallafall" Hmm, nej det gör han inte! Jag känner mig inte stressad heller. Men det är kul att veta hur det går med utvecklingen för våra små! Nu har jag äntligen fått tid till att sätta in kopparspiral. Ska dit på onsdag. Hoppas att det går bra. jag har bara hunnit bli liiiite nervös än Bubba80: Jösses vilken lite kille! Hur duktig som helst! Balder77: jag har ju min mammansvikt.blogdog.se på just blogdog.se Jag tycker att det är en relativt enkel sida. Men är det så att man vill göra egna banners och liknande så vet jag däremot inte hur jag ska gå tillväga. Men jag använder mig av dom gamla vanliga som finns där och nöjer mig med det. Men är man ute efter en blogg somman vill kunna göra snygg så ska du kanske välja en annan sida än blogdog. Härligt med tanden!!!
    blogg.se har jag, och gjorde ny design igår. =) Vad tycker ni?
  • Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 09:55:24 följande:
    Sephiroth: Jag känner faktiskt en bäbis som gjorde det Det är våra grannars barnbarn som är 1½ månad äldre än Mattias så här får man höra rätt ofta "Men kryper gör han väl iallafall" Hmm, nej det gör han inte! Jag känner mig inte stressad heller. Men det är kul att veta hur det går med utvecklingen för våra små! Nu har jag äntligen fått tid till att sätta in kopparspiral. Ska dit på onsdag. Hoppas att det går bra. jag har bara hunnit bli liiiite nervös än Bubba80: Jösses vilken lite kille! Hur duktig som helst! Balder77: jag har ju min mammansvikt.blogdog.se på just blogdog.se Jag tycker att det är en relativt enkel sida. Men är det så att man vill göra egna banners och liknande så vet jag däremot inte hur jag ska gå tillväga. Men jag använder mig av dom gamla vanliga som finns där och nöjer mig med det. Men är man ute efter en blogg somman vill kunna göra snygg så ska du kanske välja en annan sida än blogdog. Härligt med tanden!!!
    Javisst finns det bäbisar som gör det! Kolla bara på Super-Emil. *fniss* Men fortfarande så är det "dags" runt nio månader enligt "reglerna". Dock finns det ju såklart bäbisar som går direkt och inte någonsin kryper. =)
  • Emma

Eller hur! Super-Emil är förebilden för alla våra septemberbarn nu
    Nej, det är ju sant. Johans kusin utvecklade en väldigt speciell "krypstil" haha han satte foten under rumpan och lixom sköt ifrån så han hoppade fram på rumpan Det är synd att det inte finns på film för det hade jag så gärna velat se

Nu har jag lagt upp bilder i bildtråden jag också. Mina vanliga obligatoriska fyra bilder

• Emma

Sephiroth: Jättefin blogg! En fråga bara : Ska ni flytta? Eller missförstod jag det hela?

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-04-23 10:14:21 följande:
    Eller hur! Super-Emil är förebilden för alla våra septemberbarn nu Nej, det är ju sant. Johans kusin utvecklade en väldigt speciell "krypstil" haha han satte foten under rumpan och lixom sköt ifrån så han hoppade fram på rumpan Det är synd att det inte finns på film för det hade jag så gärna velat se Nu har jag lagt upp bilder i bildtråden jag också. Mina vanliga obligatoriska fyra bilder
    Jo det är flytt nu idag faktiskt. =)

Loke har börjat dra sig fram på stjärten också. *s* Jag har bloggat lite nytt nu också där man ser Lokes helt misslyckade försök till att ta sig fram sittande på mattan. Så söt såå.
  • Bubba80

Super-Emil ...*asg* Men jag tycker han får hejda sig nu...hade gärna väntat med allt detta ett tag till...men det är jag det

Ja hur gör han egentligen?? Jo han liksom ställer sig på knäna först, sen vänder han runt på nåt vis? Sen sitter han Men sen har han nån annan teknik oxå...ser ut som han e gjord av gummi ibland...den lille gummimannen hehe

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-23 10:36:54 följande:
    Super-Emil ...*asg* Men jag tycker han får hejda sig nu...hade gärna väntat med allt detta ett tag till...men det är jag det Ja hur gör han egentligen?? Jo han liksom ställer sig på knäna först, sen vänder han runt på nåt vis? Sen sitter han Men sen har han nån annan teknik oxå...ser ut som han e gjord av gummi ibland...den lille gummimannen hehe
    Ah, då förstår jag. Typ upp i krypläge sen sätter sig. =)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3