• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80
    Knubbe12 skrev 2010-04-27 11:10:45 följande:
    Åh, Koontz läste jag oxå en massa förut, fast det var rätt länge sedan. Kände lite att de första böckerna var bra och sedan gick det lite utför så att säga, men jag har nog missat en massa genom åren... Jag är heller inte så förtjust i talböcker, då rösten av någon annan håller på att driva en till vansinne. Började strömma en bok för ett tag sedan, men jag var tvungen att sluta. Kvinnan som läste lät förjävlig... Tänkte mest att det skulle vara praktiskt när man var på resande fot, då jag inte klarar av att läsa under tiden jag åker bil eftersom jag blir åksjuk. Nä, det blir nog till att ta med sig några "vanliga" böcker istället. Kanske hinner jag läsa lite på kvällarna. Får springa in på en mack och panikköpa några  Har ni inte läst Människohamn av John Ajvide Lindqvist tycker jag f.ö att ni ska göra det. En av de bästa böckerna jag läst på senare år!
    Läste om boken Människohamn på bokus. Verkar spännande...Nu är den beställd
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-27 10:56:32 följande:
    Har aldrig testat talbok faktiskt...bara tänkte det kunde vara praktiskt på promenaden Cujo är en av mina favoriter, men det finns så otrolig många bra ju Sömnlös, Benrangel, Flickan som älskade Tom Gordon, Det, Eldfödd...Ja hur många bra som helst Koontz böcker har jag inte hunnit med så många. Viskningar och en annan som jag inte kommer ihåg vad den hette? Vilken är din favorit? Jag läser så mycket andra böcker oxå. Gillar såna "Sanna historier". Oftast hemska böcker, men det finns solskenhistorier oxå.
    Ja det finns mängder av bra! Mina favoriter är Dark tower serien, DET, pestens tid, staden som försvann och absolut absolut död zon! Fast alla hans böcker är superbra så det är svårt att säga. Sömnlös tex hör ihop med mörka tornet, liksom staden som försvann, drakens ögon, hjärtan i atlantis, osv osv.

Sanna historier har jag också en hylla med. Har dock betat igenom de intressanta och lämnat resten till senare. ;) jag gillar mest de om neuropsykiska störningar eftersom jag själv har en. =) Mr tourettes och jag är kanon! Mozart och valen är också super.

Sekten av Koontz är den jag läste sist. Den var riktigt, riktigt spännande!
    Knubbe12 skrev 2010-04-27 11:10:45 följande:
    Åh, Koontz läste jag oxå en massa förut, fast det var rätt länge sedan. Kände lite att de första böckerna var bra och sedan gick det lite utför så att säga, men jag har nog missat en massa genom åren... Jag är heller inte så förtjust i talböcker, då rösten av någon annan håller på att driva en till vansinne. Började strömma en bok för ett tag sedan, men jag var tvungen att sluta. Kvinnan som läste lät förjävlig... Tänkte mest att det skulle vara praktiskt när man var på resande fot, då jag inte klarar av att läsa under tiden jag åker bil eftersom jag blir åksjuk. Nä, det blir nog till att ta med sig några "vanliga" böcker istället. Kanske hinner jag läsa lite på kvällarna. Får springa in på en mack och panikköpa några   Har ni inte läst Människohamn av John Ajvide Lindqvist tycker jag f.ö att ni ska göra det. En av de bästa böckerna jag läst på senare år!
    Jag ska kolla in den där. =) Sen ska man ha tid att läsa också. *suck*

Idag ska vi till öppna förskolan. Får se bara om jag och Myart lyckas pricka in tiden så att båda våra små är promenadfrdiga samtidigt. ;)
  • Bubba80

Nej...haha...tid till att läsa har man ju inte direkt just nu
    Men jag har faktiskt läst en bok sen Emil föddes. Den var grymt bra. Den rekommenderar jag starkt för den som inte läst den...Lars Kepler "Hypnotisören". Det är inte ofta en bok är spännande från sida 1. Så bra så att man inte kan sluta läsa.  Jag längtar verkligen tills han släpper nästa bok. Hoppas bara den blir lika bra

• tiptoe

instämmer om att människohamn är ruggit bra, men jag älskar alla hans böcker håller just nu på att läsa Pappersväggar som bara legat för länge och väntat på mig oxå sjukt bra!

• Bubba80

Hallåååååååååååååååååååå tjejer!!!!!!!!!!

Här var det dött i tråden. Kika bara in snabbt för att se om ni skrivit nåt skoj

Idag känner man tanden på den lilla rackarn Men urk för tandbajs...

För övrigt så såg jag i lokaltidningen idag att den författare som Balder tipsade om igår John Ajvide Lindqvist nästan bor granne med mig Säkert inte hans permanentbostad, men iaf...tyckte det var så lustigt eftersom vi pratade om honom igår.

Nej nu ska jag gå å vila en stund... Hej hopp

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-28 10:10:40 följande:
    Hallåååååååååååååååååååå tjejer!!!!!!!!!! Här var det dött i tråden. Kika bara in snabbt för att se om ni skrivit nåt skoj Idag känner man tanden på den lilla rackarn Men urk för tandbajs... För övrigt så såg jag i lokaltidningen idag att den författare som Balder tipsade om igår John Ajvide Lindqvist nästan bor granne med mig Säkert inte hans permanentbostad, men iaf...tyckte det var så lustigt eftersom vi pratade om honom igår. Nej nu ska jag gå å vila en stund... Hej hopp
    Skönt! Hoppas tandbajset försvinner snabbt också. *s*

Angående preventivmedel så kör jag p-ring nu. Fungerar fint hittills! Dessutom har de en tjänst där man får ett sms när det är dags att ta ut den och sätta in en ny. Känns urfånigt men är nog rätt bra ändå så att man inte glömmer. =)
  • pamsa

Hej tjejor!

vilket härligt väder det är utteeeee!
    Hoppas du får en kanon resa Balder. 
    JAg har inte haft mkt tid den här veckan, jag har skrivit tenta efter tenta...hoppas hoppas hoppas man klarar allt.
    Min lilla skrutt har börjat ställa sig på alla fyra och sakta sakta börjar hon ta sig framåt :). VAd ska ni få göra för roligt idag?
    Vi ska ut i sooooolen och njuta :)
  • MammaAlex

Goddag=)

Här vart det lite febrigt idag.... 38.2 stod tempen på i morse. Återstår att se vad det beror på. Nu sover han så jag hoppas den sjunker.

Testade att göra omelett till mellis idag. Togs inte emot med jubel men det slank ner lite i alla fall. Han fick ett halvt rån med leverpastej till. Har märkt de senaste dagarna att han inte varit så intresserad av maten som han varit innan (han äter dock vad han ska så jag är inte orolig)

Nu ska jag ringa statoil. Maken handlade där förra veckan och efter några dagar såg jag det på vårt kontoutdrag och frågade vad han handlat för över 900 kr. Han sa att han inte handlat för så mycket. Han hade bara handlat en stock snus och ett choklad. När han funderat ett tag insåg vi att de tagit 927 kr istället för 527 kr som de skulle. Det tråkiga är att maken inte har kvittot kvar så jag tror inte att vi får tillbaka våra pengar. SURT!!!!

Var förresten hos blivande chefen i måndags ju. De tyckte det passade bäst om jag börjar jobba i januari så troligtvis kommer jag börja jobba heltid då så får maken vara hemma 1 eller 2 dagar i veckan och sen dagis för resten=)

Hur märker man förresten om barnet inte fixar att åka framlänges i vagnen? Blir det grinigt eller extremt trött? Tänkte prova en dag i nästa vecka...

Någon som har en Britax stol? Spänner man bara fast dem runt pinnen nere på stolen? (förutom de banden som fästs i golvet) Vi har fått en begagnad sådan av min kusin och har ingen beskrivning =S

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • lupin84
    Knubbe12 skrev 2010-04-27 09:01:51 följande:
    Ska absolut kolla upp den serien. Plöjde Stephen King i tonåren, men har inte läst något av honom på flera år. "Det" är dock fortfarande en av mina favoritböcker...   Här packas det för fullt! Drar till fjällen i dag. Fy tusan vad mycket packning det blir, helt otroligt. Tur att vi har ett släp att lasta på. Måste ha med både barnvagn och en stor pulka (en sådan med skaklar som man kan koppla fast i ett bälte och dra när man åker skidor) till Arvid. Spännande att se vad lilleman tycker om att åka i en sådan... Nä, åter till packningen!
    Hoppas ni får en toppen resa =)

Vi ska till Danmark nu torsdag-lördag... hälsa på några i mannens släkt (hans mamma är från Danmark) Är konfirmation till mannens kusin...  är inte jääte sugen på att åka men men ... Jag har ju min lilla familj...=)
    Spännande och åka båten i 3 timmar...

Radeklev - jag föredrar sittdelen mot mig så länge som möjligt...

Theo drar sig fram som bara den här hemma nu - de har hänt massa på bara en vecka. nu börjar de gå fort också...benen har han inte fått med ännu.. men några gånger har han dragit upp knäna under sig så de är väl på g...

Önskar tips om mellanmål...
  • Bubba80

När det gäller åka framåt i vagnen så skulle jag tänka på om barnet är blyg för främlingar osv Vissa barn kan bli blyga då de inte ser mamman o bara en främmande person. Mitt enda tips är att du själv måste känna av läget...

Är är inte heller så matglatt längre =( Antar att det har med tänderna att göra? Lite feber här oxå...

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3