Sephiroth: Usch, stackars Loke (och dig). Såklart att man blir rädd och tänker hur det hade kunnat sluta om det gått riktigt illa, men du är inget klantarsel

Olyckor händer så lätt. Har ni testat att sätta på honom ett par hörselkåpor när ni t ex dammsuger? Arvid älskar ljudet av dammsugaren (han brukar jaga mig i gåstolen och försöka få tag i slangen...), men är ibland känslig för andra höga ljud. För några dagar sedan hade storasyster en kompis här som var rätt högljudd. Hon vrålade till flera gånger och hade väldigt svårt att leka med lagom ljudnivå. Då blev han jätterädd och började gråta flera gånger. Gråter någon blir han ängslig och börjar också gråta.
Angående det här med ansvar, hushållsarbete osv, så tycker jag att vi hos oss delar rätt lika på detta. Naturligtvis blir det per automatik så att jag gör mer under veckorna eftersom jag är hemma på dagarna. Maken reser oxå rätt mycket i jobbet, så ibland känns det som att man drar ett rätt tungt lass. När han är hemma delar vi däremot lika, eller så gör han t.o.m mer (han har nog lite dåligt samvete för alla resor + att han oxå repar med bandet rätt ofta eller är på spelningar...).
Under helgerna är det oftast han som står för matlagningen. Sedan tycker jag oxå att han är duktig på att erbjuda mig sovmorgon då och då. I morse efter frukosten la jag mig igen och fick sova till 11. Sååå skönt! Då hade han varit och tagit en långpromenad med barnen. Han är väldigt bra på det sättet, att han liksom tar sig upp och iväg i hyfsad tid under helgerna (t ex tar barnen och åker skridskor, åker till badhuset, ger sig ut i skogen och plockar bär osv), medan jag är mer seg av mig (lite långsam sådär rent allmänt

) och det tar tid innan jag tar mig för något. Han bakar, diskar, tvättar, städar och tar hand om barnen lika mycket som mig när vi båda är hemma, så det kan jag inte klaga på. Nu tar han dessutom Arvid de flesta nätter när han vaknar.
Med första barnet var det dock inte alls så här, men han har skärpt till sig!