Bubba80 skrev 2010-04-27 10:56:32 följande:
Har aldrig testat talbok faktiskt...bara tänkte det kunde vara praktiskt på promenaden Cujo är en av mina favoriter, men det finns så otrolig många bra ju Sömnlös, Benrangel, Flickan som älskade Tom Gordon, Det, Eldfödd...Ja hur många bra som helst Koontz böcker har jag inte hunnit med så många. Viskningar och en annan som jag inte kommer ihåg vad den hette? Vilken är din favorit? Jag läser så mycket andra böcker oxå. Gillar såna "Sanna historier". Oftast hemska böcker, men det finns solskenhistorier oxå.
Ja det finns mängder av bra! Mina favoriter är Dark tower serien, DET, pestens tid, staden som försvann och absolut absolut död zon! Fast alla hans böcker är superbra så det är svårt att säga. Sömnlös tex hör ihop med mörka tornet, liksom staden som försvann, drakens ögon, hjärtan i atlantis, osv osv.
Sanna historier har jag också en hylla med. Har dock betat igenom de intressanta och lämnat resten till senare. ;) jag gillar mest de om neuropsykiska störningar eftersom jag själv har en. =) Mr tourettes och jag är kanon! Mozart och valen är också super.
Sekten av Koontz är den jag läste sist. Den var riktigt, riktigt spännande!
Knubbe12 skrev 2010-04-27 11:10:45 följande:
Åh, Koontz läste jag oxå en massa förut, fast det var rätt länge sedan. Kände lite att de första böckerna var bra och sedan gick det lite utför så att säga, men jag har nog missat en massa genom åren... Jag är heller inte så förtjust i talböcker, då rösten av någon annan håller på att driva en till vansinne. Började strömma en bok för ett tag sedan, men jag var tvungen att sluta. Kvinnan som läste lät förjävlig... Tänkte mest att det skulle vara praktiskt när man var på resande fot, då jag inte klarar av att läsa under tiden jag åker bil eftersom jag blir åksjuk. Nä, det blir nog till att ta med sig några "vanliga" böcker istället. Kanske hinner jag läsa lite på kvällarna. Får springa in på en mack och panikköpa några Har ni inte läst Människohamn av John Ajvide Lindqvist tycker jag f.ö att ni ska göra det. En av de bästa böckerna jag läst på senare år!
Jag ska kolla in den där. =) Sen ska man ha tid att läsa också. *suck*
Idag ska vi till öppna förskolan. Får se bara om jag och Myart lyckas pricka in tiden så att båda våra små är promenadfrdiga samtidigt. ;)